کد مطلب: ۵۶۶۴۹۲

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی خبر داد:

تولید یخچال‌های بدون قفسه / دولت ۴۲۰ کانتینر قاچاق لوازم خانگی را مصادره می‌کند؟

تولید یخچال‌های بدون قفسه / دولت ۴۲۰ کانتینر قاچاق لوازم خانگی را مصادره می‌کند؟

تکلیف کانتینرهای وارد شده لوازم خانگی بوش مشخص شد. نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اعلام این خبر گفت: ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش باید به کشور هدف مرجوع یا توسط دولت مصادره شود! با تداوم ممنوعیت‌ها امکان تولید یخچال‌های بدون قفسه زیاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو سال است که واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع است. در زمان ممنوعیت‌ها ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش با صدور رای دیوان عدالت اداری امکان واردات پیدا کرده بود اما گمرک از ترخیص این محموله‌ها جلوگیری کرد. حالا تکلیف این کانتینرها یک بار برای همیشه روشن شد. از آن‌سو به دلیل عدم واردات قطعات لوازم خانگی فعالان بازار می‌گویند امکان تولید یخچال‌های بدون قفسه زیاد است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به تداوم ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی توضیح داد: طبق رای اعلام شده ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی یا باید به کشور هدف مرجوع شوند یا سازمان اموال تکملیکی این کالاها را مصادره می‌کند!

محمدحسین اسلامیان به تجارت‌نیوز گفت: لوازم خانگی ریز و درشت خارجی در بازار فراوان است که تمام این کالاها از شبکه قاچاق تامین می‌شود. دولت به دلیل نداشتن ارز اجازه واردات را نمی‌دهد و همچنان ثبت سفارش کالا ممنوع است.

صنعت لوازم خانگی مشابه خودروسازی ایران شد!

به گفته او، چنانچه در دولت سیزدهم به واردات هدفمند لوازم خانگی توجهی نشود و سرمایه‌گذاری در تامین زیرساخت‌ها شکل نگیرد صنعت لوازم خانگی هم مشابه خودروسازی ایران می‌شود. یعنی با تداوم ممنوعیت‌ها ممکن است تولید یخچال‌های بدون قفسه در بازار زیاد شود.

اسلامیان همچنین گفت: بازار لوازم خانگی راکد است. تقاضایی برای خرید کالاها مشاهده نمی‌شود. به دلیل رکود بازار تمام شرکت‌ها اجناس خود را شرایطی به مردم می‌فروشند با این وجود باز هم مشتری برای خرید کالاها پیدا نمی‌شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان کرد: کالای تقلبی در بازار لوازم خانگی زیاد شده است. البته که این کالاها به دلیل اختلاف قیمت با جنس اصلی مشتری‌های خودش را همچنان دارد. از این‌رو مردم باید بابت خرید این اجناس دقت کافی داشته باشند و بابت اختلاف قیمت هر کالایی را نخرند.

چندی پیش محمدحسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان از رواج فروش برندهای تقلبی چینی در بازار لوازم خانگی ایران خبر داد و گفته بود:« این اقلام تقلبی با اختلاف پنج تا شش میلیون تومانی نسبت به قیمت برند اصل فروخته می‌شوند. توصیه ما به مردم این است که قبل از خرید لوازم خانگی حتما با درج کد #۷۷۷*۴* سلامت کالا را استعلام بگیرند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام
    زنگ زدم‌به *۴*۷۷۷# گفت چنین شماره ای یافت نشد