کد مطلب: ۳۲۴۸۱۷

نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

۹۰ درصد صادرات مس خام فروشی است

۹۰ درصد صادرات مس خام فروشی است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد صادرات مس از ایران به صورت خام‌فروشی است.

احمد انارکی‌محمدی شنبه شب در نشست گفتمان کارآفرینان با مسئولان در رفسنجان اظهار داشت: کارآفرینان‌ با روحیه خلاقیت و نکته‌سنجی می‌توانند افتخارآفرین باشند و در فضاها و کسب و کارهای جدید تفکرات جدید نقش مهمی دارند .

وی افزود: کسانی که در حوزه ریخته‌گری، صنایع، سیلیس و … سر رشته دارند به رونق مس کمک کنند و اگر نیاز به آموزش‌ است حتما آموزش‌ها ارائه شود .

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با بیان اینکه مردم رفسنجان ۳۱.۵ درصد مالیات نسبت به کل کشور بیشتر پرداخت کردند، ابراز داشت: این رقم نسبت به سال ۹۲ حدود ۶۳ درصد افزایش یافته بود که با پیگیری‌ها بخشی از آن کم شد .

انارکی محمدی ادامه داد: با توجه به وجود معادن در این شهرستان هر ساله این مالیات افزایش می‌یافت که خوشبختانه کاهش یافته و امیدواریم روند کاهشی را طی کند .

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهار کرد: در بحث انتشار سموم کشاورزی در رفسنجان سال گذشته ۱۲۵ واحد سم‌فروشی غیرمجاز تعطیل شد. اراضی پسته به صورت خرده مالکی هستند که مالکان بی‌رویه سموم را منتشر می‌کنند و موجب خسارات به آب و هوا و خاک و سلامت کودکان، مردم و … می‌شود .

انارکی محمدی در این زمینه ادامه داد: سمپاشی هوایی موفقیت‌آمیز بوده و این موضوع در دست پیگیری است، اگر امکان باشد در یک تاریخ واحد کل اراضی سمپاشی شود تا از بروز خسارات جلوگیری شود .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای اجرای طرح‌های روستایی از دو سال گذشته گفت: از دو سال گذشته تا کنون ۲۰ درصد این اعتبار آن هم با بروکراسی‌های اداری جذب شده که امیداریم ۸۰ درصد دیگر نیز در راستای اشتغال روستایی و طرح‌های زیر ده هزار نفر جذب شود .

انارکی‌محمدی تصریح کرد: ۹۰ درصد صادرات مس از ایران به صورت خام‌فروشی است که لازم است صنایع پایین‌دستی مس هر چه زودتر راه‌اندازی شود و رونق در این راستا شکوفاتر شود .

وی افزود:۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های صنایع پایین‌دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در نظر گرفته شده است .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقدینگی یک هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد در کشور همچنین تصریح کرد: یقیناً اگر این عدد به سمت کار آفرینی و تولید می‌رفت تورم، مشکلات معیشتی و افزایش دلار نداشتیم .

انارکی‌محمدی با بیان اینکه وضعیت کنونی دلال‌بازی با دلار به صورت غیرکارشناسی انجام شد و با بی‌تدبیری، دلار روند افزایشی را طی کرد، اضافه کرد: سه هزار نفر کل دلار کشور را در دست گرفتند و دلار به بالاترین نرخ رسید. نظر رئیس‌جمهور این است که دلار به زیر ۱۰ هزارتومان برسد که امیدواریم تدابیری اندیشیده شود و قیمت دلار به پایین‌ترین نرخ برسد .

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.