کد مطلب: ۱۷۸۱۶۶

دومین نمایشگاه حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته افتتاح شد

دومین نمایشگاه حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته افتتاح شد

مسئولان وزارت راه و شهرسازی، یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را بیان دستاوردها و توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی در زمینه حمل‌و‌نقل بیان کردند.

میلاد مرادی: نمایشگاه حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی در مصلی بزرگ امام خمینی افتتاح شد. در این نمایشگاه، سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری کشور حضور دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعدادی از شرکت‌های خصوصی شامل شرکت‌های پیمانکار، مشاور و فعالان عرصه حمل‌و‌نقل نیز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را بیان دستاوردها و توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی در زمینه حمل‌و‌نقل بیان کردند.

ایجاد محلی برای همفکری در مورد تامین مالی بخش حمل‌و‌نقل، یکی از اهداف نمایشگاه است.

از جمله رویدادهای ویژه این نمایشگاه می‌توان به راه‌اندازی تلویزیون تخصصی حمل‌و‌نقل اشاره کرد که توسط عباس آخوندی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی این تلویزیون اینترنتی به تولید محتوای تصویری در زمینه حمل‌و‌نقل می‌پردازد. راه‌اندازی این تلویزیون اینترنتی توسط بخش خصوصی تامین مالی شده است.

از جمله رویدادهای دیگر این نمایشگاه بهره‌برداری از سامانه بازارگاه‌های الکترونیکی حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا است. چند شرکت حمل‌و‌نقل و باربری اینترنتی در این نمایشگاه حضور فعال دارند. از جمله نکات جالب نمایشگاه حمل‌و‌نقل در روز اول، غیبت شرکت‌های اسنپ و تپسی بود.

قرار است این نمایشگاه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز به کار خود ادامه دهد و مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی از جمله معاونان وزیر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در آن حضور داشته باشند.

متن شرف بافی تجارت نیوز1

فرزانه شرفبافی، مدیر عامل هواپیمایی ملی ایران در روز اول این نمایشگاه در گفتگو با تجارت‌نیوز در مورد تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا بر قرارداد خرید هواپیماها، گفت: این تحریم‌ها تاثیری بر قرارداد خرید هواپیما نداشته است. چرا که این تحریم‌ها در مورد نظارت بیشتر بر عملکرد مالی فاینانس‌های قرارداد این هواپیماها بوده است و ربطی به مجوزهای صادرشده ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 9 فروند هواپیما در قالب قرارداد خرید هواپیما از شرکت‌های خارجی دریافت کرده‌ایم، گفت: 1 فروند را سال گذشته تحویل گرفتیم و 8 فروند را امسال تحویل گرفتیم. همچنین طی یکی دو ماه آینده نیز چند فروند دیگر دریافت خواهیم کرد و این روند ادامه خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.