کد مطلب: ۱۳۸۹۱۹

رئیس سازمان چای اعلام کرد؛

۵۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

۵۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است، از رشد ۸ درصدی تولید این محصول در سال‌جاری خبر داد و گفت: چین دوم برگ سبز چای تا آخر هفته آغاز می‌شود.

محمدولی روزبهان با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۵ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شده است، اظهار داشت: که چای خشک استحصال شده از این میزان برگ سبز، حدود ۱۰ هزار تن بوده است.

وی افزود: از حدود ۴۵ هزار تن برگ سبز خریداری شده، ۷۸ درصد آن درجه یک و ۲۲ درصد آن درجه دو است.

رئیس سازمان چای کشور ارزش ریالی برگ خریداری شده را ۱۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۵۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده که این پرداخت بی‌سابقه بوده است، ما سال گذشته در این تاریخ، ۲۲ میلیارد تومان از مطالبات را پرداخت کرده بودیم.

روزبهان با بیان اینکه تقریبا یک روز در میان پرداخت بخشی از مطالبات انجام می‌شود، افزود: تاکنون حدود ۵۵ درصد بهای برگ سبز چای به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه چای تولیدی در سال جاری کیفیت بسیار بالایی دارد، گفت: تاکنون میزان تولید ما نسبت به سال گذشته حدود ۸ درصد رشد داشته است؛ پیش‌بینی می‌کنیم اگر شرایط جوی مناسب باشد، این درصد افزایش تا پایان سال هم حفظ شود چرا که هم سطح زیر کشت تا حدود زیادی افزایش یافته، هم کشاورزان به باغ‌های خود بهتر رسیدگی کردند، عملیات به‌زراعی انجام دادند، به تغذیه باغ‌ها رسیدگی کردند، ضمن اینکه برخی از باغ‌های رها شده نیز طی سالیان اخیر مجددا به چرخه تولید بازگشته‌اند، این باعث شده که میزان تولید و سطح مورد عمل ما نسبت به سال ۹۲ حدود ۲۲ درصد افزایش پیدا کند.

روزبهان همچنین با بیان اینکه چین اول برگ سبز چای به پایان رسیده است، اضافه کرد: ما در آستانه آغاز چین دوم برگ سبز چای قرار داریم و چین دوم تا آخر هفته آغاز خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.