کد مطلب: ۲۸۲۲۶۹

درخواست مشترک مطبوعات از رئیس‌جمهور؛ گفتگو با مردم

درخواست مشترک مطبوعات از رئیس‌جمهور؛ گفتگو با مردم

درخواست برای گفتگو دولت با مردم، درخواست مشترکی است که مطبوعات کشور از رئیس‌جمهور داشته‌اند. شرق و ایران از ضرورت گفتگو با مردم صحبت کرده‌اند و جوان نیز درخواست فرمانده سپاه از حسن روحانی را پوشش داده است. در نهایت آفتاب یزد به نقل از رئیس مجلس می‌نویسد: چرا دولتی‌ها با مردم حرف نمی‌زنند؟

این روزها اگر نگوییم ماشین اقتصاد در سراشیبی قرار گرفته، اما حتما همگی قبول دارند که وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهده صفحه اول برخی روزنامه‌های کشور حاکی از آن است که اکثر آنان در تحلیل خود یا به نقل از برخی مقامات خواستار شکستن روزه سکوت رئیس‌جمهور در قبال وضعیت نابسامان اقتصادی شده‌اند.

روزنامه ایران با تیتر « وقت گفتگو با مردم »، این سوال را مطرح می‌کند که چرا برخی از وزیران کابینه به مطالبه رئیس‌جمهوری، مردم و نخبگان برای ارتباط بیشتر با مردم و سخن گفتن با آنان پاسخ نمی‌دهند؟

این روزنامه با بیان گفتارهایی از برخی کارشناسان مختلف، مانند احمد خرم، محمود میرلوحی، جلال میرزایی و ناصر ایمانی سعی می‌کند که ضرورت گفتگو دولت با مردم را به تصویر بکشد.

روزنامه شرق نیز با تیتر « شکستن قفل گفتگو »، در تحلیل خود این موضوع را مطرح می‌کند که امروزه حتی طرفداران دولت نیز به انتقاد از آن پرداخته‌ و خواستار توضیح در مورد وضعیت موجود شده‌اند.

این روزنامه می‌نویسد: رئیس‌جمهوری یا یک نفر از دولت حرفی بزند و بگوید چه چیزی باعث پیدایش شرایط فعلی شده است، اما با وجود تداوم وضعیت ناپایدار اقتصادی، به‌ویژه در بخش دلار، ارز و سکه، تنها بانک مرکزی است که بعد از تغییر سیف یک بیانیه داده است و به غیر از آن هیچ‌کدام از مقامات دولتی وارد پاسخ‌گویی درباره شرایط فعلی نشده‌اند.

شرق به صحبت‌های ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما اشاره می‌کند که وی گفته بود رئیس‌جمهور به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرده و باید صادقانه با مردم در میان بگذارد. این روزنامه همچنین به نقل از فعالین سیاسی می‌نویسد که دولت باید در عرصه اقتصادی پاسخگو باشد.

روزنامه جوان اما به نامه فرمانده سپاه به حسن روحانی پرداخته است. این روزنامه تیتر خود را یکی از جملات جعفری با عنوان « آقای رئیس‌جمهور! قهر و غضب خود را علیه نارسایی‌های اقتصادی دولت به کار گیرید » انتخاب کرده است.

جوان می‌نویسد: سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در دلنوشته‌ای به رئیس‌جمهور کشورمان بر انجام وظایف دولت برای ساماندهی به اقتصاد در شرایط حمایت‌های همه‌جانبه از ایشان در روز‌های اخیر تأکید کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: حمایت‌های بی‌نظیر و گسترده دلسوزان انقلاب در هفته‌های اخیر از جنابعالی، نباید مانع اقدامات انقلابی شما در کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش سرسام‌آور قیمت ارز و سکه، در شرایط جنگ اقتصادی با دشمنان بشود. چرا با آن قهر و غضبی که در شما سراغ داریم و در رقابت‌های انتخاباتی و یا با مخالفین خود بعضاً به‌کار می‌بردید، با نارسایی‌ها و سوءمدیریت‌های بخش اقتصادی دولت برخورد نمی‌کنید؟!

روزنامه آفتاب یزد نیز تیتر مطلب خود را با عنوان « چرا دولتی‌ها با مردم حرف نمی‌زنند؟ » از دل صحبت‌های اخیر رئیس مجلس بیرون کشیده است. این روزنامه به پوشش سخنان رئیس‌ مجلس در خصوص درخواست از دولت برای صحبت کردن با مردم می‌پردازد.

لاریجانی در اظهاراتی گفته بود: بنده ایراداتی که به آقایان دولتی داریم این است که چرا حرف نمی‌زنند و با مردم صحبت نمی‌کنند که در چه شرایطی هستیم و چگونه عمل می‌کنیم تئوری‌مان برای آینده چیست؟ ضرورت دارد که با مردم صحبت کنیم و در این صورت است که همفکری بوجود می‌آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.