کد مطلب: ۳۰۶۴۵۰

گندمگاران نگران اعلام نرخ خرید تضمینی گندم هستند

گندمگاران نگران اعلام نرخ خرید تضمینی گندم هستند

یک مقام مسئول گفت: گندمکاران در نامه‌ای به رهبر انقلاب خواستار اعلام به موقع و منصفانه نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت شدند.

علیقلی ایمانی رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ، با انتقاد از عملکرد شورای اقتصاد در دو سال اخیر نسبت به تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به نگرانی جامعه کشاورزی و عملکرد شورای عالی اقتصاد در دو سال اخیر،بنیاد توانمندسازی گندمکاران به سبب پل ارتباطی میان دولت و مردم بعد از اعلام پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی ، جلسات متعددی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار کرده و خواستار اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی از ارسال نامه ای توسط گندمکاران به رهبر انقلاب خبر داد و گفت: گندمکاران در این نامه خواستار اجرای صحیح قانون خرید تضمینی از سوی دولت شده اند.

به گفته ایمانی تعیین منصفانه و اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید خواست تمامی گندمکاران است که درنامه تولیدکنندگان به رهبر معظم انقلاب، به این موضوع اشاره شده است چرا که استمرار ضریب امنیت غذایی و پایداری تولید به حمایت های متوالی دولت بستگی دارد.

این مقام مسئول افزایش نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با شرایط اقتصاد و تورم را یکی از حمایت های دولت تلقی کرد و افزود: با توجه به آنکه در دو سال گذشته دولت در اجرای قانون خرید تضمینی کوتاهی کرده است؛بنابراین اگر امسال قیمت متناسب با هزینه های تولید اعلام نشود، کشاورزان اقدام به کشت این محصول راهبردی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر شورای عالی اقتصاد، قانون خرید تضمینی را خطاب قرار دهد ، می‌بایست براساس هزینه های تولید، شرایط اقتصاد و تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی اقدام به افزایش نرخ خرید تمامی محصولات مشمول قانون کند و به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید اهمیت دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.