کد مطلب: ۶۰۴۷۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر مهم برای سال ۱۴۰۱ / یارانه ۱۵۰ هزار تومانی در راه است

خبر مهم برای سال ۱۴۰۱ / یارانه ۱۵۰ هزار تومانی در راه است

طبق اعلام وزارت اقتصاد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال بعد برای حمایت در نظر گرفته خواهد شد که در صورت توزیع این اعتبار بین ۸۰ میلیون یارانه‌بگیر یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی امسال امکان افزایش تا ۱۵۰ هزار تومان را خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از سخنان اخیر رئیس جمهور در گفتگوی سوم تلویزیونی او به نظر می‌رسید حذف ارز دلار ۴۲۰۰ تومانی جدی باشد. حال نیز از وزارت اقتصاد خبر می‌رسد که این سیاست در بودجه سال ۱۴۰۱ ادامه نخواهد داشت و به گفته وزیر اقتصاد تنها دلار ۴۲۰۰ تومانی برای دارو باقی خواهد ماند.

روز سه‌شنبه به شکل رسمی سخن از حذف ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ شد و هادی قوامی، معاون پارلمانی وزیر اقتصاد گفت: «در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت، ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و تخصیصی برای اعطای این ارز در نظر گرفته نشده است».

آن طور که امروز روزنامه شرق روایت کرده، قوامی همچنین گفت: «با وجود حذف اعطای این نوع تخصیص در بودجه‌بندی سال آینده از راهکار جایگزین، مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای حمایت از این اقشار باشد.»

محاسبات تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اگر با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال بعد برای حمایت در نظر گرفته شود و این منابع بین ۸۰ میلیون یارانه‌بگیر فعلی توزیع شود یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی امسال امکان افزایش تا ۱۵۰ هزار تومان را خواهد داشت. در واقع با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌تواند ۱۰۵ هزار تومان ماهانه به هر ایرانی یارانه داد و این جدای از یارانه ۴۵ هزار تومانی فعلی است.

اما آیا مجلس مجوز چنین کاری را به دولت خواهد داد؟ احتمالا در هفته آینده که لایحه بودجه به مجلس ارائه شود تصمیم‌گیری در این مورد آغاز خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باز جهت منحرف کردن فکر مردم از گرانیها اسم یارانه به میدان آمد(خودرو که رئیسی اجازه 10درصد گرانی ان را نداد سرمایه دار مثل مرد 18 درصد گران کرد )

  • جونم

    یارانه یک میلیون کنید با پول صد و پنجاه هزار ریال چیزی نمیدهند اون پول را هزینه برق و وغیره و مایحتاج کند بقیه چی و غیره برای رضای خدا به داد مردم برسید

  • ناشناس

    آقا یارانه نمیخایم دست از سر مردم بردارید توی این مملکت به چه امیدی مازنده هستیم خدا میدونه شب میخابی صبح بلند میشی میبینی همه چی گرون شده حرفای مسئولین همه دروغ بوده ترو به هرکی میپرستید دارید کدوم سمت مارومیکشونید روز به روز داریم بجای پیشرفت ته چاه فقرو بدبختی فرو میریم

  • ناشناس

    همش وعده بیخود میدن نون شده ۲هزار تومان..حرف سال دیگه میزنن…..کی مرده کی زنده است..مردم به گدای انداختید….

  • سحر

    همش وعده بیخود میدن نون شده ۲هزار تومان..حرف سال دیگه میزنن…..کی مرده کی زنده است..مردم به گدای انداختید….

  • ناشناس

    فقط دروغ فکر می کردم از این ماه کرایه خونه رو از یارانه 150 هزار تومان ی بدم دوباره سال آینده چرا وعده دروغ می‌دهید نمی دونید دروغ گو دشمن خدا است بااحساسات فقراء بازی نکنید

  • ناشناس

    دل مون خوش بود این ماه کرایه خونه رو از یارانه 150 هزار تومان می دهم باز هم دروغ بود

  • ناشناس

    روز به روز مردم دارن بدبختر میشن یعنی این اقایون تواین کشور زندگی نمیکنن یا ملت و نادان فرض کردن

  • ناشناس

    سلام کمکمان کن اقای ریسی

  • محمد

    قبل انتخابات وعده یارانه 200هزاری وکاهش قیمت خودرو بنجل ایرانی حالا بعد محکم شدن جای پا از احتمال یارانه 100هزاری صحبت میشه وقبمت خودرو اشغال ایرانی فعلا20درصدبالا رفته این ملت دل به چی خوش میکنن واقعا که از ماست ک بر ماست.