کد مطلب: ۲۸۶۷۱۶

گزارش میدانی از بازار ارز و طلا/بازارهای شلوغ اما بی‌معامله!

گزارش میدانی از بازار ارز و طلا/بازارهای شلوغ اما بی‌معامله!

با وجود گذشت چند روز از آغاز بسته ارزی دولت بازارهای طلا و ارز هنوز هم به حالت عادی خود برنگشته‌اند. در این دو بازار هرچند تعداد افراد در حال تردد قابل توجه به نظر می‌رسد اما میزان معاملات در حد بسیار ناچیزی به نظر می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته دولت بسته جدید ارزی خود را رونمایی کرد و بازارها متاثر از آن کمی آرام شدند. قیمت‌ها در روز سه‌شنبه و چهارشنبه کمی کاهش یافتند اما در روز پنجشنبه مجددا روند قیمت‌ها شکل صعودی به خود گرفت.

در بازار ارز امروز هرچند چند روزی از آزادسازی فعالیت صرافی‌ها می‌گذرد اما فعلا همه صرافی‌ها نرخ‌های ارز را روی تابلو خود درج نکرده‌اند. تنها یکی دو مورد از صرافی‌ها نرخ‌ها را روی تابلو بردند که قیمت نرخ دلار بر روی تابلوی آنها تا ساعت حوالی 12 و 30 دقیقه معادل 10 هزار و 50 تومان بود.

0000

با این حال صرافی‌ها میزان فروش ناچیزی داشتند و بخش قابل توجهی از درخواست‌های متقاضیان بی‌پاسخ مانده است. روند خریدها نیز به گونه‌ای بود که چون دلال‌های در بازار با قیمت بالاتری نسبت به صرافی‌ها دلار می‌خریدند صاحبان دلار بیشتر با معامله‌گران بازار معامله کردند.

حضور خبرنگار تجارت‌نیوز در بازار ارز میدان فردوسی حاکی از آن است که فعلا روند فعالیت صرافي‌ها به روال عادی برنگشته است و هنوز هم مي‌گويند دلار برای فروش به میزان کافی ندارند. برخی از آنها به متقاضیان دلارهای مسافرتی اعلام می‌کردند که تقاضای خود را ثبت کنند تا در صورت تامین شدن ارز مورد نیاز فردا ارز متقاضیان را در اختیارشان قرار دهند.

معامله‌گران هم دلار را با قیمت ١٠ هزار و 500 تومان مي‌خریدند و با قیمت ١١ هزار تومان مي‌فروختند.

با این حال حجم پایین معاملات در بازار ارز به وضوح قابل مشاهده است. اتفاقی که در بازار سکه و طلا نیز قابل رویت بود.

حضور نیروهای انتظامی نیز وجه اشتراک دو بازار ارز و طلا در امروز، شنبه 20 مرداد ماه بود. در بازار طلا و سکه خیابان 15 خرداد ماه نیز هرچند تعداد افراد حاضر در بازار بسیار بالا بود اما حجم معاملات قابل توجه به نظر نمی‌رسید. فعالان بازار نیز کمتر میل به خرید داشتند.

بیشترین تقاضا برای خرید در بازار سکه مربوط به سکه امامی بوده که از نگاه مشتریان به واسطه نوسان قابل توجه میل به خرید آن بیشتر به نظر می‌رسد. برخی معامله‌گران از افزایش مجدد سکه در آینده نزدیک سخن می‌گفتند و حتی نرخ پنج هزار تومانی سکه امامی نیز به گوش می‌رسد. در این میان برخی از افراد نیز با اینکه صاحب پروانه کسب نبودند و واحد صنفی‌ای در اختیار نداشتند اما معاملاتی انجام می‌دادند. قیمت سکه و طلا در این بازار از ساعت حوالی 12 اعلام شد و صاحبان واحدهای صنفی راسته بازار طلا و جواهر بازار بزرگ تهران از این ساعت به بعد معامله انجام می‌دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنده اگر جای وزرا بودم اب میشدم شاید هم بخار اب….

تیترِ یک

آخرین اخبار