کد مطلب: ۲۱۹۹۳۳

گوشزد نقض برجام در دیدار با طرف آمریکایی

گوشزد نقض برجام در دیدار با طرف آمریکایی

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در دیدار دوجانبه با طرف آمریکایی در حاشیه نشست کمیسیون مشترک برجام، موضوع نقض برجام توسط آمریکا و موضوع زندانیان ایرانی را گوشزد کردیم و گفتیم که انتظار ما آزادی و رعایت نیازهای اولیه انسانی آن‌هاست.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان جمعه شب در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: ما در حاشیه جلسه کمیسیون مشترک تقریبا با همه هیات‌ها بجز انگلیس که امکانش فراهم نشد، دیدارهای دوجانبه انجام دادیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در این دیدارها مسائل مربوط به اجرای برجام و نحوه بهتر اجرا شدن آن و رفع مشکلات مورد بحث قرار گرفت. با هیات فرانسه، آلمان و روسیه پنجشنبه دیدار داشتیم و امروز با هیات چینی و آمریکایی دیدار کردیم.

عراقچی خاطرنشان کرد: با هیات آمریکایی صرفا در خصوص اجرای برجام و نقض تعهدات آنها در برجام صحبت داشتیم.

مثل همیشه در حاشیه جلسات کمیسیون مشترک برجام این بار هم در خصوص مواردی که از دید ما نقض تعهدات یا تاخیر در اجرای تعهدات آن‌هاست بخصوص در حوزه مجوزهای خرید هواپیما، تذکر دادیم و بحث مبسوطی در این باره داشتیم.

معاون وزیر امور خارجه گفت: همینطور با هیات آمریکایی بطور مختصر در خصوص زندانیان ایرانی که در آمریکا هستند، بحث داشتیم.

ما همیشه از این فرصت استفاده کرده‌ایم و به دلیل ابعاد انسانی موضوع، درباره کسانی که به درخواست آمریکا در کشورهای دیگر یا در داخل خاک آمریکا دستگیر شده‌اند، صبحت می‌کنیم و این مساله را به لحاظ انسانی مطرح و پیگیری می‌کنیم.

عراقچی تصریح کرد: خانواده‌های افراد زندانی در اضطراب و نگرانی هستند و وظیفه انسانی ما در وزارت خارجه این است که از اتباع خود حمایت کنیم و مسائل آنها را پیگیری کنیم. این مساله هم در حاشیه مطرح شد و ما بطور جدی زندانیان ایرانی در داخل خاک آمریکا و کسانی که در کشورهای دیگر به درخواست آمریکا دستگیر شده‌اند را پیگیری کردیم.

وی گفت: این افراد بیشتر کسانی هستند که به علت باصطلاح نقض قوانین تحریمی آمریکا دستگیر شده‌اند و ما خیلی روشن گفتیم که از دید ما اینها کسانی هستند که به کشور خودشان خدمت کرده‌اند و حتما انتظار ما آزادی و رعایت نیازهای اولیه انسان‌دوستانه آن‌هاست.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که هشتمین نشست این کمیسیون از روز اجرای برجام (۱۶ ژانویه ۲۰۱۶) بود، ساعت ۱۱ صبح امروز به وقت محلی وین در هتل کوبورگ آغاز شد و به مدت سه ساعت به طول انجامید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.