کد مطلب: ۲۷۴۳۵۳

۷ مشکلی که از سودآوری کسب‌وکارتان جلوگیری می‌کنند

7 مشکلی که از سودآوری کسب‌وکارتان جلوگیری می‌کنند

برای تبدیل شدن به یک فرد کارآفرین دلایل بسیاری وجود دارد، اما فرقی نمی‌کند که دلایل شخصی شما چه باشد یا اینکه ثروتمند شدن در فهرست اهداف‌تان باشد یا نه، به هر حال هر کسب‌و‌کاری باید به نقطه سودآوری برسد.

برای تبدیل شدن به یک فرد کارآفرین دلایل بسیاری وجود دارد، اما فرقی نمی‌کند که دلایل شخصی شما چه باشد یا اینکه ثروتمند شدن در فهرست اهدافتان باشد یا نه، به هر حال هر کسب و کاری باید به نقطه سودآوری برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بدون سودآوری نمی‌توانید درها را به روی خود و دیگران باز نگه دارید و قادر به ادامه دادن کاری که قلبا دوستش ندارید، نخواهید بود.

متاسفانه اکثر کسب وکارها در اولین سال‌های تاسیسشان شکست می‌خورند. بخش عمده‌ای از این شکست‌ها به خاطر عدم توانایی در ایجاد سودآوری است، اما بزرگ‌ترین کسب وکارها هم از فقدان سودآوری رنج می‌برند.

پس چه چیزی عامل اصلی ممانعت از سودآوری کسب وکارها است؟ در اینجا هفت مشکل اساسی که مانع سودآوری هستند، مورد بررسی قرار گرفته است.

1- قیمت‌های پایین

تنظیم قیمت‌ها یکی از اولین و مهم‌ترین تصمیماتی است که در حوزه کسب وکارتان اتخاذ می‌کنید. نحوه تنظیم قیمت کالاها و خدماتتان، به طور مستقیم موفقیت آینده‌تان را دیکته می‌کند. بسیاری از کارآفرینان در ابتدای کار سعی می‌کنند تا حد ممکن قیمت‌ها را بالا نبرند؛ اگر کالای شما نسبت به رقبایتان قیمت تمام شده بالاتری دارد، پس باید بازار هدفتان را به کلی تغییر دهید.

هرچند که اگر قیمت‌ها را بسیار پایین در نظر بگیرید، میزان صرف هزینه‌های تولید از بازگشت سرمایه پیشی می‌گیرد. مارژین سود خود را با دقت بررسی کنید و نگران پول گرفتن در ازای کیفیت نباشید، چراکه مشتریان هدف و مخاطبان محصولات شما باهوش هستند و نقطه تمایز کیفی را درک می‌کنند. اگر زمان بیشتری را صرف تولید محصولی باکیفیت کنید، مصرف کنندگان نیز تمایل خواهند داشت تا مبلغ بیشتری بپردازند.

2- هزینه‌های عملیاتی بسیار بالا

کسب وکارتان برای دوام آوردن در بازار به المان‌هایی نیاز دارد. هرچند ممکن است در برخی مسائل، نیازهای شرکتتان را دست بالا بگیرید. برای مثال، وقتی تنها دو کارمند دارید، واقعاً داشتن دفتر کار 3000 متری واجب است؟ آیا سرمایه گذاری روی ماشین آلاتی که تنها یک مقدار کم به مارژین محصول نهایی اضافه می‌کند، عاقلانه است؟

در مورد هزینه‌های عملیاتی‌تان خوب فکر کنید، اگر بیش از حد خرج کنید، ممکن است چاله‌ای بکنید که بیرون آمدن از آن غیرممکن باشد.

