کد مطلب: ۵۸۳۸۹۳

چرا برای یادگیری زبان انگلیسی زمان نمی‌گذاریم؟

چرا برای یادگیری زبان انگلیسی زمان نمی‌گذاریم؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت در فعالیت‌های کسب و کار و آموزش مشخص کردن اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت است از آنجایی که بسیاری از زبان‌آموزان برای خود اهدافی را مشخص نمی‌کنند در میانه‌ی راه یا حتی اوایل یادگیری زبان جدید را کنار می‌گذارند همین امر سبب شده است در باور عمومی یادگیری زبان جدید به عنوان یکی از دشوارترین فعالیت‌ها تلقی شود.

اگر شما نیز از آن دست افرادی هستید که برای یادگیری زبان جدید زمان صرف نمی‌کنید مطمئن باشید تنها نیستید! افراد بسیاری هستند که یادگیری زبان جدید برای آن همانند کوه بزرگی است که فتح آن غیر ممکن به نظر می‌رسد. ولی حالا چرا یادگیری زبان جدید تا این حد برای افراد دشوار هست؟ اصلی‌ترین دلیل این است که هنگامی که افراد یادگیری زبان را آغاز می‌کنند دو عامل زمان و مغز آن‌ها درگیر می‌شود. در فرآیند یادگیری زبان مغز باید ساختارهای ادراکی جدید را ایجاد کند و این برای کسانی که کمی مسن‌تر هستند دشوار است.

مشخص نبودن اهداف یادگیری

یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت در فعالیت‌های کسب و کار و آموزش مشخص کردن اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت است از آنجایی که بسیاری از زبان‌آموزان برای خود اهدافی را مشخص نمی‌کنند در میانه‌ی راه یا حتی اوایل یادگیری زبان جدید را کنار می‌گذارند همین امر سبب شده است در باور عمومی یادگیری زبان جدید به عنوان یکی از دشوارترین فعالیت‌ها تلقی شود. زبان‌آموزان باید قبل از آغاز فرایند یادگیری زبان برای خود اهداف بلند، کوتاه و میان مدت مشخص کرده و بر اساس آن فرایند یادگیری زبان خود را پیگیری کنند. از آنجایی که امروزه زبان انگلیسی به محبوب‌ترین زبان دنیا تبدیل شده است آموزشگاه‌ها باید در آغاز یادگیری برنامه‌ریزی زبان آموزان را مشخص کرده و برای آن‌ها اهداف قابل لمسی را برنامه‌ریزی کنند.

مفرح نبودن تدریس اساتید

از آنجایی که یادگیری زبان علی‌الخصوص بخش‌های گرامری بسیار انتزاعی و خشک هستند وظیفه‌ی اساتید زبان است که یادگیری زبان انگلیس را با لحن، بیان و نحوه‌ی تدریس خود مفرح و شاد کنند. اساتیدی که در حین تدریس زبان انرژی مثبتی ندارند و موارد آموزشی را به خوبی با زبان آموزان انتقال نمی‌دهند یکی از عواملی است سبب می‌شود زبان آموزان از یادگیری زبان انگلیسی فاصله گرفته و یادگیری این زبان را پیش از پیش دشوار تلقی کنند.

استفاده از رویکردها و متود اشتباه توسط اساتید

یکی از جملاتی که همیشه در حین تحصیل از خانواده می‌شنویم این است "اگر خودتون بخواهید و بخونید یاد می‌گیرید استاد بهانه است" این امر شاید برای درس‌هایی مانند تاریخ و جغرافی درست باشد ولی هنگامی که صحبت از زبان انگلیسی به میان می‌آید استاد نقض اساسی بازی می‌کند. یادگیری زبان انگلیسی به اساتیدی بستگی دارد که تلاش می‌کنند زبان را به ما آموزش دهند. اینکه استاد از چه روش مفاهیم گرامری و ساختارهای زبانی را به زبان آموزان آموزش دهند و یا برای آموزش لیسنینگ از کدام کتاب‌ها استفاده کنند در یادگیری زبان دوم نقش بسیار اساسی بازی می‌کند. یکی از دلایلی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان داتشگاهی با وجود گذراندن کلاس‌های بسیار هنوز نیز قادر نیستند به زبان انگلیسی صحبت کنند همین امر است. ما در مدارس و آموزشگاه به روش صحیح زبان انگلیسی را آموزش ندیده‌ایم.

