کد مطلب: ۶۶۲۷۳۳

رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفتند:

گزیده سخنان رهبر انقلاب/ نفت ما را دزدیدید و ما آن را پس گرفتیم

گزیده سخنان رهبر انقلاب/ نفت ما را دزدیدید و ما آن را پس گرفتیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: امام، روح جمهوری اسلامی است، این روح از جمهوری گرفته شود و مورد بی‌توجهی قرار گیرد نقشی بر دیوار باقی نخواهد ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رهبر انقلاب امروز در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: نفت ایران را در سواحل یونان می‌دزدند و بعد از آن دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی جبران می‌کنند و کشتی نفتی دشمن را ضبط می‌کنند اما آن‌ها ایران را متهم به دزدی می‌کنند. چه کسی دزد است؟ شما نفت ما را دزدیدید. ما از شما پس گرفتیم و پس گرفتن مال دزدی که دزدی نیست.

بر اساس گزارش اقتصادآنلاین ، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در حرم مطهر سخنرانی کردند.

محور بیانات ایشان به شرح زیر است:

- به همه حضار محترم که در این محفل باشکوه شرکت کردند سلام خودم را عرض می‌کنم، ان‌شاالله موفق باشید.

- دلمون برای امام و این محفل تنگ شده بود، خدا را شکر می‌کنیم که امسال مجددا این جلسه پرمعنا تشکیل شد.

- امام، روح جمهوری اسلامی است. این روح از جمهوری گرفته شود و مورد بی‌توجهی قرار گیرد نقشی بر دیوار باقی نخواهد ماند. نسل جوان نیازمند شناخت ابعاد شخصیت امام است.

- پس از انقلاب شوروی، استالین و جانشینانش آنچنان استبدادی را بر کشورهای شوروی اعمال کردند که سلطنت‌های قبلشان این استعداد را ندیده بودند. اما انقلاب اسلامی با جسم و جان مردم به پیروزی رسید و مردم کنار زده نشدند.

- نسل جوان و هوشمند ما که قرار است مسئولیت ملی و انقلابی گام دوم این انقلاب را به‌عهده گیرد و آینده این کشور را اداره کند به یک نرم‌افزار واقعی مطمئن و جامع احتیاج دارد. این نرم‌افزار که می‌تواند شتاب‌دهنده و کمک‌کننده و تحول‌آفرین باشد عبارت است از درس‌های امام.

- هم تولید ثروت مجاز است هم حتما باید عدالت در کشور رعایت شود و حال ضعفا مورد رعایت قرار گیرد. به‌عنوان یک حکومت به دولت‌ها و ملت‌های دیگر نه ظلم می‌کنیم و نه از آن‌ها ظلم می‌پذیریم. قتل و برده‌داری و شعار دفاع از حقوق بشر، شاهکار تمدن غرب است.

- امروز هنگام سخنرانی حسن خمینی برخی سروصدا ایجاد کردند. این را همه بدانند که من با این کار مخالفم. اگر کسی می‌خواهد گرایش مردم به انقلاب را بفهمد، به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی نگاه کند. در اول انقلاب وعده می‌دادند جمهوری اسلامی ۶ ماه بیشتر دوام نمی‌آورد اما الان بیش از ۸۰ تا ۶ ماه گذشته است.

- هرجا ملت و مسئولین با اراده قوی وارد میدان شوند موفقیت است. عقب‌ماندگی هست و پیشرفت هم داریم. ما بودیم ما مسئولین بودیم و آحاد گوناگون جامعه بودند که یک جا خوب عمل کردند و موفق شدیم و یک جا کوتاهی کردیم و عقب ماندیم. نقشه درست است و راهرو باید درست حرکت بکند البته نقش دشمنی دشمنان هم نباید نادیده گرفته شود.

- نه به دولت‌ها و ملت‌های دیگر ظلم می‌کنیم و نه از آن ها ظلم می‌پذیریم. هم زور نمی‌گوییم و هم تسلیم زور نمی‌شویم. هم علم و دانش و اقتصاد کشور را تقویت می‌کنیم و هم دفاع کشور ار تقویت می‌کنیم.

- این که یک وزیر سه چهار روز در حادثه آبادان بالای سر کار می‌ایستد خیلی کار مهمی است. این که رئیس‌جمهور و معاون او با آسیب‌دیدگان دیدار می‌کنند و تصلی می‌دهند با ارزش است و باید قدردانی شود. عاملان خرابکاری‌ها چه در قضیه آبادان و هر قضیه دیگری باید مجازات شوند.

- ما پیشرفت داریم، عقب‌ماندگی هم داریم و این قابل انکار نیست. مکتب و راه درست است، راهرو باید درست حرکت کند. هرجا درست رفتیم پیشرفت کردیم، هرجا نادرست عمل کردیم عقب ماندیم. البته نقش دشمنی دشمنان هم نباید نادیده گرفته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درود بر رهبر انقلاب اسلامی