کد مطلب: ۶۱۰۰۵۸

۹ راز خرید خودرو دست دوم که کسی به شما نمی‌گوید!

۹ راز خرید خودرو دست دوم که کسی به شما نمی‌گوید!

بالا رفتن مداوم قیمت روز خودرو باعث شده که خریداران در همان لحظه که یک خودرو دست دوم را می‌پسندند وارد معامله شوند؛ اما همیشه عجله کردن و خرید ماشین کارکرده یا کارکرده موجب ضررهای هنگفتی می‌شود که حتی گران خریدن ماشین از تحمل این ضررها بهتر است.

برای خرید ماشین دست دوم باید خبره این کار باشید! اگر ندانید که کجای ماشین لک شده یا رنگ خورده است و صافکار به چه نواحی از ماشین دست زده و آن را بعد از تصادف دوباره به شکل الانش درآورده، ضرر و زیان زیادی را موقع معامله تجربه خواهید کرد.

چون ممکن است یک ماشین تصادفی را به جای یک ماشین سالم و کاملاً بدون رنگ به شما فروخته باشند و باور نکنید که خودرویی که دست شماست، قبلاً در جاده یک تصادف سنگین را تجربه کرده. بعضی از خریداران بعد از تمام شدن معامله متوجه این موضوع می‌شوند و بعضی دیگر وقتی قرار است پس از چند استفاده از ماشین آن را بفروشند!

برای اینکه در معاملات خرید و فروش ماشین دست دوم ضرر و زیان کمتری را تجربه کنید و بتوانید واقعیت‌ها را بهتر متوجه شوید، با خودرو ۴۵ همراه باشید. در این بخش قصد داریم رازهای خرید یک ماشین دست دوم را با شما در میان بگذاریم!

خرید و فروش ماشین بدون عجله!

بالا رفتن مداوم قیمت روز خودرو باعث شده که خریداران در همان لحظه که یک خودرو دست دوم را می‌پسندند وارد معامله شوند؛ اما همیشه عجله کردن و خرید ماشین کارکرده موجب ضررهای هنگفتی می‌شود که حتی گران خریدن ماشین از تحمل این ضررها بهتر است.

البته همیشه بالا رفتن قیمت ماشین در بازار نیست که در این عجله خریداران نقش دارد. بلکه بعضی مواقع پایین بودن قیمت ماشین، استرسی که دلال به خریدار وارد می‌کند، فشار اطرافیان و… باعث می‌شود که متقاضی خرید و فروش ماشین دست دوم در همان ساعت‌های اول بررسی ماشین‌های مختلف برای خرید یک خودرو که تصور می‌کند از بقیه بهتر است پای معامله برود. برای خریدن ماشین صبوری داشته باشید و به دقت خودرو و مدارک آن را بررسی کنید.

تحویل گرفتن خودرو

به هیچ عنوان خرید و یا فروش خودرو دست دوم را موقع شب یا غروب آفتاب که نمی‌توانید عیب و ایرادهای ماشین را بررسی کنید انجام ندهید. مخصوصاً اگر شب باشد و خودرو را بخواهید در پارکینگ بررسی کنید، احتمال دارد که عیب و ایرادهای آن را متوجه نشوید.

بررسی ظاهر و بیرون ماشین

برای بررسی ماشین از بیرون آن شروع کنید. درب کاپوت را بالا بزنید و داخل آن را نگاه کنید. اگر داخل کاپوت رنگ متفاوتی با بدنه ماشین دارد و تصور می‌کنید که جدیدتر از ماشین است، احتمال دارد که ماشین از جلو تصادف داشته و کاپوت تعویض شده باشد.

سپس درب باک را بررسی کنید و از سالم بودن وضعیت مخزن بنزین مطمئن شوید. بعد از آن درب‌های ماشین را باز کنید و لولاهای آن‌ها را بررسی کنید. اگر درها تعویض شده باشند از قسمت لولا و تفاوت درب‌ها با هم می‌توانید متوجه آن شوید.

بررسی داخل ماشین دست دوم

اگر قرار است خرید و فروش ماشین دست دوم را به همراه کلیه ملزومات اضافه مانند ضبط صوت، روکش صندلی و… انجام دهید، حتما از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. علاوه بر آن، وضعیت فرمان، سالم بودن صندلی‌ها و… را چک کنید. اگر در ماشین قرار بگیرید و دور بزنید، به خوبی می‌توانید صداهای درون آن را بشنوید. در صورتی که خودرو بیش از حد صدا می‌دهد، به احتمال زیاد مشکل فنی دارد.

