کد مطلب: ۲۳۷۱۲۸

۴۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه پرداخت می‌شود

۴۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه پرداخت می‌شود

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال 400 میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است.

محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه هنوز از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه عقب هستیم، اظهار کرد: دریاچه ارومیه متعلق به همه ایرانیان است و اثر نفیسی در سطح دنیا به شمار ‌می‌رود و دولت برای اجرای طرح‌ها اهتمام ویژه دارد و از همه توان خود در این خصوص بهره می‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان برای ارتقای شاخص‌های اشتغال طی سال جاری در سطح کشور خبر داد و گفت: 126 هزار میلیارد تومان از این‌ میزان به تکمیل طرح‌های نیمه تمام‌ دولتی و 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغالزا در بخش خصوصی اختصاص دارد.

نوبخت افزود: درحال حاضر 71 هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که برای اتمام آنها حدود 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است ولی درصدد هستیم با اعتبار اختصاص یافته در سال جاری بخش مهمی از این تعداد تکمیل شود.

وی اختصاص 73 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های بخش خصوصی را در راستای ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل دانست و اضافه کرد: این‌ اعتبار در بخش‌های مسکن، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون و برون شهری، توسعه بخش کشاورزی، رونق بخش تولید و صنعت، سیاست‌های فعال سازی بازار کار و اشتغال روستایی هزینه می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور راه‌آهن را زیر ساخت اساسی دانست و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از قطار مراغه به ارومیه این استان به شبکه سراسری راه‌آهن وصل شده و زمینه توسعه هرچه بیشتر در کشور فراهم می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.