کد مطلب: ۱۷۱۱۸۲

چشم‌انداز هفتگی بورس

روزهای خاکستری بورس ادامه دارد

روزهای خاکستری بورس ادامه دارد

اکثر اعضای چشم‌انداز بورس “تجارت‌نیوز” هفته جاری را هفته‌ای متعادل و تاحدودی منفی برای معاملات بورس پیش‌بینی کرده‌اند.

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.27 آبان 96 نظرسنجی

نظرسنجی "تجارت نیوز" از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیل‌گران بازار سرمایه نشان از بازاری خنثی و متمایل به منفی در هفته جاری دارد.

گروه‌هایی که اکثر بزرگان تحلیل بنیادی، تکنیکالی و اقتصادی کشور در مورد روند مثبت آن‌ها در هفته پیش رو اتفاق نظر دارند پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، سیمانی‌ها و مواد غذایی‌ها هستند. در این میان تک سهم‌ها، فلزات اساسی، خودرویی‌ها و انبو‌سازی‌ها نیز در میان نظرات به چشم می‌خورند.

به گزارش "تجارت نیوز" دیرگاهی است اعضای نظرسنجی گروه پالایشی را در صدر گروه‌های مستعد رشد بورس اعلام کرده‌اند. این هفته نیز این رویه ادامه داشته و کماکان گروه پالایشی پرپتانسیل‌ترین گروه معرفی شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت کماکان بالای 60 دلار است و قیمت نفت بودجه پالایشی‌ها زیر این نرخ. علاوه بر این آمار کل فروش 8 ماهه اکثر پالایشگاه‌های بازار سهام تهران نشان از وضعیت بسیار مناسب آن‌ها دارد.

به گونه‌ای که تنها در 8 ماه ابتدایی سال 96 نه تنها به اندازه کل سال پیش فروش داشته‌اند بلکه در 3 نماد شراز، شاوان و شپنا بیش از کل سال 95 محصول به فروش رسانده‌اند. بدین ترتیب شراز 156، شاوان 109 و شپنا 103 درصد کل فروش سال 95 را در 8 ماهه ابتدایی سال جاری پوشش داده‌اند.

گروه سیمانی و مخصوصا سیمانی‌های غرب کشور علیرغم خونین شدن چشم و دل بسیاری از مردم، هفته گذشته در بازار سرمایه سبز پوش و با صف خرید مواجه شدند.

برای زدودن ویرانی‌های به بار آمده در زلزله کرمانشاه استفاده از سیمان گریزناپذیر است و برخی از سرمایه‌گذاران، سودآوری از این محل را بر برخی عواطف انسانی ترجیح داده و به محض وقوع این حادثه دلخراش به سوی خرید سهام شرکت‌های سیمانی غرب کشور هجوم آوردند تا جایی که برای خرید این سهم صف خرید تشکیل شد.

جمیع جوانب نشان می‌دهد اگرچه برخی از سهام پتانسیل رشد قیمت در کوتاه مدت دارند اما به طور کلی بازار هنوز از فاز اصلاح خارج نشده است. لذا کسانی که به آتیه بازار خوشبین هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و به صورت پله‌ای پرتفوی‌شان را بچینند.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
1 حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی پالایشی‌ها
2 ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی تک سهم‌ها
3 رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا خنثی سیمانی‌ها
4 فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه خنثی پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها
5 محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری سرمایه و دانش منفی پتروشیمی‌ها
6 مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه خنثی پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی
7 بهزاد صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه منفی تک‌سهم‌ها
8 مهدی میرزایی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه منفی تک‌سهم‌ها
9 میثم صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت خودرویی‌ها، مواد غذایی، تک‌سهم‌ها
10 مهدی ساسانی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پالایشی‌ها، مواد غذایی
11 بهنام بهزادفر مدیر امور اعضای کانون کارگزاران منفی سیمانی‌ها، پالایشی‌ها
12 نیما آزادی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی سیمانی‌ها
13 امیر مقدم فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی تک‌سهم‌ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    برای دومین هفته متوالی وضعیت خودرویی ها را کارشناسانتان اشتباه پیش بینی کردند!!!!