خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۲۴۹۲

۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه از میدان پارس جنوبی تولید می‌شود

۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه از میدان پارس جنوبی تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: ۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه از میدان پارس جنوبی تولید می‌شود که با راه‌اندازی سه طرح دیگر تا پایان سال آینده این میزان به بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

محمد مشکین‌فام در بازدید از فازهای پارس جنوبی در عسلویه با تاکید بر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: مهندسان و متخصصان صنعت نفت به آخرین دستاورهای تکنولوژی حفاری، برداشت، انتقال و فرآوری گاز دست یافته‌اند که تحول مهمی در صنعت نفت و گاز در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی از به ثمر نشستن 18 فاز پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: 18 فاز پارس جنوبی درقالب 10 طرح توسعه گازی وارد مدار شده و این در حالی است که با تلاش متخصصان داخلی 25 سکوی تولیدی وارد مدار تولید قرار دارد و هزاران کیلومتر خطوط لوله دریایی و خشکی برای انتقال گاز از میدان گازی پارس جنوبی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تامین گاز مصرفی کشور از منطقه پارس جنوبی خبر دادو گفت: 570 میلیون متر مکعب گاز روزانه از میدان پارس جنوبی تولید می‌شود که نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین گاز مصرفی کشور دارد.

مشکین فام با اشاره به افتتاح سه فاز دیگر گازی در پارس جنوبی خاطر نشان کرد: با راه اندازی سه طرح دیگر با تلاش مضاعف متخصصان این صنعت، تا پایان سال آینده تولید گاز در منطقه پارس جنوبی روزانه به بیش از 700 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

در این بازدید روند اجرای طرح توسعه فازهای 13، 14، 22-24، بندر خدماتی تنبک و پست برق 132/400 بررسی شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.