3- هزینه‌های جاری بسیار بالا

از دست دادن کنترل هزینه‌های جاری کسب وکار چندان سخت نیست و از آنجایی که این هزینه‌ها اَشکال مختلفی دارند، مشخص کردن یک بخش خاص که موجب هدررفت مالی می‌شود، دشوار است. به مسائلی همچون حقوق کارکنانتان، میزان پرداخت به بانک‌ها و موسسات مالی، میزان خرج کرد لازم برای تولید محصول و متغیرهای ماهانه‌ای مثل هزینه ابزارآلات فکر کنید.

برای تمام این هزینه‌های موجود، گزینه‌های کم هزینه‌تری هم وجود دارد، اما این گزینه‌ها نباید منجر به از دست دادن فرصت‌ها و مزیت‌های رقابتی‌تان بشوند.

4- هزینه‌های پنهان

ممکن است که میزان هزینه‌ها و خرج کرد خود را برنامه ریزی کرده و کنترل کنید، اما همیشه هزینه‌هایی وجود دارند که خود را برای مواجهه با آنها آماده نکرده‌اید و معمولاً هم با هزینه‌های عادی‌تان سرشکن نمی‌شوند. برای مثال، اگر کسب وکارتان به تعمیرات اورژانسی نیاز پیدا کند، شاید نیاز باشد که تمام سود ماهتان را خرج کنید.

اگر به اندازه کافی برای هزینه‌های بیمه‌ای و مالیاتی آماده نباشید، این نوع خرج کرد ها هم می‌توانند تمام کسب وکارتان را نابود کنند. تمام چیزی که برای به خطر انداختن طرح سودآوری‌تان لازم است، هزینه‌های حساب نشده است.

5- رقابت شدید

شاید هزینه‌ها و قیمت محصولاتتان تنظیم باشند، اما با رقابت شدیدی مواجه باشید. برای مثال، اگر رقبای شما محصولاتی را ارائه کنند که از لحاظ قیمت با محصولات شما برابر باشند اما کارکرد بهتری داشته باشند، شما قادر نخواهید بود به میزان کافی فروش داشته باشید.

6- فقدان آگاهی کافی از اوضاع بازار

ممکن است از وضعیت بازار آگاهی درستی نداشته باشید؛ اگر کالایتان هم برای مصرف کنندگان و هم برای خودتان قیمت ایده آلی دارد، تا وقتی که کسی از وجود آن خبر نداشته باشد نمی‌توانید به سودآوری برسید. بزرگ‌ترین ابزار شما برای فائق آمدن بر این مانع بازاریابی و تبلیغات است. این استراتژی‌ها هزینه‌هایی را در پی دارند، اما به خاطر سودآوری‌شان ارزش سرمایه گذاری را دارند.

7- عدم پیوستگی و استمرار

ممکن است که شما برای رسیدن به سودآوری طرح ریزی خوبی داشته باشید، اما به خاطر عدم استمرار نتوانید پاداشتان را دریافت کنید. برای مثال، هزینه‌ها ماه به ماه تغییر می‌کنند، یا ممکن است تیم فروشتان بر مبنای متغیرهای فردی کار کند.

مواردی از این دست را به سرعت شناسایی کرده و کنترل کنید. ممکن است شناسایی نقاط ضعف استراتژی‌هایتان مشکل باشد، اما اگر می‌خواهید سودآوری پایداری داشته باشید، این کار به شدت ضروری است.

مسائل مذکور بخشی از مشکلاتی هستند که توانایی مسدود کردن مسیر سودآوری کسب وکارتان را دارند. شاید از زوایای گوناگونی با مشکل روبه رو شوید، یا اینکه به کل با مقوله‌های دیگری از قبیل هدف قرار دادن بازار اشتباه یا عدم توانایی در رشد، سروکار داشته باشید.

اگر در ایجاد سودآوری پایدار دچار مشکل هستید یا اینکه نمی‌توانید جزییات طرح کسب وکارتان را مشخص کنید، در هر بازه زمانی یکی از این مشکلات را مورد بررسی قرار دهید، چراکه همیشه راه حل یا حداقل راهی برای ارتقای رویه‌های پیشین وجود دارد.

منبع: فرصت امروز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.