کد مطلب: ۵۹۶۸۰۷

۶ گام جادویی برای انتخاب بسته‌بندی صادراتی

۶ گام جادویی برای انتخاب بسته‌بندی صادراتی

بسته‌بندی محصولات صادراتی می‌تواند به عنوان یک بازاریاب عمل کرده و با جذب مشتری برند و نام شما را در بازارهای خارجی معروف کند و درآمدزایی خوبی به همراه داشته باشد.

بحث صادرات یکی از مبحث‌های مهم در همه کشورهای جهان می‌باشد زیرا این بخش درآمدزایی خوبی به همراه دارد. کشور ایران تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ ، حدود ۹۹ ملیون تن کالا به قیمت تقریبی ۵۰ میلیارد دلار به کشورهای دیگر صادر کرده است. محصولات صادراتی باید در بسته‌بندی‌های مناسب و زیبا عرضه شوند تا برای مردم کشور مقصد جذاب بوده و سبب فروش بیشتر محصول گردند. برای بهتر شدن بسته‌بندی باید نکاتی را رعایت کرد و در تولید پک بکار برد. حال می‌خواهیم شما را با گام ها و نکات جادویی برای انتخاب یک بسته‌بندی ایده‌آل آشنا کنیم تا محصول صادراتی شما پرفروش‌تر شود.

هدف از بسته بندی صادراتی چیست؟

بسته‌بندی جزئی از محصول است که در واقع به نحوی نشان دهنده هویت کالا می‌باشد. بسته‌بندی محصولات صادراتی می‌تواند به عنوان یک بازاریاب عمل کرده و با جذب مشتری برند و نام شما را در بازارهای خارجی معروف کند و درآمدزایی خوبی به همراه داشته باشد.

برای تحقق این امر باید بسته‌بندی مناسب با محصول تهیه کرد، بسته‌بندی که در انتخاب جنس، طرح و رنگش دقت بسیار شود، جنس مقاوم داشته و در طراحی و چاپش نوآوری و ابداع دیده شود با رعایت این نکات مطمئناً بسته‌بندی به روز و مدرن تهیه می‌کنید که می‌تواند در بازارهای خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد. می‌توان گفت هدف از تهیه بسته‌بندی محصولات صادراتی در وهله اول محافظت کالا از آسیب‌های محیطی در طی مسیر صادرات و در کنارش ایجاد جذابیت محصول برای فروش بیشتر می‌باشد.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات بازار داخلی و صادراتی

IMG 20211114 103728

جنس کارتن صادراتی

کارتن‌ها در انواع مختلف تولید می‌گردند که شامل کارتن ۲لایه (سینگل فیس)، سه لایه، پنج لایه و هفت لایه می‌شوند. برای صادرات محصولات بیشتر از کارتن ۵ لایه استفاده می‌کنند زیرا به دلیل ضخامتی که این نوع کارتن‌ها دارند گزینه مناسبی برای بسته‌بندی محصولات صادراتی می‌باشند. پک‌های صادراتی مسیر طولانی را طی می‌کنند و در این مسیر ممکن است بدلیل عوامل محیطی مانند ضربه، نم، رطوبت، نور و موارد دیگر صدمه ببینند به همین دلیل نیاز به یک بسته‌بندی محکم و مقاوم دارند. گاهی برای محصولات با وزن کم کارتن سه لایه نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد و در طی مسیر از کالاهای سبک محافظت کند.

در لایه‌های کارتن ورق‌های مسطح (لاینر) و ورق‌های کنگره‌ای (فلوت) به کاررفته که هرکدام از این ورق‌ها کیفیت متفاوتی دارند. بهترین نوع ورق، کرافت می‌باشد که استحکام خوبی داشته و در تولید کارتن صادراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ایجاد مقاومت کارتن در برابر نم و آب نیز باید فلوت ضد رطوبت در لایه‌های کارتن بکار برد تا هنگام نگهداری بسته‌بندی در سردخانه نم و رطوبت به داخل کارتن‌ها نفوذ نکند.

IMG 20211114 103803

نکته دیگری که در انتخاب جنس کارتن بسته‌بندی صادراتی باید در نظر داشت این است که یک بسته‌بندی تا چه حد می تواند فشارناشی از چیدن کارتن‌ها بر روی هم در کانتینر و انبار را در طول مسیر صادرات تحمل کند و با این فشار له و پاره نشود. در واقع باید بدانیم کارتن صادراتی تحمل چه مقدار از وزن وارده را دارد. برای دانستن این موضوع شرکت‌های کارتن سازی زیادی مانند زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک ، دستگاه تست مقاومت کارتن را در چرخه تولید دارند که با ایجاد فشار عمودی بر روی کارتن‌ها آستانه تحمل فشار آنها را می‌سنجند و به مشتری مقدار میزان این فشار را اطلاع می‌دهند تا مشتری بداند چه وزنی می‌تواند بر روی کارتن‌ها قرار دهد و در صورت قرار دادن وزن بیشتر از تحمل کارتن، بسته‌بندی پاره و له شده و محصول درون آن آسیب دیده و در مسیر صادرات از بین می‌رود و ضرر جبران ناپذیری به فروشنده محصول وارد می‌شود.

