کد مطلب: ۵۹۹۴۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مردم منتظر یارانه ۱۱۰ هزار تومانی باشند!

مردم منتظر یارانه ۱۱۰ هزار تومانی باشند!

به نظر می‌رسد که نظر دولت برای پرداخت یارانه جدید در مراحل پایانی است، به احتمال زیاد مبلغ این یارانه همانطور که از جلسه رئیس‌جمهور با اقتصاددانان مشخص شد ۱۱۰ هزار تومان باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد دولت تصمیمش را برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته، امروز نیز خبری منتشر شد که سازمان غذا و دارو ارز ترجیحی داروها را قطع کرد. این در حالی است که به گفته نمایندگان مجلس نظر دولت این است که بر حفظ این ارز برای گندم و دارو حفظ شود.

اما به هر صورت چه دارو از لیست دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و چه نشود، به احتمال زیاد دولت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی را پرداخت می‌کند.

صریح‌ترین موضع‌گیری درباره مبلغ یارانه جدید روی نرخ «۱۱۰ هزار تومان» است. رقمی که از جلسه رئیس‌جمهور با جمعی از اقتصاددانان بیرون آمد. طی دو سال اخیر و در زمان دولت قبلی نیز نظر مجلسی‌ها و دولتی‌ها برای حمایت از خانوارها روی رقم حدود ۱۰۰ هزار تومان تاکید شده است.

یکی از اقتصاددانانی که در جلسه با رئیس جمهور حضور داشت، احمد توکلی بود. او پس از جلسه گفت که قرار است ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود.

اگرچه به گفته توکلی هنوز این مبلغ قطعی نشده اما از آنجایی که مجلس نیز پیشنهاد داده بود که به جای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کارت رفاهی به خانوارها پرداخت شود و از یارانه ۱۱۰ هزار تومانی نیز نام برده شده، به نظر می‌رسد پرداخت این مبلغ قطعی است.

تعداد یارانه‌بگیران چقدر است؟

به تازگی نیز یکی از نمایندگان مجلس به تجارت‌نیوز گفته که دولت طرحی را به مجلس برده که براساس آن قرار است ۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه جدید پرداخت شود. از آنجایی که احتمالا این بودجه برای یک سال است، بودجه یارانه پرداختی هر ماه دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

اگر قرار باشد مبلغ یارانه پرداختی به هر فرد ۱۱۰ هزار تومان باشد این بودجه برای حدود ۲۰ میلیون نفر است، یعنی کمتر از سه دهک. اما بعید به نظر می‌رسد که هدف دولت پرداخت یارانه فقط به ۲۰ میلیون نفر باشد و احتمالا این بودجه تا حداقل برای چهار دهک اول افزایش می‌دهد، یعنی حدود ۳۴ میلیون نفر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ????

  • رضا

    توراخدا این قدر دروغ نگین این ماه یارانه را زیاد میکنید

  • ناشناس

    مسئولین محترم واقعا میدونن مردم توی چه وضعیتی هستند؟؟؟ براشون

  • ناشناس

    فقط باید بگیم خجالتم خوب چیزیه هر روز یچیز میگن انگار میخوان ملیونی پول بدن ک اینقدر تو بوق و کرنا کردن ک میخوان اینقد بدن واقعا متاسفم برای این دولتمردان

  • م

    انشالله

  • شمس اله

    بابا تا کی دروغ مروم خسته شدند والاه داریم الان پول نان خالی را ندارند برن از نانوائی بگیرند ۱۱۰تومن هیچ فرقی به حال این ملت وا مانده نمی کند

  • ناشناس

    مسعولین دمتون گرم که مردمو مسخره میکنید حقشونه مردم

  • ناشناس

    حالا شش ماه هم اینجوری منتظر بمونیم قرار بود تو آذر ماه پرداخت کنن

  • ناشناس

    شور دروغ گفتن و در اوردین اح اح اح اح

  • سینا

    هنوز جای ۴۵ تومنیه درد میکنه ?
    مردم بخدا اثر تورمی این ۱۱۰ تومن به مراتب بدتر از الان میشه
    همه چی چند برابر میشه با این پول پشگل هم نمیتونین بخرین