کد مطلب: ۳۹۵۲۳۳

یک نماینده مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

یارانه برخی به اشتباه حذف شده است

یارانه برخی به اشتباه حذف شده است

نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه برخی به اشتباه حذف شده، به نحوی که یارانه تعدادی از افراد محتاج‌تر از همه حذف شده است. مصوبه حذف یارانه سه دهک از یارانه‌بگیران، به علت ضعف اطلاعات اجرایی نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اسفند ماه سال گذشته، مجلس شورای اسلامی در تبصره‌ای دولت را مکلف کرد تا سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران را شناسایی و حذف کند.

در جلسه روز 16 تیر ماه سال جاری نیز هیئت وزیران آیین‌نامه اجرایی این تبصره را با هدف تعیین منابع و مصارف یارانه تصویب کردند و دولت موظف شد با استفاده از تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران اقدام کند.

در این آئین‌نامه سه وزارتخانه‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف شدند که ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به شناسایی و حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها اقدام کند.

در این خصوص ایسنا در روز 27 تیر ماه در گزارشی درباره حذف یارانه برخی از افراد نوشت؛ «یارانه تیر ماه در حالی شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که برخی آن را دریافت نکردند؛ جریانی که احتمال حذف یارانه‌بگیران را براساس تکلیف قانون بودجه تقویت کرده است.»

در این باره علیرضا محجوب، نماینده تهران شمیرانات ری اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به تجارت‌نیوز گفت: یارانه برخی به اشتباه حذف شده، به نحوی که یارانه تعدادی از افراد محتاج‌تر از همه حذف شده است. حذف بخشی از یارانه‌بگیران را مجلس تصویب کرده، دولت هم به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرده است، اما به علت ضعف اطلاعات در این مورد احتیاط می‌کنند.

وی در این خصوص عنوان کرد: برداشت مجلس این است که باید یارانه اول به کسانی برسد که فاقد هر گونه درآمدی هستند؛ پس از آن به افرادی که با واسطه حقوق می‌گیرند مثل مستمری‌بگیران، یارانه تعلق می‌گیرد.

وی افزود: من معتقدم جامعه هدف دریافت یارانه‌ها ابتدا باید روستاییان و بعد ساکنان حاشیه شهرها باشد؛ اگر این رویه اجرا شود آثار بیشتری نسبت به روش‌های قبلی دارد.

فرید موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی در روز هفتم مرداد در خصوص حذف یارانه‌ها گفته بود: نگاه‌های جزیره‌ای دستگاه‌های مختلف شناسایی خانوارها را با چالش جدی مواجه کرده است و درباره ۱۰ میلیون نفر در کشور هیچ اطلاعات ثبت شده‌ای در کشور نداریم.(خبرآنلاین)

محجوب در این باره توضیح داد: یعنی اطلاعات جامعی از این 10 میلیون نفر وجود ندارد که مشخص شود این تعداد مشمول هستند یا نه، تا در مورد آنها تصمیم‌گیری شود. البته این تعداد بیشتر از 10 میلیون نفر است. دریافت کنندگان همواره بیش از مجموع جمعیت بوده بنابراین حداقل من با موضوع کسری جمعیت مواجه نبوده‌ام.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    مشخص بفرمایند این ده میلیون نفر به کجا برای ثبت اطلاعاتشان مراجعه نمایند ضمنأ در رسته حقوق بگیران دولتی چرا فیلتر حذف یارانه کارمندان و کارکنان دولتی که حقوق بیش از سه و نیم میلیون تومان می گیرند اعمال و حذف نیم شوند اراده ای برای اجرای طرح نیست فکر کنم بازدارنده آرائ این دسته می باشد و تا سیاسی عمل شود اینگونه خواهد بود .

  • ناشناس

    باسلام .ازمن که بخاطر خرید خودرو دست پنجم خارجی توسط پسرم سه سالست قطع شده.ع.د.ا.ل.ت کجائی کجائی

  • ناشناس

    باسلام من ساکن روستا هستم مستاجر هم هستم هیچی هم بنامم نیست الان نه یارانه بهم میدید نه همین معیشتی به علت اینکه به بیمه یک میلیون بدهکار بودم و نداشتم بدم الان بیمه ازم ۶ میلیون خاسته و چون بازم نداشتم بیمه حسابم را که یارانه میگرفتم مسدود کرده از طرفی سال ۹۳ به دلیلی زندان بودم وقتی ازاد شدم دیدم دولت یارانه ام را قطع کرده هر جا رفتم گفتند باید فراخان بده تا دوباره ثبت نام کنیم بعد وقتی گفتید معیشتی را به فقیر و مستمندان میدیم گفتم خدا را شکر لااقل اینا میگیرم بلکه یارانه ام هم دوباره وصل کنند اما اینم با اینکه ده بار اسم نوشتم و اعتراض زدم بازم ندادید خدای پس به کی میدید میدونم اینم بیخودی می نویسم وکسی به کسی نیست.

  • ناشناس

    چی بنویسم از کجا بنویسم چرا اینقدر دروغ میگید من یک ادم مستاجر ویک حقوق وظیفه بگیری و هزار بدهی و کرایه خونه و کوفت و زهر مار یارانه تعلق نمیگیره چرااااااا؟ کی یارانه معیشتی میگیره؟؟؟؟70 میلیون چرا من نباید جز اونها باشم؟؟؟؟اگر من با این شرایط بهم تعلق نمیگیره پس دروغ میگید اعتراض هم کردم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم

  • ناشناس

    من در روستا زندگی میکنیم منو همسرم یارانه هم نمی گیریم نه کاری داریم ناکارآمدی وجدانن این انصافه که همه معیشتی یارانه میگیرن ولی ما محرومیم کجاست این عدالت