کد مطلب: ۷۳۳۳۸۶

۱۲ سالاد خوشمزه و ساده برای وعده شام

12 سالاد خوشمزه و ساده برای وعده شام

سالاد و سس‌ها از غذاهای محبوبی هستند که همیشه به عنوان غذای جانبی از آنها استفاده می‌شود. اگرچه افراد از سالاد به عنوان پیش غذا استفاده می‌کنند اما بسیاری نیز این وعده غذایی را جایگزین یک وعده غذای اصلی خود کرده‌اند و از آن به عنوان شام یا ناهار استفاده می‌کنند.

سالاد و سس‌ها از غذاهای محبوبی هستند که همیشه به عنوان غذای جانبی از آنها استفاده می‌شود. اگرچه افراد از سالاد به عنوان پیش غذا استفاده می‌کنند اما بسیاری نیز این وعده غذایی را جایگزین یک وعده غذای اصلی خود کرده‌اند و از آن به عنوان شام یا ناهار استفاده می‌کنند. در ادامه چند سالاد پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم تا به عنوان یک وعده اصلی از آن استفاده کنید.

سالاد کاهو

این سالاد راحت و خوش خوراک می‌تواند به همراه یک نوع از روغن کنجد که یکی از بهترین روغن‌ها برای سالاد و برای پخت و پز است سرو شود. به غیر از روغن کنجد می‌توانید از مقداری آب لیموی تازه، گوجه گیلاسی، خیار خورد شده و هویج رنده شده استفاده کنید. فراموش نکنید از نمک و فلفل قرمزه استفاده کنید.

سالاد سزار

98

سالد سزار از پرطرفدارترین سالادهایی است که در اکثر کافه رستوران‌ها سرو می‌شود. این نوع سالاد به همراه کاهو پیچ، نان تست شده، سس سزار و مرغ گریل یا سخاری تهیه می‌شود.

سالاد ماکارونی

یکی از محبوب‌ترین سالادهایی که در ایران به عنوان پیش غذا سرو می‌شود سالاد ماکارونی است. این غذا به صورت سرد سرو می‌شود و از ماکارونی پخته شده به همراه مقداری سس، نخود فرنگی و ژامبون تهیه می‌شود. این غذا پس از مخلوط کردن تمامی مواد قابل مصرف است و نیازی به صبر کردن ندارید.

سالاد الویه

از دیگر سالادهای محبوب در ایران که حتی آن را به عنوان صبحانه نیز میل می‌کنند سالاد الویه است. این سالاد به همراه سیب زمینی آب پز شده، تخم مرغ آب پز، نخود فرنگی، ژامبود، خیار شور و سس و آبلیمو تهیه می‌شود. بعضی افراد به سلیقه خود از هویج رنده شده نیز استفاده می‌کنند.

سالاد اندونزی

تکه‌های ژامبون به همراه مقدار زیادی سس طعم دار شده، کلم خورد شده و نخود فرنگی از آیتم‌های اصلی این سالاد خوش طعم هستند. شما می‌توانید این سالاد را به همراه یک غذای برنجی با برنج ایرانی خوش طعم و عطر و خورشت مصرف کنید. این سالاد همچنین از بهترین سالادهایی است که برای استفاده در کنار فست فود نیز خوش طعم و عالی است.

سالاد بروکلی

بیکن یا ژامبون را در این سالاد کلاسیک بروکلی از دست ندهید. از دانه‌ها و مغذ تخمه آقتاب گردان در این سالاد استفاده کنید. تکه‌های بروکلی را در سس مایونز بغلتانید و آن را با ژامبون خورد شده مخلوط کنید.

سالاد کلم بروکسل خرد شده

این سالاد خوش طعم مخصوص فصل پاییز است. تهیه این سالاد بسیار آسان است و شما نیاز به آیتم‌های زیادی نخواهید داشت. یک سس مایونز و آبلیمو، پنیر پارمزان، آجیل و زغال اخته خشک آن را خوش طعم و رضایت بخش خواهد کرد.

97 1

سالاد پاستا

شما نمی‌توانید لیستی از دستور العمل‌های سالاد را بدون درج این سالاد جذاب و دوست داشتنی تهیه کنید! سالادهای پاستا بهترین غذای پیک نیک تابستانی یا غذای مهمانی در هر زمان از سال هستند. تهیه آنها راحت است. می‌تواند به عنوان غذای جانبی و یا غذای اصلی استفاده شوند و مخلوطی از بهترین محصولات فصل را به خود اختصاص می‌دهد.

سالاد ماکارونی خامه ای وگان

این سالاد ماکارونی ب دلچسب را از سبزیجات تهیه کنید. کدو حلوایی تابستانی مارپیچ را با نیمی از رشته فرنگی و یک سس تاهینی خامه‌ای را با یک سس مایونز جایگزین کنید. این نسخه سالم‌تر از سالاد ماکارونی و مواد غذایی کلاسیک موجود در آنن است، اما به همان اندازه خوب و خوش طعم است.

سالاد پاستا بروکلی

گوجه‌فرنگی‌های خشک شده لقمه‌های خوشمزه ماکارونی پخته شده و سس را با بروکلی ریز شده مخلوط کنید. یک ترکیب فوق‌العاده سبز از سبزیجات تابستانی، ریحان، پاستا و آجیل کاج که در این لینک درباره آن آمده است و دلچسب هرکسی است.

رشته فرنگی سوبای کنجدی

این سالاد نودل سوبا که در یک سس کنجد و زنجبیل تند و پر شده با سبزیجات سبز و آووکادو پر شده است، یک وعده غذایی تابستانی سبک و با طراوت است.

دستور العمل های سالاد سبز

یک سالاد سبز بزرگ می‌تواند یکی از وعده‌های غذایی شما در تمام طول سال باشد. در تابستان، کاهوهایی که در بازار کشاورزان پیدا می‌کنیم آنقدر نرم و شیرین هستند که یک سالاد تابستانی سبز بزرگ واقعاً لذت بخش باشد. در زمستان، از یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی کمک بگیرید تا سبزیجات تازه و مورد علاقه خود را به همان طراوتی که انتظار دارید بدست آورید.

می‌توانید این دستور العمل‌ها را برای ناهار درست کنید، اما شما همچنین می‌توانید کاهو‌ها را با پیاز، سیر، گردو، روغن زیتون و سس مخلوط کنید تا به عنوان پیش غذا در مهمانی یا شام بعدی خود استفاده کنید. این ترکیب از سالاد بی‌شک تا اندازه زیادی مواد مغذی زیادی را به بدن شما می‌رساند.

استفاده از سالاد به صورت دائم و به عنوان یک پیش غذای همیشگی می‌تواند تا حد زیادی به سلامت روده‌ها کمک کند. فیبر موجود در سبزیجات سبز ضامن سلامت و بهبود عملکرد زوده و معده هستند و همچنین به سلامت عمومی بدن کمک خواهند کرد. روزانه از روغن‌های طبیعی و سبزیجات سبز و آب کافی استفاده کنید تا بدن خود را در بهترین حالت نگه دارید.

نویسنده: سارااقبالی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.