کد مطلب: ۲۹۰۴۵۸

تجارت‌نیوز با همکاری کارگزاری مبین سرمایه برگزار می‌کند

جمعه همین هفته! بورس به زبان ساده

جمعه همین هفته! بورس به زبان ساده

این دوره یک‌روزه، جمعه شانزدهم شهریور ماه 1397 در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

پیش‌بینی تحلیل‌گرها درست از آب درآمد. بورس رشد سال 1396 را ادامه داد و شاخص از مرز 130 هزار واحد عبور کرد تا بعد از رشد سرسام‌آور قیمت دلار، سکه، خودرو و مسکن بالاخره نوبت به بورس برسد.

از نظر کارشناسان، بورس بهترین محل برای سرمایه‌گذاری است. چرا که نوسان قیمت طلا و دلار به‌طور مستقیم معیشت مردم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما رشد شاخص بورس به هیچ‌کس صدمه نمی‌زند. علاوه‌براین بازار سهام ثابت کرده که از هر بازار دیگری پربازده‌تر و سودآورتر است.

دوره یک‌روزه «بورس به زبان ساده»
- زمان: جمعه 16 شهریور ساعت 8.5 تا 17
- مکان: سالن همایش‌های صداوسیما (ظرفیت محدود)
- هزینه دوره: 120 هزار تومان

آموزش بورس برای ریسک‌گریزها و جسورها

مشکل اینجا است که عموم مردم به دلیل نداشتن دانش کافی و یا از ترس زیان، سرمایه‌های خود را به این بازار نمی‌آورند. آن‌ها فکر می‌کنند بورس فقط به‌کام حرفه‌ای‌ها است و برای آماتورها جز ضرر آورده‌ای ندارد.

بورس برای روحیات مختلف، از ریسک‌گریزترین تا جسورترین افراد، ابزارهای متنوع سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است.

بیشتر مردم اما نمی‌دانند که بورس برای روحیات مختلف، از ریسک‌گریزترین تا جسورترین افراد، ابزارهای متنوع سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است. در این بازار می‌توانید سراغ سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک بروید یا برای به‌دست آوردن سود بیشتر، دل‌به‌دریا بزنید!

آگاهانه به بورس وارد شویم!

در تجارت‌نیوز تصمیم گرفتیم با برگزاری دوره‌ای برای آموزش علمی بورس علاقه‌مندان را با سرمایه‌گذاری در این بازار آشنا کنیم. به‌این‌ترتیب سرمایه‌گذاران می‌توانند با دانش و آگاهی، در محیطی امن و حرفه‌ای به معامله و کسب سود بپردازند. این دوره یک‌روزه، جمعه شانزدهم شهریورماه 1397 در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

آموزش بورس به‌زبان ساده

اگر سرمایه‌گذاری در بورس با دانش کافی، تحلیل اصولی و مدیریت ریسک همراه شود، سرمایه‌گذاران نه‌تنها از آسیب ضرر و زیان در امان خواهند بود بلکه می‌توانند به اهداف بلند خود دست‌ پیدا کنند.

مثل حرفه‌ای‌ها معامله کنیم

حقیقت آن است که علم مالی، دنیایی گسترده است و ظرف چند سال نمی‌شود به تمام زوایای آن دست‌یافت. اما به‌طورکلی می‌توانیم دانش لازم برای ورود به بازار سهام را در سه قالب کلی تقسیم‌بندی کنیم:

  • اصول بازار سرمایه و آشنایی با ابزارها
  • تحلیل تکنیکال یا روش بررسی نمودارها
  • تحلیل بنیادی یا روش بررسی صورت‌های مالی

با ابزارهای مالی می‌آموزیم که چطور با کم‌ترین میزان ریسک به بالاترین سود ممکن برسیم. مثلا در صندوق با درآمد ثابت، یک سود مطمئن ثابت نصیبمان می‌شود. درحالی‌که در صندوق سهام، وظیفه تحلیل، خریدوفروش سهام را به خبرگان بازار می‌سپاریم و با پذیرش اندکی ریسک، دامنه سود احتمالی خود را بیشتر می‌کنیم.