عدم ایجاد انگیزه توسط اساتید

یکی از عواملی که سبب می‌شود زبان‌آموزان به سمت یادگیری زبان جدید بروند انگیزه‌های درونی و محرک‌هایی است که زبان‌آموزان در خود مشاهده می‌کنند یکی از وظایف اصلی مدرسین زبان انگلیسی بالا بردن این محرک‌های درونی است ، اگر یک مدرس فقط بر روی نکات منفی زبان‌آموزان تکیه کند نه تنها سبب می‌شود آن ها از یادگیری منصرف شوند بلکه فرایندهای یادگیری در آینده را نیز مختل می‌کنند. از این‌رو اساتید باید تمرکز ویژه‌ای بر روی احساسات درونی زبان‌آموزان داشته باشند.

ترس زبان‌آموزان

یکی از موانع یادگیری زبان انگلیسی ترس از صحبت کردن است از آنجایی که پافشاری بر روی ضعف‌های زبان‌آموزان سبب می‌شود این ترس در زبان‌آموزان بیشتر شده و در نتیجه فرایند یادگیری زبان در آنها مختل شود. همانطور که پیش از این گفته شد انگیزه از عوامل تاثیرگذار بر روی یادگیری زبان است دقیقا ترس برعکس انگیزه عمل می‌کند. بسیاری از زبان‌آموزان بعد از سپری کردن دوران مدرسه و دانشگاه به دلیل ترس از قبول نشدن زبان انگلیسی ترس ذاتی‌ای نسبت به یادگیری زبان انگلیسی در خود دارند یکی از وظایف اساتید زبان برطرف کردن این ترس ذاتی است.

بکار نبردن از ابزار درست برای تدریس

یادگیری زبان انگلیسی تنها با کتاب میسر نیست، زبان انگلیسی باید همراه با موارد کمک آموزشی باشد ابزاری مانند سریال، مجلات و داستان‌های کوتاه که امروزه به لطف گسترش اینترنت پیش از پیش در اختیار اساتید قرار گرفته است. دیگر اتکا به کتاب‌های آموزشی و بکار نبردن ابزار کمک آموزشی پاسخگوی نیاز زبان‌آموزان نیست اساتید باید روش‌های نوین را در آموزش خود دخیل کنند.

آموزشگاه انگلیش کلینیک، پاسخی به مشکلات تدریس زبان انگلیسی

حالا که شما را با دلایل اصلی عدم موفقیت زبان‌آموزان در یادگیری زبان دوم آشنا کردیم قصد داریم شما را با یکی از موفق‌ترین و قدیمی‌ترین آموزشگاه‌های زبان انگلیسی را که سال‌هاست کلاس زبان انگلیسی آنلاین برگزار می‌کند، آشنا کنیم. انگلیش کلینیک که در سال ۱۳۹۴ تاسیس گردیده و تا به امروز نزدیک به ۳۰ هزار زبان آموز حضور در دوره‌های آنلاین این آموزشگاه را تجربه کرده‌اند. موسس آموزشگاه آقای دکتر حامد رفیعی با تمرکز بر هر چهار مهارت اصلی به صورت صوتی، تصویری و نوشتاری آموزش‌هایی مدون و تقسیم‌بندی شده‌ای را به زبان‌آموزان ارائه داده و با تمرکز بر موانع اصلی آموزش زبان انگلیسی قصد دارد ابزارهای متعدد را در تدریس بکار ببرد. استفاده از فایل‌های صوتی، تصویری و نوشتاری در کنار پست‌ها و کتاب‌های آموزشی یکی از دلایلی است که به شما کمک می‌کند دیگر نگرانی بابت یادگیری زبان انگلیسی نداشته باشید. اگر قصد دارید با دوره‌های آشنا شوید که یادگیری زبان انگلیسی را با آخرین نسخه‌ی کتاب‌ها و مجلات همراه می‌کند کافی است یک مرتبه به وب‌سایت کلینیک زبان رفیعی سری بزنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.