کد مطلب: ۳۲۵۲۶۹

خسروتاج از سازمان توسعه تجارت رفت

خسروتاج از سازمان توسعه تجارت رفت

مجتبی خسروتاج با سازمان توسعه تجارت خداحافظی کرد و محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران شد. در دوره ریاست خسروتاج بر سازمان توسعه تجارت اتفاقات حاشیه‌سازی چون ممنوعیت‌های تجاری و ثبت سفارش خودرو در دوره ممنوعیت رخ داده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجتبی خسروتاج با سازمان توسعه تجارت خداحافظی کرد و محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران شد. در دوره ریاست خسروتاج بر سازمان توسعه تجارت اتفاقات حاشیه‌سازی چون ممنوعیت‌های تجاری و ثبت سفارش خودرو در دوره ممنوعیت رخ داده بود. ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی و سیب زمینی نیز از دیگر تصمیمات دوره ریاست خسروتاج بر سازمان توسعه تجارت بود.

علاوه بر این، در این مدت شایعاتی مثل خروج خسروتاج از کشور و خداحافظی وی با این سازمان نیز منتشر می‌شد که تا پیش از این همه این‌ها را خسروتاج تکذیب می‌کرد. او در چند نوبت نیز در گفتگوهایش با رسانه‌ها از فشارها و قدرت‌هایی گلایه کرده بود که در این حوزه وجود دارند.

صبح امروز دوشنبه 28 آبان ماه سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل پیشین و سرپرست کنونی سازمان توسعه تجارت ایران، توسعه بازارهای صادراتی، تنوع بخشی به محصولات صادراتی، ظرفیت سازی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی و اصلاح ساختار سازمان توسعه تجارت ایران، محورهای برنامه های آتی این سازمان عنوان شد.

خسروتاج در این مراسم با بیان نکاتی در خصوص تجارت خارجی اظهار کرد: از نکات کلیدی مورد توجه در حوزه تجارت خارجی، می‌توان به بحث نظام کنونی اقتصاد کشور اشاره کرد که این سیستم چند نرخی ارز کنترل و نظارت بیشتری را طلب می‌کند. همچنین مدیریت بهینه واردات، استفاده درست از منابع صادراتی، دور زدن تحریم‌ها با استفاده از تجربیات فعالان حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌سازی نیز به عنوان مهم‌ترین بخش‌ها در صادرات کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا مودودی، سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: کاستی‌های درون سازمانی و برون سازمانی رصد شده و با کمک مدیران ارشد سازمان، اولویت‌بندی خواهد شد، تا نقشه راه سازمان توسعه تجارت برای اصلاح تمام امور به نحوی دنبال شود که نیازهای داخلی تامین شده و بازسازی برند سازمان صورت پذیرد.

مودودی اظهار کرد: تحریم‌ها بیش از هر چیز، تجارت خارجی کشور را هدف قرار داده اما در عین حال فرصت‌های بسیار خوبی همچون تعمیق ساخت داخل، گردشگری و توسعه صادرات غیرنفتی را نیز به وجود آورده که در کنار آن با تعریف مگاپروژه‌ها ظرفیت‌سازی برای صادرات می‌توانیم به بهترین نحو از این شرایط سود ببریم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: وظیفه امروز ما بازسازی چهره سازمان و تعریف دوباره رسالت سازمانی به جامعه پیرامونی و مخاطبین است و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این مسیر را کوتاهتر خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.