کد مطلب: ۳۱۴۵۲۸

کدام شرکت‌های کانادایی و نیوزیلندی ایران را ترک کردند؟

کدام شرکت‌های کانادایی و نیوزیلندی ایران را ترک کردند؟

پس از خروج آمریکا از توافق هسته‎ای، ۷۱ شرکت‌ خارجی اعلام کرده‌اند ایران را ترک می‌کنند، ۱۹ شرکت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و ۱۴۲ شرکت دیگر یا تصمیمی در این مورد نگرفته‌اند یا هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده‌اند. در این مطلب به معرفی شرکت‌های کانادایی و نیوزیلندی که ایران را ترک‌ کرده‌اند، پرداخته‌ایم.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها موسوم به FDD اخیرا گزارشی را منتشر کرده که در آن به معرفی سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام‌شده در ایران پس از برجام پرداخته است. این گزارش فهرستی از ۲۳۲ شرکت خارجی تهیه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از خروج آمریکا از توافق هسته‎ای، ۷۱ شرکت قصد دارند از ایران خارج شوند، ۱۹ شرکت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و ۱۴۲ شرکت دیگر یا تصمیمی در این مورد نگرفته‌اند یا هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده‌اند.

در این مطلب به معرفی شرکت‌های کانادایی و نیوزیلندی ، میزان سرمایه‌گذاری آنها و تصمیم‌شان برای خروج یا ماندن در ایران پس از خروج آمریکا از برجام پرداخته‌ایم.

شرکت‌های کانادایی که بلاتکلیفند

شرکت بمباردیه (Bombardier)

در اول ماه می، خبرگزاری‌های ایرانی اعلام کردند که شرکت‌ کانادایی بمباردیه مجوز فروش 10 فروند هواپیمای مسافربری CRJ900 به شرکت هواپیمایی قشم را دریافت کرده است. در ژانویه 2018 اما این شرکت، توافق اولیه با ایران را تایید نکرد.

شرکت‌های نیوزیلندی که بلاتکلیفند

Taylor Preston

این شرکت پس از دو دهه، صادرات محموله‌های گوشت بره را به ایران پس از برجام از سر گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.