کد مطلب: ۴۱۱۰۷

۵ راه برای تمرکز بیشتر در محیط کار

وقفه‌های ایمیلی پشت سرهم، استفاده از گوشی‌های هوشمند یا همکاران پرحرف، حواس‌پرتی‌های کاری است که در بسیاری از دفاتر کاری رواج دارد. 95 درصد کارمندان آمریکایی می‌گویند که برای حفظ تمرکز در حین کار با مشکل مواجه هستند. برای فرار از این حواس‌پرتی‌ها چه باید کرد؟ تجارت نیوز: وقفه‌های ایمیلی پشت سرهم، استفاده از گوشی‌های

وقفه‌های ایمیلی پشت سرهم، استفاده از گوشی‌های هوشمند یا همکاران پرحرف، حواس‌پرتی‌های کاری است که در بسیاری از دفاتر کاری رواج دارد. 95 درصد کارمندان آمریکایی می‌گویند که برای حفظ تمرکز در حین کار با مشکل مواجه هستند. برای فرار از این حواس‌پرتی‌ها چه باید کرد؟

تجارت نیوز: وقفه‌های ایمیلی پشت سرهم، استفاده از گوشی‌های هوشمند یا همکاران پرحرف، حواس‌پرتی‌های کاری است که در بسیاری از دفاتر کاری رواج دارد. 95 درصد کارمندان آمریکایی می‌گویند که برای حفظ تمرکز در حین کار با مشکل مواجه هستند. برای فرار از این حواس‌پرتی‌ها چه باید کرد؟
قبل از اینکه شما خود را به میزتان زنجیر کنید، در خاطر داشته باشید که همه وقفه‌های کاری بد نیستند. چند دقیقه کار نکردن در واقع می‌تواند شما را پربازده‌تر کند،‌ اما تنها در صورتی که از زمان خود هوشمندانه استفاده کنید. توقف متناوب کار به منظور چک‌کردن شبکه‌های اجتماعی، حفظ تمرکز را در بلندمدت دشوارتر می‌کند، اما وقفه در کار و قدم زدن یا یک نرمش سریع 5 دقیقه‌ای می‌تواند انرژی موردنیاز برای کارهایی که می‌خواهید را به شما بدهد.
به گزارش اقتصادنیوز، اگر برای شما حفظ تمرکز در محیط کار دشوار است، چند تغییر در سبک‌زندگی می‌تواند به شما کمک کند. رژیم غذایی مناسب و خواب کافی می‌تواند کارایی شما را افزایش دهد. متاسفانه زمانی که یک خروار کار روی سر شما ریخته، موعد تحویل آن نزدیک است و شما تمرکز ندارید، نمی‌توانید به عقب برگردید و شب را بهتر بخوابید. در چنین حالتی چیت‌شیت با معرفی 5 حقه ساده شما را قادر می‌سازد تا با حواس‌پرتی در محیط کار بجنگید و از عهده وظایف خود به خوبی برآیید.
نصب اپلکیشن
اغلب نرم‌افزارها بیشتر ایجاد حواس‌پرتی می‌کنند تا اینکه از حواس‌پرتی جلوگیری کنند، اما برخی از آنها طوری طراحی شده‌اند که قبل از اینکه شما به طور پیوسته با گوشی تلفن همراه خود مشغول شوید، اهمیت زمان را به شما گوشزد کند. کلیرلاک (ClearLock)، یک نرم‌افزار اندروید رایگان است که به شما اجازه می‌دهد به طور موقت اپ‌های مزاحم را روی تلفن همراه خود غیرفعال کنید. شما می‌توانید خودتان را از اینستاگرام یا کندی‌کراش برای 10 دقیقه یا 3 ساعت دور کنید. ولی زمانی که با استفاده از این نرم‌افزار،‌ اپ‌های خود را قفل کنید، بدون راه‌اندازی مجدد تلفن‌ همراهتان قادر به دسترسی به آنها نخواهید بود.
تفکر
تفکر یا مدیتیشن می‌تواند شما را همچنان متمرکز نگاه داشته و شما را در انجام کارتان موفق‌تر کند. نرم‌افزارهای مدیتیشن متعددی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در عرض تنها چند دقیقه توجه خود را افزایش داده، استرس را کم کرده و با حواس‌پرتی‌ها بجنگید. همچنین استفاده از یک تمرین تنفس 2 دقیقه‌ای پیشنهادی توسط آریانا آیو،‌ مدیرعامل شرکت اتوپیا به شما کمک زیادی خواهد کرد. این تکنیک موانع را از سر راه شما بر نمی‌دارد ولی به شما آرامش می‌دهد.
بیرون رفتن
اگر شما پشت‌ میزتان احساس بی‌قراری می‌کنید، بلند شوید و ترجیحا بیرون رفته و قدم بزنید. دو دقیقه قدم زدن در هر یک ساعت کار نه تنها خطر مرگ را کاهش می‌دهد، بلکه با بهبود حال و هوای شما موجب تندرستی نیز می‌شود. یک نرمش 5 دقیقه‌ای در پارک یا یک فضای سبز خطر بیماری‌های روحی را کاهش می‌دهد. پیاده‌روی مختصر همچنین ذهن شما را از حواس‌پرتی دور کرده و حل مشکلات را برای شما آسان‌تر می‌کند.
انجام دادن یک کار برای 5 دقیقه
چندکاری و به تعویق‌انداختن، دشمنان بازده و کارایی هستند. وقتی شما کارهای زیادی روی میزتان دارید،‌ وسوسه می‌شوید که به اسم بازده، چند کار را همزمان با هم انجام دهید. آندرا بونیور، رفتارشناس و نویسنده کتاب «ثبات دوستی» پیشنهاد می‌دهد که تمرکز روی یک موضوع تنها برای 5 دقیقه شما را کاراتر می‌کند. تنها چند دقیقه برای پاسخ به ایمیل‌های ضروری یا اتمام گزارش هزینه‌ خود اختصاص دهید و سپس به دنبال کار بعدی بروید.
مرتب‌کردن میز کار در پایان روز
آیا برگه‌هایی روی میز شما وجود دارد که یک قرن است جابجا نشده است؟ تحقیقات نشان می‌دهد درهم‌ریختگی و شلختگی تمرکز را سخت‌تر می‌کند. 5 دقیقه آخر هر روز کاری را با تمیز کردن میز خود به پایان ببرید و فردا صبح با آرامش و بدون مزاحمت کار خود را آغاز کنید. یک میز تمیز، به شما تمرکز ، آرامش ذهنی و بازدهی بیشتری اعطا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.