کد مطلب: ۲۷۸۶۱۲

بررسی تجارت‌نیوز از تسهیلات پرداختی در بهار امسال:

متفرقه‌ها در صدر بیشترین افزایش دریافت وام

متفرقه‌ها در صدر بیشترین افزایش دریافت وام

در بین بخش‌های مختلف اقتصادی، بخش متفرقه در بهار امسال نسبت به سال گذشته بیشترین رشد را داشته، به طوری که تسهیلات پرداختی به این بخش تومان با 124 درصد رشد به 99 میلیارد تومان در سه ماهه ابتدایی سال جاری رسیده است.

آمارها نشان می‌دهد تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف اقتصادی در سه ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با دوره مذکور در سال گذشته رشد داشته است. کدام بخش رشد بیشتری داشته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد یک میلیون و 662 هزار و 153 فقره تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت شده که این تعداد نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته حدود 16.3 درصد افزایش یافته است.

کل تسهیلات پرداختی به بخش‌های اقتصادی در سه ماهه ابتدایی سال 1397 بالغ بر 117 هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته 16.3 درصد افزایش داشته است.

بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در سه ماهه ابتدایی سال 1397 در بخش خدمات صورت گرفته است، به طوری که بانک‌ها و موسسات اعتباری با پرداخت 917 هزار و 544 فقره تسهیلات به ارزش 47.9 هزار میلیارد تومان معادل 40.6 درصد از کل تسهیلات خود را به این بخش اختصاص داده‌اند.

11 1

بخش صنعت و معدن نیز با 34.5 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافتی 29 درصد از کل تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده است.

222 1

در بین بخش‌های مختلف اقتصادی، تسهیلات پرداختی در بخش متفرقه در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته ب یشترین رشد را داشته، به طوری که وام‌های پرداختی به این بخش از 44.4 میلیارد تومان در سه ماهه سال گذشته با 124 درصد رشد به 99 میلیارد تومان در سه ماهه ابتدایی سال جاری رسیده است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد تعداد 51015 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 680 میلیون تومان پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است. همچنین در بخش خدمات تعداد 917544 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 50 میلیون تومان پرداخت شده است.

333

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.