کد مطلب: ۱۶۷۴۷۹

دلایل ثبات نسبی قیمت نفت

دلایل ثبات نسبی قیمت نفت

انتظار برای ادامه توافق کاهش تولید اوپک و پایبندی تولیدکنندگان نفت به توافق اوپک قیمت نفت برنت را به 60.70 دلار در هر بشکه رساند اما افزایش صادرات از سوی عراق مانع رشد بیشتر قیمت شد.

با ثابت ماندن نفت برنت بالای 60 دلار در هر بشکه به علت انتظار برای ادامه توافق کاهش تولید اوپک، بازار نفت در معاملات امروز باثبات بود اما افزایش صادرات نفت عراق مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با 26 سنت افزایش 60.70 دلار فروخته شد. نفت برنت در نزدیکی بالاترین رقم از جولای 2015 قرار دارد. نفت برنت بیش از 36 درصد از کمترین قیمت این نوع نفت در سال 2017 که در ماه ژوئن رقم خورد، بیشتر است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 22 سنت افزایش 54.12 دلار معامله شد.

بانک ای‌ان‌زد اعلام کرد: با توجه به پایبندی بالا در کاهش تولید اعضای اوپک که قیمت‌ها را حمایت می‌کند و اظهارات ولیعهد عربستان مبنی بر اینکه توافق کاهش تولید ادامه می‌یابد، بر افزایش قیمت‌ها افزود.

قرار است اعضای اوپک در 30 نوامبر در وین، اتریش گرد هم جمع شوند.

به گفته تاجران، افزایش روزانه 900 هزار بشکه‌ای ظرفیت نفت عراق از بنادر جنوبی این کشور و رسیدن به روزانه 4.6 میلیون بشکه، مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت برنت شده است.

در عین حال، تولید نفت آمریکا نیز نسبت به نیمه سال 2016 تقریبا 13 درصد افزایش یافته است و این امر سبب شده تا فاصله قیمت دو شاخص نفتی به 6.50 دلار در هر بشکه برسد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.