کد مطلب: ۲۵۷۶۹۷

۲۲ کامیون عراقی پشت مرزهای ایران

۲۲ کامیون عراقی پشت مرزهای ایران

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به سوآپ نفت خام کرکوک اظهار کرد: ۲۲ کامیون عراقی بارگیری را انجام داده‌اند و پشت مرزهای ایران منتظر مجوز هستند.

حمید حسینی با اعلام خبر فوق افزود: طرف عراقی بارگیری‌ها را انجام داده و ۲۲ کامیون پشت مرز و منتظر مجوز هستند. در واقع در حال حاضر مشکل طرف ایران است نه طرف عراق.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: از آنجایی که شرکت نفت نمی‌تواند به صورت مستقیم کار را عملیاتی کند، کار را به شرکت نیکو واگذار کرده و در واقع این شرکت طرف قرارداد است. از آنجایی که این شرکت تغییر مدیرعامل داشته، ارائه مجوز کمی به زمان نیاز دارد و منتظرند گمرک ایران مجوز لازم را صادر کنند.

وی تاکید کرد: به محض این که مجوز ارائه شود، کامیون‌ها بار خود را ترخیص خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، سوآپ نفت خام کرکوک عراق به ایران از دره‌شهر به تنگ فنی منتقل و از آنجا به پالایشگاه‌های کرمانشاه، شازند، تهران و تبریز ارسال می‌شود. به همین منظور نیز سه دستگاه توربین و توربو پمپ از تلمبه خانه چشمه شور به دره شهر منتقل و نصب خواهد شد. با ساخت یک تلمبه خانه در دره شهر و تغییراتی که باید میان مخازن شرکت پخش و تاسیسات خط لوله (تغییر کاربری خط لوله از فرآورده به نفت خام) انجام شود، شرایط برای انتقال نفت خام سوآپ عراق به کشور فراهم خواهد شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.