طرح و چاپ کارتن صادراتی

طرح و چاپ بسته‌بندی صادراتی نکته بسیار مهمی در تولید این نوع بسته‌بندی‌ها می‌باشد. و پرکاربردترین انواع چاپ در صنعت کارتن‌سازی چاپ فلکسو و چاپ افست می باشند. چاپ فلکسو از یک یا دو رنگ تشکیل شده که به صورت مستقیم بر روی کارتن‌های سفید و قهوه ای اعمال می‌شود ولی چاپ افست متشکل از چندین رنگ می‌باشد که امکان انجام آن بطور مستقیم بر روی کارتن‌ها وجود ندارد بنابراین چاپ افست را بر روی مقوا اعمال کرده و سپس مقوای چاپ شده را که پوستر می‌نامند توسط دستگاه‌های مخصوص بر روی کارتن می‌چسبانند که به این فرآیند، لمینت می‌گویند.

برای بسته‌بندی‌های صادراتی کارتن‌های لمینتی اولین و بهترین گزینه می‌باشند زیرا با انجام فرآیند لمینت، بسته‌بندی برای مشتری‌های خارجی جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. برای تولید این کارتن‌ها می‌توان طرح و رنگ متنوع استفاده کرد تا زیبایی بسته‌بندی‌ها بیشتر شود. روی کارتن‌های لمینتی خدمات دیگری مانند سلفون، طلاکوب، نقره‌کوب و حروف برجسته نیز می‌توان اعمال کرد که تمام این موارد طبق نظر و سلیقه مشتری انجام می‌گردد.

بهتر است روی این کارتن‌ها سلفون کشید زیرا سلفون سبب می‌شود رنگ و طرح کارتن صادراتی در طی مسیر از بین نرود و گرد و غبار کارتن را کدر و مات نکند و همچنین خاصیت ضد رطوبت بودن پک را افزایش می‌دهد.

استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های به روز دنیا که سبب مدرن شدن کارتن بسته‌بندی صادراتی می‌شوند. چاپ لوگو و برند بر روی کارتن، معرف محصول شما به مردم کشورهای دیگر می‌باشد که باید در چاپ کارتن‌های صادراتی در نظر گرفته شود. با بکارگیری ایده‌های جدید می‌توان برند را به گونه‌ای روی کارتن طراحی کرد که بیشتر جلب توجه کند بطوریکه وقتی مشتری خارجی بسته‌بندی را ببیند نام و برند شما در ذهنش ماندگار شود. شاید برای تهیه کارتن بسته‌بندی صادراتی هزینه بیشتری بپردازید ولی با یک انتخاب مناسب فروش محصولتان در بازار خارجی را بیشتر کرده و سود بالاتری بدست می‌آورید.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از ۲ دقیقه

شناخت سلیقه و فرهنگ مردم کشور مقصد در صادرات

قبل از صادرات محصولات باید در مورد مردم کشور مقصد تحقیق کرد تا اطلاعاتی در موردشان بدست آورد این اطلاعات بیشتر باید راجب فرهنگ و سلیقه آنها باشد مثلا چه رنگ‌هایی برایشان نمادی از فرهنگ کشورشان می‌باشد و جذب آن می‌شوند و رعایت جه نکات و مبانی در بسته‌بندی برایشان اهمیت دارد، گاهی هم می‌توان نمادی از کشور خودمان را بر روی بسته‌بندی انجام داد، نمادی از ایران کهن، تصویر مرد یا زنی با لباس محلی، اماکن قدیمی ایران و بسیاری موارد دیگر که بکار گیری آنها می‌تواند کمک زیادی در جلب نظر مشتری خارجی کند و در نتیجه استقبال خوبی از محصولتان شود و برندتان پرفروش گردد.

جمع‌بندی

تمام مواردی که گفته شد اعم از جنس کارتن، مقاومت آن، کیفیت طراحی، نوع چاپ، استفاده از سلیقه و فرهنگ مردم کشور مقصد، بکارگیری گوشه‌ای از فرهنگ ایرانی در بسته‌بندی‌ها، همه و همه گام‌هایی بزرگ و جادویی در تهیه بهترین نوع بسته‌بندی صادراتی می‌باشند. با دانستن تمام این نکات و بکارگیری آنها در تولید بسته‌بندی می توانید یک پک موفق را به بازارهای خارجی صادر کنید و چه بسا نام و برندتان در زمینه صادرات معروف شده و سود زیادی برایتان به ارمغان بیاورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.