آموزش بورس به‌زبان ساده سرمایه‌گذاری

می‌توانیم خودمان برای تحلیل سهام وقت بگذاریم. با بررسی نمودارها و صورت‌های مالی می‌توانیم ارزنده‌ترین سهم‌ها را در بهترین قیمت‌ها بخریم و با فروش به‌موقع آن‌ها سود کنیم. از دیگر سو داشتن سواد تحلیل، استفاده از تحلیل دیگران را هم ساده‌تر می‌کند. با ترکیب دانش تحلیل تکنیکال و بنیادی می‌توانیم متوجه شویم:

  • چه‌ سهمی بخریم؟
  • چند بخریم، چند بفروشیم؟
  • کِی بخریم، کی بفروشیم؟

از التهاب دلار تا گرمای بورس

تصور کنید می‌توانستید به ابتدای سال برگردید. وقتی دلار هنوز کم‌تر از 4هزار تومان قیمت داشت. اگر کسی بگوید تمام پولش را به دلار تبدیل نمی‌کرد، به‌سختی می‌توانیم حرف او را باور کنیم. اما کسب درآمد به دلار خیلی سودآورتر از انبار کردن ارز است. اما چطور می‌توانیم به‌ دلار پول در بیاوریم؟

شرکت‌هایی که صادرات می‌کنند، درواقع به دلار درآمد به دست می‌آورند. برای همین با رشد قیمت ارز، سود این شرکت‌ها رشد خواهد کرد. اما قیمت سهام خیلی از این شرکت‌ها هنوز به‌اندازه رشد سودشان بالا نرفته است. حتی برخی از این شرکت‌ها هنوز تمام دلارهای خود را نقد نکرده‌اند. خرید سهام آن‌ها معادل است با خرید دلار به قیمت سال گذشته!

برخی از این شرکت‌ها هنوز تمام دلارهای خود را نقد نکرده‌اند. خرید سهام آن‌ها معادل است با خرید دلار به قیمت سال گذشته!

اما چطور می‌توانیم این شرکت‌ها را پیدا کنیم؟ کدام شرکت‌ها از التهاب دلار سود می‌برند و کدام‌یک ضرر می‌کنند؟ قیمت سهام کدام شرکت بیش‌ازاندازه رشد کرده و کدام سهم هنوز ارزنده است؟

یک جمعه با بورس

به‌جای آن‌که فقط اخبار رشد شاخص را بشنویم و حسرت بخوریم، می‌توانیم یک روز برای شناخت این بازار وقت بگذاریم. برخلاف ظاهر ترسناکش، بازار سهام هیولایی رام‌نشدنی نیست.

دوره بورس به زبان ساده شروعی است برای آشنا شدن با یک حرفه. بعد از این مقدمه یک‌روزه می‌توانیم دانش خود را در مورد دنیای بی‌انتهای ابزارهای مالی، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی گسترش دهیم. یک روز برای تمام قدیمی‌ها و حرفه‌ای‌های بازار روز اول بود. بهتر است روز اول خود را به‌صورت علمی شروع کنیم.

داوطلبان جهت ثبت‌نام یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در روزهای کاری از ساعت 9 تا 17 با شماره 88224709 تماس بگیرند یا در تلگرام به نشانی adstejaratnews پیام بدهند.

دوره یک‌روزه «بورس به زبان ساده»
- زمان: جمعه 16 شهریور ساعت 8.5 تا 17
- مکان: سالن همایش‌های صداوسیما (ظرفیت محدود)
- هزینه دوره: 120 هزار تومان

پرسش‌های متداول:

  • سوال: آیا این دوره برای کسانی که هیچ‌چیز از بورس نمی‌دانند و می‌خواهند تازه شروع کنند مفید است؟
  • پاسخ: بله. این دوره برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند با اصول مقدماتی بازار سرمایه آشنا شوند.
  • سوال: آیا بورس می‌تواند به شغل دائمی افراد تبدیل شود؟
  • پاسخ: بازار سرمایه ایران نوپا است و برای نیروهای متخصص تقاضای زیادی دارد. کسانی که به مفاهیم مالی مسلط شوند می‌توانند در بخش‌های مختلف بازار مالی مشغول به کار شوند.
  • سوال: آیا فعالیت در بورس منوط به داشتن تخصیلات مرتبط است؟
  • پاسخ: خیر. خیلی‌ها از رشته‌های دیگر به بورس علاقه‌مند می‌شوند و بعد از اخذ مدارک حرفه‌ای در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند.
  • سوال: آیا تنها با همین دوره می‌شود در بورس فعالیت کرد؟
  • پاسخ: مدرسین این دوره مفاهیم اولیه لازم برای شروع فعالیت را به شما می‌گویند. در دوره‌های بعدی کارآموزان می‌توانند با مفاهیمی مثل تحلیل بنیادی و تکنیکال بیشتر آشنا شوند.
  • آیا این دوره تنها تئوری است یا می‌شود اطلاعات آن را در بازار ایران به کار برد؟
  • مدرسین این دوره از فعال‌های بازار سرمایه هستند که از نزدیک با مسائل روز این بازار به طور تخصصی درگیرند. تلاش ما این است که با آموزش عملی، کارآموزان قادر شوند به صورت مستقل به معامله سهام بپردازند.

دوره یک روزه آموزش بورس به زبان ساده ورود هوشمند به بازار سهام

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.