کد مطلب: ۲۹۸۴۲۱

کارشناسان بازار سرمایه پاسخ دادند:

تصویب لایحه FATF با شاخص بورس چه می‌کند؟

تصویب لایحه FATF با شاخص بورس چه می‌کند؟

در جلسه اخیر هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفته شده است که لایحه (FATF) در دستور کار مجلس قرار گیرد. این اتفاق چه تاثیری بر روند شاخص کل بورس این هفته بازار سرمایه می‌گذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس درباره بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (FATF) در صحن علنی مجلس گفت که پیش از این نمایندگان بررسی این لایحه را به تعویق انداخته بودند، اما در جلسه اخیر هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفته شد که این لایحه در دستور کار مجلس قرار گیرد تا تعیین تکلیف شود. سوالی که مطرح می‌شود این است که تصویب این لایحه چه تاثیری بر روند شاخص کل بورس این هفته بازار سرمایه می‌گذارد؟

در این‌باره علی شهریاری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درگفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: بدون شک جدی شدن موضوع تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی باعث رشد شاخص بورس در روند معاملات این هفته بازار سرمایه خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین اخبار ورود ارز توسط صادرکنندگان، نزولی شدن قیمت دلار و سکه باعث صعودی شدن روند شاخص در این هفته می‌شود، اما به نظر می‌رسد که سهام فرابورس پایه بعد از رشد خوبی که طی یکی دو هفته گذشته کرده استراحت داشته باشد.

شهریاری افزود: به احتمال قوی صنایع پیشتاز در هفته جاری می‌توانند بانکی‌ها و پالایشی‌ها باشند.

همچنین محمد یوسف امین داور، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم باعث رشد شاخص بورس در روند معاملات این هفته بورس خواهد شد.

مجید مویدی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: تصویب لایحه FATF باعث رشد شاخص بورس در روند معاملات این هفته بازار سرمایه خواهد شد و به صورت کلی هر عاملی که باعث نزدیکی ایران به جوامع بین‌المللی شود در بورس واکنش خوبی نشان خواهد داد.

سالار صفایی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: بازار سرمایه در هفته جاری به دلیل تسویه اعتباری مشتریان کارگزاری‌ها از نمادهای شاخص‌ساز فاصله گرفته و به سمت سهام‌های کوچکتر شاخص هم وزن حرکت می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: چنانچه گروه‌های غذایی، تجهیزاتی، خودرو و قطعات، ساختمان و سیمان با گروه‌های پتروشیمی و فلزی مقایسه شوند به وضوح مشاهده می‌شود که تعصب باعث شکست خواهد بود. هر چند در بلندمدت سهام‌ شاخص‌ساز مجدد بر مدار صعود خواهند برگشت، اما در این فاصله نمادهای ساختمانی پیشتاز بازار خواهند بود.

همچنین محمدرضا گیوکی، عضوانجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران در گفتگو با «تجارت‌نیوز» عنوان کرد: بازار این هفته صعودی خواهد بود و نمادهای خودرویی و سیمانی پیشتاز بازار هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.