خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۴۷۵۰

خبر جدید از گشایش در اموال بلوکه شده ایران

خبر جدید از گشایش در اموال بلوکه شده ایران

معاون اول رئیس‌جمهور از برخی گشایش‌ها در پول‌های بلوکه شده ایران در جریان گفتگوی سیدابراهم رئیسی با همتایان خارجی خود، خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مخبر از تماس تلفنی رئیس‌جمهور با برخی همتایان خارجی خود، با هدف گشایش در پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد.

وی گفت: در جریان گفتگوهای که آقای رییسی با روسای برهی کشورها انجام داده، گشایش های ایجاد شده که این گشایش‌ها قطعا در بازار ارز تاثیر خواهد گذاشت ( تسنیم ).

ورود ارز به ایران متوقف می‌شود؟

در عین حال، جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت ابراهیم رئیسی گفته برنامه‌اش این است که پول فروش نفت را با کالا تهاتر کند. این یعنی اگر ایران بتواند تحریم را دور بزند و نفت بفروشد، نمی‌تواند ارز حاصل از آن را وارد کشور کند. آیا این موضوع به معنای سیگنال افزایشی به بازار ارز است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از همان زمان که دولت ابراهیم رئیسی روی کار آمده روند قیمت ارز صعودی بوده و دلار حتی به کانال ۲۸ هزار تومان رسیده است. احتمالا دلیل این مساله سیگنال‌هایی است که این دولت به بازار می‌دهد.

مخالفت با برجام، نگاه منفی به FATF و در اولویت نبودن این ماجرا، تنها بخشی از سیگنال‌هایی است که در دو هفته گذشته به بازار رسیده است.

تهاتر نفت با کالا در دولت رئیسی

حالا وزیر پیشنهادی نفت هم امروز سیگنال جدیدی داده است. او گفته برای فروش نفت از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کند اما در کنار آن روش تهاتر نفت با کالا و سرمایه گذاری در کشور هم وجود دارد.»

این یعنی جواد اوجی رسما اعلام کرده که احتمالا تحریم‌ها رفع نمی‌شود و ایران در صورت فروش نفت نمی‌تواند دلارهای نفتی را وارد کشور کند و به جای آن کالا وارد می‌کند.

حتی او یک گام از دولت قبل هم فراتر رفته و پیشنهاد داده که می‌خواهد برای جلب سرمایه خارجی هم از تهاتر نفت با سرمایه استفاده کند.

این سخنان اوجی به این معناست که همان منابع ارزی محدودی که تاکنون وارد کشور می‌شده احتمالا دیگر وارد نمی‌شود و دولت نمی‌تواند ارز جدیدی به بازار وارد کند. این یعنی سیگنال افزایش قیمت به بازار آشفته ارز ایران!

مطالعه متن کامل گزارش سیگنال وزیر پیشنهادی نفت به دلالان ارز پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایران وزیر خارجه ای مثل دکتر ظریف نداشته و نخواهد داشت.واقا شخصیتی کامل و آبرومندی داشت.خداحفظش کنه.نزاشتند کارش انجام بده

    • علی

      زمان ولایتی هم همین می گفتن ظریف شاگردش بود ایران قطع رجال نیست

    • رضا

      غلط زیادی امثال شماهاکه زدین مملکت به بادفنادادین هروقت مادربزرگت خواست آش بپزه توهم نخودش باش

    • ناشناس

      قیمت ماله الان تو بازار چنده؟

    • ناشناس

      اره راست گفتی هیچ کسی نمی تواند مثل ظریف اینهمه خسارت
      به کشور تحمیل کند یکی از کارهای مفید ایشان را بگو تا ماهم
      بگیم ما شاالله
      ایشان با اعتماد به کری بلایی سر ملت آورد که در تاریخ مندگار خواهد شد مگه مملکت فقط با ظریف اداره میشود هزاران نفر بهتراز ایشان داریم البته اگر باور داشته باشید ایشان چون تحصیل کرده آمریکا است دیگر کسی به گرد پاش نمی رسه
      بس کنید اینهمه تعریف نکنید از ایشان بجز خیانت چیزی ندیدیم آینده ثابت خواهد شد باتون

