کد مطلب: ۳۱۷۳۹۲

مروری بر روزنامه‌های دوشنبه ۷ آبان ماه ۹۷

جنجال بر سر شهرداری پایتخت/گمانه‌های افزایش حقوق سال بعد

جنجال بر سر شهرداری پایتخت/گمانه‌های افزایش حقوق سال بعد

روزنامه‌های ایران، جوان و وطن امروز به فرایند انتخاب شهردار جدید تهران و رفتن یا نرفتن افشانی از بهشت پرداخته‌اند. اطلاعات نیز از افزایش حداقل 20 درصدی حقوق کارمندان در سال 98 خبر می‌دهد.

قانون منع به‌کارگیری بازنشستان اکنون شهردار تهران را نشانه گرفته است. با این حال، برخی از اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان مجلس به دنبال ابقای شهردار تهران هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، چنانچه افشانی از بهشت برود، شورای شهر تهران باید برای سومین بار در تقریبا یکسال دست به انتخاب شهردار بزنند.

روزنامه شرق به نقل از شهردار تهران می‌نویسد که استعفایی در کار نیست. با این حال این روزنامه از زبان محسن هاشمی رفسنجانی می‌گوید که تا دو هفته آینده شهردار جدید را به وزارت کشور معرفی می‌کنیم.

روزنامه وطن‌امروز نیز به نقل از سخنگوی شورای شهر تهران روایت می‌کند که 22 آبان شهردار جدید تهران انتخاب می‌شود. آنگونه که وطن امروزبه نقل از سخنگوی شورای شهر تهران روایت کرده امروز دوشنبه هر کدام از اعضای شورای شهر 5 گرینه را مطرح می‌کنند.

وطن‌امروز ادامه می‌دهد: بعد از این مرحله روز شنبه 12 آبان یک رأی‌گیری انجام می‌شود تا از بین اسامی آن لیست بلند، 5 نفر انتخاب شوند و آن 5 نفر روز شنبه 19 آبان به صحن دعوت خواهند شد و نظرات خود را در رابطه با برنامه 5 ساله سوم شهرداری که کلیات آن مورد تأیید شورا قرار گرفته، بیان خواهند کرد.

این روزنامه روایت می‌کند که علی‌رغم اینکه اعضای شورای شهر به دنبال انتخاب شهردار جدید هستند، اما شهردار تهران همچنان امیدوار به مستثنی شدن خود از این قانون است و می‌گوید: تا زمانی که طرح مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در کمیسیون تخصصی مجلس بررسی و نتیجه اعلام شود من منتظر می‌مانم و استعفا نمی‌کنم.

اما روزنامه ایران نیز در مورد گزینه‌های محتمل شهرداری تهران می‌نویسد: محسن هاشمی، علی ربیعی، عباس آخوندی، پیروز حناچی، علی اصغر مونسان، اوسط هاشمی و نصرالله جهانگرد از گزینه‌های جدی شهرداری تهران هستند.

ایران همچنین به نقل از محسن هاشمی رفسنجانی می‌نویسد که فرایند انتخاب شهردار جدید را همزمان با تلاش مجلسی‌ها برای ابقای افشانی جلو می‌بریم. این عضو شورای شهر تهران همچنین در مورد احتمال شهردار شدن خود می‌گوید: من شخصا کاندیدا نمی‌شوم. در دور گذشته اعضا مصوبه‌ای داشتند که با ۱۷ رأی تصویب شد مبنی بر اینکه اعضا از شورا خارج نشود. البته در جلسه امروز این موضوع که آیا از اعضای شورا می‌تواند فردی خارج شود یا خیر صحبت می‌شود.

اما روزنامه ایران در گزارش دیگری به فروش نفت از طریق بورس پرداخته و می‌نویسد: 280 هزار بشکه نفت خام از کانال بورس انرژی صادر شد.

ایران در مورد روز اول فروش نفت از طریق بورس می‌نویسد: یک میلیون بشکه نفت خام سبک صادراتی از سوی شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه شد و از این میزان 280 هزار بشکه با قیمت هر بشکه 74 دلار و 85 سنت به فروش رسید.

اما مدیرعامل بورس انرژی در گفتگو با ایران در خصوص برخی نگرانی‌ها مبنی بر وجود رانت در فروش نفت از طریق بورس می‌گوید: هر خریدار بخش خصوصی که توان کافی برای صادرات نفت خام داشته باشد، می‌تواند در این رقابت شرکت کند و از این رو وقوع رانت معنی ندارد.

در نهایت روزنامه اطلاعات در خصوص میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 98 می‌نویسد: حقوق کارمندان سال 98 حداقل 20 درصد اضافه می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.