ارزیابی سیستم روشنایی ماشین

ماشین نو که از کارخانه بیرون می‌آید معمولاً به لحاظ فنی و نور و روشنایی سالم است؛ اما برای خرید اتومبیل دست دوم نمی‌توانید مطمئن باشید که ماشینی که تحویل می‌گیرید موقع شب بتواند راه برود یا نه! چون در صورتی که بدون چک کردن چراغ‌ها و سیستم روشنایی ماشین آن را خریده باشید، بعد از معامله ممکن است متوجه شوید که چراغ‌های ماشین مشکل دارد و شب‌ها جاده برایتان تاریک و سیاه خواهد بود.

بررسی فنی ماشین دست دوم

IMG 20211225 110351

در خرید اتومبیل دست دوم، سخت‌ترین بخش پیدا کردن مشکلات فنی است. شاید آب دادن رادیاتور یا روغن زدن شمع‌ها بتواند نشان دهنده وضعیت این قسمت‌ها باشد، اما برای ارزیابی سلامتی موتور خودرو نشانه‌های زیادی در دست نیست.

خرید ماشین شهرستان دست دوم به خاطر احتمال تصادف محدود و راه رفتن کم ماشین معمولاً بی‌حاشیه‌تر است؛ اما وقتی خرید ماشین تهران دست دوم را انجام می‌دهید، باید به فکر ترافیک و … باشید و وضعیت سلامت فنی ماشین را با دقت بیشتری ارزیابی کنید.

خرید ماشین دست دوم با قیمت مناسب

قیمت‌گذاری ماشین دست دوم همیشه با چالش‌های زیادی همراه است. برای خرید ماشین دست دوم باید هم قیمت صفر آن ماشین را بدانید و هم خودروهای مشابه با ماشینی که قصد خریدن آن را دارید بررسی کنید. اگر قیمت ماشین بالاتر از حد نرمال به شما اعلام شده، خرید ماشین را متوقف کنید.

البته قیمت‌گذاری غلط در خرید و فروش ماشین دست دوم متوجه فروشنده هم هست. در صورتی که فروشنده نتواند قیمت ماشین را درست تعیین کند، احتمال دارد که فروش ماشین دست دوم را با ضرر و زیان انجام دهد.

بررسی فابریک بودن قطعات ماشین

ماشین‌های دست دوم موجود در بازار معمولاً یا صافکاری نقاشی شده‌اند یا اینکه قطعاتی از آن‌ها به خاطر تصادف یا مشکلاتی که داشته‌اند تعویض شده است. اگر می‌خواهید ماشین را به اسم نو بخرید و فروشنده ادعا می‌کند که ماشین صفر است و فابریک بودن قطعات را گوشزد می‌کند، حتماً از یک کارشناس ماهر برای سنجش این موضوع کمک بگیرید.

کمک گرفتن از یک مرجع معتبر خرید و فروش ماشین

برای بررسی همه مواردی که در بالا ذکر شده نیاز به صرف زمان و تجربه دارید. باید بتوانید مشکلات صافکاری ماشین را پیدا کنید و درباره سلامتی فنی خودرو نظر بدهید؛ اما چطور یک خریدار معمولی می‌تواند به اندازه یک مکانیک یا صافکار ماهر تخصص داشته باشد؟

برای اینکه کار را به کاردان بسپارید و خرید و فروش ماشین دست دوم را بدون مشکل انجام دهید، نیاز به کارشناسان مطمئن برای بررسی وضعیت سلامتی خودرو و قیمت‌گذاری روی آن دارید. خودرو ۴۵ این کار را برایتان در ۴۵ دقیقه انجام می‌دهد و ۱۴۵ فاکتور سلامت خودرو را بررسی می‌کند؛ بنابراین موقع بررسی قیمت خودرو دست دوم در خودرو ۴۵ خیالتان راحت است که ماشین با تمام مشکلات پیدا و پنهانی که دارد به فروش گذاشته شده و هیچ‌چیزی از دید خریدار دور نمانده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.