کد مطلب: ۲۳۲۵۹۸

۹۰ درصد بازار چادر مشکی در انحصار کره و ژاپن است

۹۰ درصد بازار چادر مشکی در انحصار کره و ژاپن است

عضو جامعه متخصصین نساجی ایران گفت: عمده واردات پارچه چادر مشکی از کشورهای کره و ژاپن است. آن‌ها با هدف صادرات،­­ سرمایه زیادی نصیبشان می‌شود.

علیرضا حایری اظهار داشت: در کشور کارخانه‌های تولید پارچه با کیفیت زیاد است و سه کارخانه در کشور وجود داردکه پارچه چادر مشکی تولید می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: سالیانه در کشور بین 50 تا 70 میلیون مترچادر مشکی مصرف می‌شود که در کشور 5 تا 7 میلیون متر تولید می‌شود.

وی گفت: کارخانه‌ای در شهر کرد وجود دارد که از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید پارچه مشکی استفاده می‌کند اما ظرفیت تولید آن هنوز جوابگوی نیاز داخل نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه کیفیت پارچه‌های تولیدی کارخانه‌های کشورمان بسیار بالا است اما متاسفانه عمده واردات آن از کشورهای کره، ژاپن، اندونزی، تایلند و چین است این درحالی است که این کشورها مصرف داخلی ندارند و هدفشان تولید برای صادرات به ایران است.

وی با اشاره به اینکه واردات پارچه مشکی به قدری سودآور است که همه تمایل به واردات دارند تا تولید گفت: باید به بخش خصوصی تسهیلات ارائه شود تا این بازار برای سرمایه‌گذاران سودآور باشد و سرمایه‌گذاری کنند.

عضو جامعه متخصصین نساجی ایران افزود: یکی از مشکلات اصلی در صنعت نساجی نبود برند در این حوزه است و بسیاری از تولیدکنندگان ما بدون برند و با برندهای خارجی اقدام به فروش کالای خود می‌کنند این در حالیست که باید برند‌سازی در این صنعت صورت گیرد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.