کد مطلب: ۶۹۱۵۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز / اخباری که برای سهامداران مهم است

پیش‌بینی بورس امروز /  اخباری که برای سهامداران مهم است

شاخص کل بورس در مقایسه با دیروز تغییر چندانی نداشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس دیروز رشد ۴۳ واحدی داشت و به سطح یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

در جلسه هیات پذیرش بورس کالای ایران ۸ خودروی جدید از ۶ گروه خودروسازی پذیرش شد. با احتساب پذیرش های قبلی (۷ خودرو متعلق به ۳ گروه خوردوسازی)، شمار خودروهای بورسی به ۱۵ برسد. چهارشنبه این هفته نخستین عرضه‌های رسمی خودرو پس از مصوبه شورای عالی بورس آغاز می‌شود.( کالاخبر )

عرضه خودروهای جدید در بورس کالا می‌تواند گردش نقدینگی را در این بازار را افزایش دهد. از سوی دیگر قیمت خودرو به تعادل می‌رسد و رانت این حوزه کاهش می‌یابد.

پس از اینکه شرکت آرامکو عربستان سعودی اعلام کرد که آماده است تولید خود را افزایش دهد، قیمت نفت دوباره کاهش یافت. این در حالی است که تولید نفت در چندین سکوی دریایی خلیج مکزیک آمریکا پس از توقف کوتاه در هفته گذشته از سر گرفته شده است. ( سنا )

برخی از کارشناسان عقیده دارند که کاهش قیمت نفت در بلند مدت می‌تواند تاثیر منفی در قیمت سهام مربوط به نفت در بورس تهران بگذارد.

افزایش اعتمادها به بورس

عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور شمار فوت شدگان سهام عدالت را سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: تعیین تکلیف سهام این افراد سه سال معطل مانده است.( بازار )

عدم تعیین و تکلیف فوت شدگان شدگان می‌تواند تاثیر منفی روی اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه بگذارد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آغاز عرضه خودرو از روز چهارشنبه این هفته در بورس کالا، گفت: برای اینکه بتوانیم نظارت و سیاست‌گذاری صحیحی در بازار خودرو داشته باشیم باید مبادلات در بستری شفاف انجام شود. امروز مشخص نیست در فرآیند قرعه‌کشی چه اتفاقی می‌افتد و آیا سهمیه‌ای خاص داده می‌شود؟، در این میان چرا اطلاعات افشا نمی‌شود و همه این موارد باعث شده تا مردم نیز ابهام‌هایی را در این زمینه داشته باشند. ( ایرنا )

این شفافیت می‌تواند اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    چرا حرکت فعالین برعکس َشده توافق که در دسترس است حقیقی ها و حقوق‌ها برعکس عمل می‌کنند.

  • ناشناس

    توافق آنچنان دردسترس نیست اولا، بدلایل بسیارمتنوع اگردردسترس نیزباشداثرآن بربورس کاملامنفی وزینباراست