کد مطلب: ۱۸۸۹۹۲

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور:

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستائیان پرداخت می‌شود

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستائیان پرداخت می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستائیان و عشایر پرداخت می‌شود.

سید ابوالفضل رضوی ظهر چهارشنبه در همایش حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی در محل استانداری زنجان، بابیان اینکه مهم‌ترین و معضل ترین ریشه مشکلات سیاسی، بیکاری است، افزود: مهم‌ترین ریشه مشکلات سیاسی که در استان‌ها به وجود می‌آید ناشی از اشتغال است و حضور معاون سیاسی استاندار در جلسات اشتغال از بسیاری از این مشکلات جلوگیری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بابیان اینکه در سال ۱۳۹۳ هیچ استانداری نمی‌پذیرفت، تسهیلاتی با نرخ کمتر از ۱۰ درصد به روستاییان ارائه شود، افزود: ولی امروز این راه هموارتر شده است و مدیران باید مسئولیت‌پذیر باشند.

رضوی با بیان اینکه توسعه‌یافتگی از ویژگی‌های حکومت نبوی و علوی است و در این حکومت مردم توانمند بوده و ازنظر مالی بی‌نیاز باشند، افزود: در فرآیند ارائه تسهیلات به روستائیان، باید سه نوع تسهیلات اداری، احترامی و معنوی و مالی ارائه شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: اولویت پرداخت وام با روستائیان است که تعاونی داشته و یا شرکت سهامی خاص داشته باشند و منظور از تعاونی این نیست که فقط اعضای یک خانواده اعضای متشکل تعاونی باشند.

رضوی با بیان اینکه کف پرداختی پروژه‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و سقف پروژه‌های هر استان نیز ۲.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: اولویت پرداخت با پروژه‌هایی است که می‌توانند اشتغال پایدار ایجاد کند و فعالیت در زمینه دانش‌بنیان نیز مورد توجه قرار گیرد و برای بازاریابی محصولات روستایی چاره‌اندیشی شود؛ چراکه نباید انتظار داشت، روستائیان فعالیت تجاری برای محصولات تولیدی خود انجام دهند.

وی با اشاره به پروژه ایجاد اشتغال و ارتقای تولید، ادامه داد: در حال حاضر برش استانی این طرح انجام شده و به زودی ابلاغ خواهد شد. همچنین ایجاد مجتمع‌های نجات، امداد و خدمات در دهستان‌ها و ایجاد مجتمع‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی، از دیگر برنامه‌های موجود در دستور کار است.

رضوی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ایشان تأکید دارند قوای کشور باید برای فعالان اقتصادی برنامه داشته باشند و وظایف تنها بر عهده قوه مجریه نبوده و سایر قوا نیز باید در راستای توسعه و ایجاد اشتغال حرکت کنند.

مردمی کردن اقتصاد از تاکیدات مقام معظم رهبری است

وی با بیان اینکه با ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستائیان و عشایر پرداخت می‌شود، ادامه داد: بسته‌های آموزشی، مشاوره‌ای، بازاریابی و تسهیلات اداری و بانکی از جمله ساز و کارهای این تسهیلات برای ایجاد اشتغال است که امیدواریم بتوانیم سال آینده این برنامه را اجرا کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بابیان اینکه مردمی کردن اقتصاد از تأکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: باید این مهم به جد دنبال شود.

رضوی ابراز کرد: ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی برای استان زنجان در نظر گرفته‌شده که معادل ۷۰ درصد اختصاص می‌یابد و برنامه‌ریزی برای روستاها نباید تنها باهدف نگه‌داشتن روستاییان در روستاها باشد.

وی ادامه داد: باید روستاها به‌عنوان مرکز تولید باشد چراکه توجه به روستاها موجب افزایش ثروت ملی می‌شود و با برنامه‌ریزی برای توسعه روستاها و افزایش تولید ثروت ملی می‌توان ملتی توانمند و مقتدر داشت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با بیان اینکه به سرمایه‌گذار بدون آورده تسهیلات ارائه نمی‌شود، افزود: باید سرمایه‌گذار برای اجرای طرح باید آورده داشته باشد.

رضوی بر لزوم ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی درروستاها تأکید کرد و افزود: باید در روستاها مجتمع‌های درمانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی وامداد و نجات ایجاد شود و در این میان باید مدیران و مسئولین برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

رضوی با بیان اینکه زنجان یک استان معدنی است و سنگ‌های تزینتی و قیمتی از مشاغل کم هزینه است و سرانه اشتغال حدود ۲۰ میلیون تومان است، ادامه داد: یک‌چهارم تا یک‌پنجم کانی‌ها مورد مصرف صنعت سنگ‌های تزئینی و قیمتی را در کشور داریم و نباید نگران بازار مصرف باشیم.

وی از وجود ۳۰۰ ناحیه صنعتی در روستاهای فعال خبر داد و گفت: مجتمع درمانی در هر دهستان ایجاد می‌شود.

رضوی بابیان اینکه روستاهای بوم گردی باید به مردم آدرس داده شود، گفت: در استان مازندران یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۴ شب را سپری کردند که درآمد زایی خوبی را داشته است.

وی به نخستین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: یکی از روحیه‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی امید دادن بود و هیچ‌گاه از راهی که انتخاب کرده بود، ناامید نمی‌شد و مدیران نباید ناامید شوند چراکه ناامیدی باعث می‌شود که نتوانند به‌کارهای خود برسد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور ابراز کرد: هاشمی رفسنجانی همیشه مدافع محرومین بودند و مسئولیت‌پذیری یکی دیگر از ویژگی‌های هاشمی رفسنجانی بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.