کد مطلب: ۴۶۰۱۰۲

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خبر داد:

از مجموع ۱۹ جسد حادثه کلینیک سینا، ۱۷نفر کادر درمان بودند / تحویل ۱۴ جسد به خانواده‌ها

از مجموع ۱۹ جسد حادثه کلینیک سینا، ۱۷نفر کادر درمان بودند / تحویل ۱۴ جسد به خانواده‌ها

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه تاکنون اجساد ۱۴ نفر از ۱۹ جانباخته به خانواده‌هایشان تحویل داده شده، گفت: از ۱۹ فوتی این حادثه، هفت تن پزشک شامل چهار متخصص بیهوشی، یک متخصص جراحی پلاستیک، یک متخصص گوش و حلق وبینی و یک پزشک دیگر است، دو نفرهم پرستار کلینیک بودند، چهارنفر تکنسین اتاق عمل و یک نفرتکسنین رادیولوژی، دو نفر از کارکنان و دو نفر هم از مراجعه کنندگان بودند و حرفه یک نفر هم تاکنون مشخص نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهراندر گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات پزشکی قانونی استان تهران در مورد اجساد حادثه انفجار و حریق در کلینیک سینا اطهر اظهارکرد:‌ بامداد امروز اجساد تحویل پزشکی قانونی شد و از همان زمان اقدامات برای شناسایی، تعیین علت فوت و صدور جواز دفن انجام شد.

وی با بیان اینکه تمام ۱۹ جسد ارجاعی به پزشکی قانونی شامل ۱۵ زن و چهارمرد شناسایی و علت فوتشان مشخص شد، گفت: جواز دفن برای این افراد صادر و تا کنون اجساد ۱۴ تن با دستور مقام قضایی به بستگان درجه اول آنان تحویل داده شده است.

فروزش از خانواده پنج قربانی دیگر نیز خواست که برای تحویل اجساد به پزشکی قانونی مراجعه کنند و گفت:‌ این موضوع به خانواده‌ها اطلاع داده شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در مورد اینکه آیا اجساد دیگر علاوه بر ۱۹ نفر به این مرکز ارجاع شده یا خیر؟ به ایسنا گفت: اجسادی که تحویل پزشکی قانونی شده همین ۱۹ نفر بود.

وی درباره میزان آسیب‌دیدگی اجساد نیز اظهارکرد: آسیب‌دیدگی‌ها طوری نبود که برای تشخیص نیاز به اقدامات تخصصی‌تر باشد و فرآیند شناسایی انجام شد.

به گفته فروزش، از ۱۹ فوتی این حادثه، هفت تن پزشک شامل چهار متخصص بیهوشی، یک متخصص جراحی پلاستیک، یک متخصص گوش و حلق وبینی و یک پزشک دیگر است. دو نفرهم پرستار کلینیک بودند. چهارنفر تکنسین اتاق عمل و یک نفرتکسنین رادیولوژی، دو نفر از کارکنان و دو نفر هم از مراجعه کنندگان بودند و حرفه یک نفر هم تاکنون مشخص نشده است.

براساس گزارش روابط عمومی استان تهران، مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز اعلام کرد: از نوزده جسد آتش سوزی شب گذشته خیابان شریعتی تهران که جهت تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارجاع شده است تاکنون چهارده جسد تحویل خانواده‌ها شده است.

وی افزود: کلیه نوزده جسد از جانباختگان حادثه آتش سوزی شب گذشته در کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران (۱۵نفر زن و ۴ نفر مرد) که به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک ارجاع شده بود با تلاش کارشناسان پزشکی قانونی شناسایی و تعیین علت فوت شدند و جواز دفن هم صادرشد و از این تعداد تاکنون ۱۴نفر با دستور مقام قضایی تحویل بستگان درجه اول شده و پنج نفر دیگر هم بستگان جانباختگان جهت تحویل به پزشکی قانونی مراجعه نکرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.