کد مطلب: ۱۷۸۵۶۴

مدیرکل صندوق احیا سازمان میراث فرهنگی:

۵۰۰ خانه تاریخی در کشور آماده واگذاری به بخش خصوصی است

۵۰۰ خانه تاریخی در کشور آماده واگذاری به بخش خصوصی است

مدیرکل صندوق احیا سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: ۵۰۰ خانه تاریخی در کشور آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

پرهام جانفشان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: تلاش داریم تا در حوزه احیاء و مرمت خانه‌های تاریخی کشور انقلابی ایجاد کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جانفشان با اشاره به طرح‌های جدید صندوق احیا سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: در وهله نخست در یک طرح گسترده به دنبال شناسائی خانه‌های تاریخی بخش خصوصی در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: به‌گونه‌ای که هم‌اینک ۵۰۰ خانه تاریخی در سراسر کشور به‌ویژه اصفهان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

مدیرکل صندوق احیا سازمان میراث فرهنگی کشور به وجود چندین هزار خانه تاریخی در کشور و بلاتکلیفی بسیاری از آنها اشاره کرد.

جانفشان تصریح کرد: در طرحی جدید صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها، به‌دنبال شناسائی فرهیختگان و فعالان میراث فرهنگی و اقتصادی در راستای تعریف شرکت‌های جدید کارگزاری برای شناسائی و برنامه‌ریزی و همچنین هماهنگی سرمایه‌گذاران برای احیا و مرمت خانه‌های تاریخی در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: این کارگزاران پس از معرفی به صندوق احیاء از سراسر کشور، آموزش‌های لازم را در حوزه مرمت و اقتصاد فراگرفته و پس از دریافت مجوزهای لازم، فعالیت‌های خود را در شهرهای تاریخی آغاز خواهند کرد.

جانفشان اضافه کرد: تلاش داریم تا در راستای نجات خانه‌های تاریخی از یکسو و توسعه فعالیت‌ها در حوزه مرمت و احیا این خانه‌های تاریخی با همکاری فرهیختگان و بخش خصوصی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه میراث فرهنگی بورس خانه‌های تاریخی کشور را از شهرهای تاریخی همچون اصفهان آغاز کرده است.

وی گفت: از این طریق به صورت رسمی با همکاری بخش خصوصی نهضتی را در حفاظت و بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی ایجاد کنیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.