    • ناشناس

      هرکی میگه که تحریما ربطی نداره نقدینگی دلیل اصلی یا میگه تمام ظرفیت کشور باید بگم نقدینگی در اثر این بوجود اومد هرسال چون کسری بودجه بود یعنی هزینه بیشتر از در امد کشور بود و برا اینکه بتونه حقوق کترمندا بازنشستگان بده پول چاپ میکرد حالا این یه مطلب مطلب دوم اینکه مذاکره که اسون تر از حل مشکل نقدینگی هستش ما تو مذاکره مونیدیم دیگه نقدینگی بیخیال بعضیا هم میگن ظریف به کری اعتماد کرد !!!!!!! همون 4 سال که اعتماد کرد همه دیدیم نتیجش باز حداقل 4 سال اوکی بود ولی منظور شما از نوشتن بلایی سر ملت اورد اینکه توقع ملت برد بالانکته 2
      ما کشورمون 80 درصدش طبق امار بیابونه کمبود برق داریم تکنولوجی جدیدم که وارد نشده حالا این کشور چقدر ظرفیت داره اوکی اصن زیاد وقتی علم بهره برداری از ظرفیت وارد نشده چجوری میشه ازش تمام ظرقیتش استفاده کرد بعد اصن استفاده ظرفیتا کی می خره کدوم کشور فلز یا هرچی جز نفت گاز ایران میخره پولش میده؟

    • ناشناس

      آخه چند تا کلاس سواد داری که در مورد دکتر ظریف اظهار نظر میکنی. چرا فکر کردی تو جایگاهی هستی که میتونی عیار ایشون رو بسنجی؟

  • مصطفی

    سعی و تلاش دولت در جهت رفع تحریمها نباشد بابکار گیری کلیه ی ظرفیتهای داخلی هم نمیتوان مملکت رو به ساحل ارامش نمیرساند تورم همچنان پابرجا خواهد ماند وحتی مثلیکی دوهفته ی اخیر بالاتر هم میرود به دلیل وابستگی به ی سری مواد اولیه و واردات کالاهای اساسی که با ارز خارجی تهیه میشود

  • ناشناس

    صادرات سوخت به افغانستان طالبان از سر گرفته شد و دلار دریافت میشود

  • اختیاری

    برادران وخواهران من همان آش و همان کاسه که رئیسی پیش میره هشت سال کلید سازه برید راهت ۸سال بخوابید هروقت از خواب بیدارشدید انوقت به خودتان آمدید چه بلای سرتون آمده

    • ناشناس

      برای کدوم سازمان کار میکنی ناامیدی تزریق میکنی ؟

  • کوروش

    چرا ملت نمیخواهند متوجه شوند؟؟؟هر چه آب گل آلودتر ماهی گیری راحتتر…وقتی دولتمردان ما به سیستم بانک جهانی وصل نباشند و بجای پول نفت جنس بیاورند براحتی هر چقدر بخور بخور کنند،هیچ کس متوجه نمیشود،،بخاطر همین از سیستمهای شفاف خوششون نمی اید.

    • ناشناس

      زمان روحانی هم اینطور حرف میزدین یا براحتی بازم بهش اعتماد کردین ما رو هم بدبخت کردین بذارین دولت کارشو شروع کن بعد حرف بوق بزنید

  • ناشناس

    دولت هنوز کارشو شروع نکرده شروع کردین دری بری گفتن دولت روحانی اینقدر دروغ تحویل ملت داده دیگر حرف درست را هم با‌ور نمی کنیم حد اقل بگذارید دولت مستقر بشه کارشو شروع بکنه بعد انتقاد کنید چرا اینهمه نا امیدی ایجاد میکنید
    د‌ولت رئیسی انشاالله همه این مشکلات را برطرف خواهد کرد
    اگر نمی توانست در این بحران هیچ موقع قبول مسئولیت نمی کرد که خودش را خراب کند البته اگر تخریبها ناامید کردن مردم
    توسط غربگراها بگذارد

  • ناشناس

    چقدر بدبختیم که خوشحالی می کنیم که پول خودمان را بدهند زمان قبل که نفت را می فروختند می گفتید نفت را مجانی میدهند و خیانت می کنند

  • ناشناس

    امیدوارم وعده ها وحرفهایی ک می زنند راست باشه.وهمه چیز ب روال عادی برگرده.هویچ پارسال کیلویی۱۰۰۰بود الان رسیده ب ۳۵هزار تومان.

  • ناشناس

    چشم و دلتون روشن

  • علی شکری

    اولا
    اگه ارزی وارد کشور نشه نتیجش میشه تورم ادامه دار
    دوما
    اگه فقط کالا به جای ارز بیاد
    نتیجه توقف تولید و بازم تورم
    سوما
    اگه تولید نباشه
    نتیجه میشه کاهش اشتغال
    نتیجه گیری کلی
    سقوط اقتصادی و زندگی در تنگ دستی
    همون ساده زیستی بقول خودشون