کد مطلب: ۳۲۶۳۹۸

پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع در بازار پیشرو می‌شوند؟

پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع در بازار پیشرو می‌شوند؟

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سرمایه طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و گروه خودرویی و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

123 1

بررسی روند شاخص کل بورس در آبان‌ماه

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس با رقم 181 هزار واحد وارد ماه آبان شد و با رقم 175 هزار واحد این ماه را ترک کرد، روند شاخص کل بورس در چهار هفته آبان‌ماه بررسی شده است که در پی می‌آید:

روند شاخص کل بورس در هفته اول آبان‌ماه متعادل بود؛ به طوری که انتشار گزارش‌های هفت ماهه امسال شرکت‌ها، رای مثبت نمایندگان مجلس به چهار وزیر کابینه، انتظار برای تسعیر نرخ ارز در گروه بانکی و همچنین افزایش نرخ در گروه خودرویی باعث شد که شاخص از قله 181 هزار واحدی به 183 هزار واحد برسد.

روند شاخص کل بورس در هفته دوم آبان‌ماه تقریبا صعودی شد؛ به طوری که روند شاخص در روز شنبه ( 12آّبان‌ماه 97) صعودی بود، اما در روز یکشنبه ( 13 آبان‌ماه 97) علی رغم حمایت حقوقی‌ها از بازار و تداوم روند مثبت شاخص، ناگهان با انتشار خبر رد CFT توسط شورای نگهبان شاخص کل بورس فروریخت، اما شاخص مجدد در دو روز پایانی هفته دوم آبان‌ماه با حمایت حقوقی‌‎ها از بازار به قله 185 هزار واحد رسید.

در هفته سوم آبان‌ماه موضوعاتی چون کاهش قیمت جهانی نفت، عرضه اولیه نماد کگهر در اولین روز از هفته پایانی آبان‌ماه، شایعه ادغام دو بانک ملت و سرمایه و عدم شناسایی نرخ سود تسعیر ارز در گزارش حسابرسی شده بانک ملت، رفتار محتاطانه سهامداران به دلیل مشخص نشدن میزان تاثیر تحریم‌ها در گزارش‌های ماهانه شرکت‌های بورسی باعث شد که شاخص از قله 185 هزار واحد به 181 هزار واحد برسد.

روند شاخص کل بورس در هفته پایانی آبان‌ماه تقریبا نزولی شد و موضوعاتی چون ریزش قیمت جهانی نفت خام، کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، عرضه اولیه سنگین نماد کگهر و تقاضای 400 میلیونی برای این سهم در فرابورس و شایعه سود تسعیر ارز دارایی‌های ارزی بانک‌ها و خبر مربوط به قیمت خودرو باعث شد که شاخص از قله 182 هزار واحدی به 175 هزار واحد برسد.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و گروه خودرویی و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

به گفته بسیاری از فعالان بازار سرمایه، پیش‌بینی می‌شد که با توجه به اینکه هنوز میزان تاثیر تحریم‌ها در گزارش‌های ماهانه شرکت‌های بورسی مشخص نشده معامله‌گران با احتیاط در بازار رفتار کنند و حتی به سهم‌هایی که ارزندگی مناسبی نیز دارند با توجه به ابهام در شرایط عمومی بازار اقبال کمتری نشان دهند، اما سهامداران سیاست صبر و انتظار را در پیش نگرفتند و اقدام به خرید و فروش‌های سنگین در هفته پایانی آبان‌ماه کردند. گزارش‌های ماهانه و گزارش حسابرسی شده شرکت‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه، قیمت نفت و بازارهای جهانی و روند نرخ دلار در بازار آزاد مهم ترین رویدادهای چند روز آتی بازار خواهند بود که نقش گزارش‌های ماهانه بسیار پررنگ است.

ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» معتقد است: در هفته جاری روند بازار خنثی خواهد بود و مهم‌ترين سطح مقاومتی شاخص ١٨٠ هزار واحد است. تازمانی كه از اين محدوده عبور نكند روند صعودی نخواهد بود. گروه سيمانی، ساختمانی و خودرویی پیشرو در بازار سرمایه خواهند بود.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیش رو
1 ولید هلالات کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک سهم‌ها
2 مهدی میرزایی معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل بانکی‌ها
3 مجید مویدی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی انبوه‌سازی، غذایی، خودرویی، صنایع کوچک
4 حامد مددی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی تک‌سهم‌ها
5 مهدی افضلیان مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی _
6 ایمان رئیسی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل سيمانی، ساختمانی و خودرویی
7 مهدی رضایتی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل صنایع داخلی
8 محسن تقی‌نژاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل خودرویی، تک‌سهم‌ها
9 محمد خبری زاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل پتروشیمی، فولادی، تک سهم‌های بانکی
10 مجید ملکی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی تک سهم‌ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.