کد مطلب: ۴۶۵۸۳۲

سیگنال‌های حسن روحانی برای بازار ارز / ۲.۵ میلیارد دلار در ۱۰ روز عرضه شد

سیگنال‌های حسن روحانی برای بازار ارز / 2.5 میلیارد دلار در 10 روز عرضه شد

رئیس جمهور گفت: براساس گزارشی که بانک مرکزی امروز به من داده در 10 روز گذشته صادرکنندگان خوب ما و شرکت‌های بسیار مقید که عمدتا فولاد و پتروشیمی هستند، 2و نیم میلیارد دلار ارز را در طول 10 روز گذشته عرضه کردند. پس می‌بینیم که بسیاری ازشرکت‌ها خوشبختانه ارز را به درستی به سامانه نیما برمی‌گردانند و در عرضه نیاز کشور قرار می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: به رغم همه مشکلات ناشی از فشار بی‌سابقه اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، افزایش 10 درصدی تولید فولاد را داشته‌ایم که نشان می‌دهد دشمن نتوانسته کارخانه‌های تولیدی ما را از فعالیت بازدارد.

روحانی با بیان اینکه صادرات کشور نیز از نظر وزنی در این سال‌ها افزایش داشته است، اظهار کرد: صادرات ایران از جمله به کشورهای منطقه اوراسیا 63 درصد افزایش داشته و این نشان می دهد که دشمن در زمینه اقتصادی موفق نبوده و نتوانسته اقتصاد ایران را متوقف کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته جنگ اقتصادی دشمن و تحریم های ظالمانه مشکلاتی ایجاد کرده است که دست بدست هم باید آنها را رفع کنیم و بخشی از مشکلات امروز قابل حل است.

روحانی ادامه داد: باید با اعمال نظارت دقیق از تولید کالا تا مصرف نهایی ، از ثبت سفارش تا تخصیص و تامین ارز، سفارش کالا تا حرکت کشتی و ورود کالا به بنادر و ترخیص کالا از انبارها، این روند را دقیق و مثل سایه دنبال کنیم که البته امروز با استفاده از سامانه الکترونیکی این روند به بهترین وجه قابل انجام است.

او تاکید کرد: نظارت دقیق در همه موارد و در سطح خرد و کلان بر بازار از تولید تا مصرف وظیفه مهم و سنگین وزارت صمت و دادگستری است که باید آن را با دقت در دستور کار داشته باشند

رئیس جمهور با اشاره به نشست خود با جمعی از تولیدکنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی کشور، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی تولیدگران متعهد و پرتلاش، در 7 سال گذشته تولید فولاد کشور در تمام مراحل و زنجیره ها نسبت به کل تاریخ این صنعت در کشور دو برابر شده و این یک کار بزرگ و ارزشمند است.

روحانی ادامه داد: در صنعت مهم پتروشیمی نیز تولیدات در این دولت تقریبا دو برابر شده و از 56 میلیون تن به 100 میلیون تن رسیده است و گزارشی که بانک مرکزی امروز به من داده در 10 روز گذشته صادرکنندگان خوب ما و شرکت‌های بسیار مقید که عمدتا فولاد و پتروشیمی هستند.

او افزود: البته شرکت‌های دیگر هم که منظم هستند؛ 2و نیم میلیارد دلار ارز را در طول 10 روز گذشته عرضه کردند. پس می‌بینیم که شرکت‌ها تلاش، کار و صادر می‌کنند و بسیاری از آنها خوشبختانه ارز را به درستی به سامانه نیما برمی‌گردانند و در عرضه نیاز کشور قرار می‌دهند. البته اقلیتی هم هستند که ممکن است متخلف باشند که با آنها هم طبق قانون باید برخورد شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: در تمام مراحل یعنی از آن معدن گرفته تا کنسانتره، تا گندله، تا آهن اسفنجی، تا فولاد و تا بعد فولاد، مراحل بعدی تا آن میلگرد و بقیه چیزهایی که نیاز است، همه چیز دو برابر شده، این به ما نشان می‌دهد که توانمند هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حسن سیگنال هر وقت سیگنال میده دلار سقفشو میشکونه

    • ناشناس

      ?

  • طرقه

    یه بورس سالم مونده بود که اونم نابودیش نزدیکه

  • ناشناس

    همتی و روحانی با سخنرانی هوشون سیگنال خرید میدند.متاسفم براشون

  • اربابی. هستم

    ای. وای… قیمت. آهن. را بیارین. پایین. بقیش. برای. ما. نون. واب. میشه. والا… نمی.شه

  • mm2

    آقای روحانی علی رغم این که می گویید، صادرات غیر نفتی و تولید دو برابر شده. چرا اثرات این 2 و نیم میلیارد را ما نمی بینیم تو بازار؟ نکنه این پولها به جای اینکه در جای خودش خرج بشه از طریق رانتهای مختلف به جیب افراد خاص می رود؟
    چرا نرخ دلار هر روز بالاتر می رود؟ شما مطمئنی از آماری که بهت دادن؟ یا اینکه بهتون دروغ گفتند؟
    پیشنهاد می کنم برین تو سطح جامعه و بازار ببین چه خبره. برو گوشت و مرغ و ماهی و برنج و میوه و… بخر ببین چه قیمتی داره.
    برو قیمت خودرو را بگیر (چرا ایران خودرو محصولاتش را احتکار می کنه). خلاصه این آمارت بدرد نمی خوره.