کد مطلب: ۲۷۹۷۱۰

۵ دلیل افزایش قیمت بیت‌کوین

۵ دلیل افزایش قیمت بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ دلار در هر واحد رسید که علت این رشد به ۵ دلیل عمده نسبت داده می‌شود.

در حالی که بازار ارزهای رمزنگار در ماه‌های گذشته ضرب آهنگ رشد خود را از دست داده؛ اما در هفته‌های اخیر ارزش بیت‌کوین و دیگر پول‌های دیجیتالی با روند صعودی قابل توجهی روبرو شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،در همین حال، قیمت هر واحد بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته با بیش از ۶ درصد افزایش به بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ دلار در هر واحد رسید. همچنین قیمت اتریوم، ریپل، بیت کوین کش و ۱۰ ارز رمزنگار دیگر برتر جهان هم به بالاترین قیمت خود در چند ماه اخیر رسید.

این برای اولین بار از ماه می سال جاری میلادی به بعد است که قیمت بیت‌کوین به بیش از ۸ هزار دلار جهش پیدا کرده است. در حال حاضر، مجموع ارزش بازار ارزهای رمزنگار یک مقدار کمتر از ۳۰۰ میلیارد دلار است.

به گفته تحلیل گران، بازار علت افزایش قیمت ارزهای رمزنگار به ۵ دلیل است که نخست؛ گوگل و فیس‌بوک به ممنوعیت تبلیغات ارزهای رمزنگار در پلت فرم خود پایان دادند و فشارها را در این حوزه کاهش داده‌اند.

دوم اینکه بورس شیکاگو به دنبال راه اندازی صندوق تجارت معاملات بیت‌کوین است که شبیه به یک شاخص خواهد بود. سوم اینکه شرکت «بلک راک» با دارایی ۶ تریلیون دلار اخیرا علاقمندی خود را درباره بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگار نشان داده است.

چهارم اینکه اتاق بازرگانی آمریکا در حال پایان دادن به مقررات بلاتکلیفی در مورد بیت‌کوین است که این موضوع می تواند اعتماد بیشتری را برای بازار به دنبال داشته باشد. پنجمین دلیل به مسئله معاملات فصلی بر می‌گردد که بیت‌کوین معمولا در تابستان افزایش پیدا می‌کند.

منبع:کوین مارکت کپ

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.