کد مطلب: ۴۵۳۴۸۴

شیوا خبر داد:

۸ محصول دیگر ایران خودرو گران شد / افزایش ۴ تا ۴۸ درصدی قیمت خودروها

۸ محصول دیگر ایران خودرو گران شد / افزایش ۴ تا ۴۸ درصدی قیمت خودروها

براساس اعلام رئیس شورای رقابت هشت محصول دیگر ایران خودرو مشمول افزایش قیمت از چهار تا ۴۸ درصد شدند و برای این محصولات جدید ایران خودرو پیش فروش انجام می‌شود که طبق شرایط تعریف شده از جمله انجام قرعه‌کشی خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به آخرین جلسه شورای رقابت برای تعیین فرمول و دستورالعمل قیمت‌گذاری محصولاتی که تاکنون برای آنها قیمت‌گذاری نشده بود، توضیح داد: تا پیش از این برای محصولات پژو، پراید و سمند فرمول قیمت‌گذاری تعیین و براساس آن قیمت‌گذاری می‌شد ولی یکسری از خودروها با توجه به این‌که واردات باز بود و شرایط رقابتی وجود داشت مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شدند اما با توجه به توقف واردات اکنون محاسبات قیمت‌گذاری آنها در شورای رقابت انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که برای قیمت‌گذاری باید تورم بخشی را از بانک مرکزی گرفته و در محاسبات لحاظ کنیم خودروهایی که تا پیش از این مشمول قیمت‌گذاری نبودند تورم بخشی در بانک مرکزی نداشتند و خواسته‌ایم تا با ارائه‌ی اطلاعات خودروسازها به آنها این تورم را مورد محاسبه قرار دهند اما در دو هفته گذشته کارشناسان این شورا تورم خودروهای غیرمشمول قیمت‌گذاری را که حتی تا ۵۰ درصد ارزبری دارند را مورد محاسبه قرار دادند که در نهایت به تصویب رسید.

به گفته شیوا براساس مصوبه شورای رقابت هشت محصول دیگر ایران خودرو مشمول افزایش قیمت شدند که پژوپارس اتوماتیک تیوفایو، هایما s۵، s ۷، سورن بنزینی، پژو ۲۰۷ دنده‌ای و اتوماتیک، دنا و دنا پلاس از چهار تا ۴۸ درصد و متوسط ۲۳ درصد افزایش قیمت دارد، که این افزایش قیمت نشبت به قیمت گذاری سازمان حمایت تا بهمن ۱۳۹۷ است.

وی ادامه داد: این محاسبات در شورای رقابت نهایی و به سازمان حمایت اعلام شده است و نامه آن را به سرپرست وزارت صمت اعلام می‌کنیم.

به گفته رئیس شورای رقابت، برای این محصولات جدید ایران خودرو پیش فروش انجام می‌شود که طبق شرایط تعریف شده از جمله انجام قرعه‌کشی خواهد بود.

گفتنی است؛ چندی پیش با تعیین فرمول قیمت‌گذاری در شورای رقابت محصولات ایران خودرو و سایپا که پیش از این مشمول قیمت‌گذاری بود بین ۱۰ تا ۲۳ درصد گران شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایران خودرو و سایپا که میگن برا اینها قطعات ندارند و واردات هم مشکل داره .پس پیش فروششون چیه؟؟!!!!

    • مجید

      به نکته ظریفی اشاره کردی . البته افزایش قیمت تنها دلیل بهانه تراشی هست به نظر من

  • ناشناس

    چرا در مورد ماشینهایی که موعد تحویل گذشته و تحویل نمیدن در مورد قیمتشو حرفی زده نمیشه. مگه مصوبه دولت نیست که با قیمت موعد تحویل محاسبه کنند. اما نمایندگیها می‌فرمایند هر موقع تحویل بدن بر اساس زمان تحویل قیمت رو لحاظ میکنند واقعا که

  • کارشناس خودرو

    ایران خودرو یک شرکت زیان آور شده با قیمت های دستوری شورای رقابت و احتمالا حاضر به تحویل خودرو نخواهد شد تا قیمت افزایش ۵۰ درصدی پیدا نکند.

  • حمیده

    سایپا از شرایط موجود استفاده کرده و موتور تیبا رو روی شش محصول گذاشته و به قیمت های بالاتر می فروشد بنابراین سایپا از زیان آوری بیرون میاد و از خداشه کسی ماشین ثبت نام کنه .نکته جالب اینه که در طرح عید فطر از هر کی می پرسی چی ثبت نام کردی میگه پارس یعنی ۹۰ درصد مردم پارس رو ترجیح دادند.خدا عاقبت این پیش فروش رو به خیر کنه.

  • ناشناس

    به نظرشماتواین چندسال گذشته که یارانه همون پول پانزده لیتربنزینه الانه واین وضع قیمت خوردخوراک مردم چیکار کردن که حالاماشیناروهم خودشون گرون کردن مردم چقد پساندازکردن مگه میشه چیزی هم پس اندازکرد

  • ناشناس

    نخرین ماشین…همین مردم هستند که همه چی رو بهم میریزن خب نخرین بزارین همه چی ارزون بشه اخه عقلتون کجا رفته سریع تا هرچی میشه میدویین …

  • ناشناس

    الان دنا و سورن مثلا ملی هستن چرا باید مشمول میانگین 23 درصد افزایش قیمت باشن??!

  • ناشناس

    اقا شما دارین یواش،یواش ۵۰درصد حداقل قیمت کارخونه رو بالا میبرید.
    دیگه چرابازی در میارین؟
    چرا میگید قرعه کشی و این حرفا؟؟؟؟؟
    دوستان ،شمایی که صف کشیدین واسه قرعه کشی همون ماشینهای به قول خودتون داغون،حواستونو جمع کنید،بیخود وارد قرعه نشید،۵۰درصد افزایش داره خودرو.
    همون پراید کارخونش میشه ۶۰ملیون.
    بیخود پولتونو دست اینا ندین.ضرر میکنیدو پولتونم بی ارزش میشه

  • حسن

    باز خوبه لگن تولید میکنن بنز و بی ام وه تولید داشتن خدا رحم کنه…دیگه قرعه کشی نمیکردن ..میگفتن جد در جد اگه ماشین نداشتین بهتون میدیم

  • ناشناس

    ماهر چی تلاش میکنیم پول پس انداز میکنیم تا میخوایم بخریم گرون میشه هرشب به خاطر برادرم گریه میکنم میگم خدایا تا کی باید درحسرت یه ماشین باشه چرا نمیتونه بخره اول که ۲۰۶ میخواست بخره خیلی تلاش کرد الان به پراید هم راضیه ولی اونم نمیتونه بخره نمیدونم اگه شنبه توقرعه کشی اسمش درنیادچه حالی میشه اصلا دلم نمیخواد تو این حال ببینمش جیگرم میسوزه براش