کد مطلب: ۱۹۹۱۶۲

۷۰۰ مگاوات نیروگاه تولید برق پاک در انتظار بهره‌برداری

۷۰۰ مگاوات نیروگاه تولید برق پاک در انتظار بهره‌برداری

معاون وزیر نیرو گفت: ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات نیروگاه تولید برق به روش پاک در سطح کشور در حال احداث است و تا نیمه نخست سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سید محمد صادق‌زاده با بیان این که تعداد واحدهای نیروگاهی تولید انرژی برق از منابع تجدیدپذیر از قبیل باد، خورشید و موارد مشابه دیگر در کشور رو به رشد است گفت: استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر امروز جایگاه پررنگی در سبد انرژی کشورهای مختلف جهان پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر تولید انرژی به روش پاک از جمله راهکارهای اساسی جهت دستیابی به توسعه پایدار در دنیا محسوب می‌شود.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: ماده 61 قانون دائمی اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب مجلس شورای اسلامی دولت و وزارت نیرو را موظف به خرید برق تجدیدپذیر بصورت تضمینی بلند‌مدت از تولیدکنندگان کرده است.

وی افزود: هیئت وزیران نیز آئین‌نامه‌ای جهت اجرای قانون مزبور مصوب کرده که به موجب این آئین‌نامه وزارت نیرو مکلف به عقد قرارداد 20 سال با پروژه‌های تجدید پذیر و در عین حال خرید برق بصورت تضمینی شده است.

صادق زاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری تولید برق به روش تجدیدپذیر طی سالیان اخیر به جهت ارتقا و به روز شدن فناوری‌ها در سطح دنیا کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در شرایط حاضر سرمایه‌گذاران زیادی از اطراف و اکناف ایران و همینطور سرمایه‌گذاران خارجی برای تولید انرژی پاک در کشور با وزارت نیرو قرارداد بسته‌اند.

معاون وزیر نیرو ضمن اشاره به مبادله و انعقاد 200 هزار مگاوات قرارداد تضمینی خرید برق در ایران گفت: از این تعداد تاکنون 450 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در اقصی نقاط ایران زمین به بهره‌برداری رسیده و در حال تولید انرژی برق است.

وی افزود: جدا از این 600 تا 700 مگاوات نیروگاه دیگر تولید برق به روش پاک در سطح کشور در حال احداث و تا نیمه نخست سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صادق‌زاده یادآورشد: توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر باعث کمک به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی کشور می‌شود که این خود از عوامل اساسی در رسیدن به توسعه پایدار در جوامع مختلف است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار