کد مطلب: ۱۶۴۳۱۸

رئیس سازمان امور مالیاتی در کاشان:

سالانه حداکثر ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم

سالانه حداکثر ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم

رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان «سالانه حداکثر ۳۰هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم» گفت: در شش ماه گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات از مودیان اخذ شده است

سید کامل تقوی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اهداف سفر خود و هیات همراه به کاشان اظهار داشت: مالیات یکی از تامین‌کنندگان بودجه کشور است و لذا به‌عنوان یک موضوع مهم در اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی پرداخت مالیات را برای توسعه کشور امری لازم و واجب دانست و افزود: اعتماد به مردم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باید مورد توجه قرار گرفته و تعامل با مردم، تسریع در ادامه خدمات و تسهیل در امر اخذ مالیات نیز از موضوعات مورد بحث و بررسی بود.

رئیس سازمان مالیاتی کشور ضمن یادآوری بخشودگی جرائم و تقسیط مالیات‌های پرداختی توسط ادارات آن شهر خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته 40 هزار میلیارد تومان مالیات و هشت هزار میلیارد تومان نیز عوارض ویژه شهرداری‌ها اخذ شده است.

تقوی‌نژاد با بیان اینکه 38 درصد بودجه کشور با استفاده از مالیات تامین می‌شود، تصریح کرد: طبق آمارها بین 14 تا 30 هزار میلیارد تومان با توجه به اقتصاد زیرزمینی، قاچاق، عدم شفافیت اقتصادی و غیره فرار مالیاتی وجود دارد.

وی راجع به کسب اطلاعات و تجهیز ادارات مالیاتی مناطق ابراز داشت: با استفاده از امکانات به کار گرفته شده توانستیم در سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان مالیات از محل فرار مالیاتی جذب کنیم و به خزانه کشور واریز شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.