کد مطلب: ۱۱۸۰۷۵

۸ درصد از اشتغال کشور در بخش تولید مبلمان است

8 درصد از اشتغال کشور در بخش تولید مبلمان است

معاون وزیر صنعت در نهمین کنفرانس بین‌‌المللی تجارت جهانی مبلمان (دکو 2016)‌ گفت:‌ صنعت مبلمان از مهم‌ترین شاخصه‌های صنایع کوچک و متوسط کشور به شمار می‌رود که ۸ درصد اشتتغال کشور را تشکیل می‌دهد. یزدانی در نهمین کنفرانس بین‌‌المللی تجارت جهانی مبلمان (دکو 2016)‌ گفت:‌ این صنعت از مهم‌ترین شاخصه‌های صنایع کوچک و متوسط کشور

معاون وزیر صنعت در نهمین کنفرانس بین‌‌المللی تجارت جهانی مبلمان (دکو 2016)‌ گفت:‌ صنعت مبلمان از مهم‌ترین شاخصه‌های صنایع کوچک و متوسط کشور به شمار می‌رود که ۸ درصد اشتتغال کشور را تشکیل می‌دهد.
یزدانی در نهمین کنفرانس بین‌‌المللی تجارت جهانی مبلمان (دکو 2016)‌ گفت:‌ این صنعت از مهم‌ترین شاخصه‌های صنایع کوچک و متوسط کشور به شمار می‌رود که با اشتغالزایی بالا بازده اقتصادی مناسبی دارد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بازاریابی، دانش و مدیریت نیروی انسانی از اصول حفظ فعالیت‌ بنگاه‌های صنعت مبلمان است.

یزدانی تصریح کرد: بازار مبلمان در بخش‌های مهم تجارت بین‌المللی قرار دارد که محصولات متنوع و فناورانه تولید می‌کند که در چارچوب شورای ملی مبلمان ایران می‌توان به تجارت جهانی آن دست یافت.

وی همچنین به نزدیکی بازار ایران به بازارهای خاورمیانه از جمله عراق اشاره کرد و گفت: در این صنعت باید حضور بیشتری در کشورهای همسایه به ویژه عراق داشت، اما در حال حاضر ترکیه 70 درصد بازار مبل عراق را گرفته است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: 46 هزار واحد تولیدی و 226 تولیدکننده و فروش صنفی مبلمان به صورت رسمی و غیر رسمی در کشور فعالیت دارند که این تعداد 8 درصد اشتغال کشور را به وجود آورده‌اند.

وی بیان داشت: کشورهای چین، کانادا، لهستان، بلژیک و امارات تولیدکنندگان اصلی مبلمان در جهان هستند و 54 درصد مبلمان دنیا را تولید می‌کنند.

یزدانی گفت:‌ سرانه مصرف مبلمان در کشورهای توسعه یافته 223 دلار و میانگین جهانی آن 64 دلار است.

به گزارش فارس،وی با بیان اینکه ارزش مبلمان ایران 5 میلیارد دلار برآورد می‌شود، افزود:‌این رقم نشان می‌دهد که مصرف سرانه مبل ایران کمی بالاتر از متوسط جهانی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.