کد مطلب: ۳۳۳۰۲۰

٤٠ هزار میلیارد تومان از جیب مردم به موسسات مالی غیرمجاز دادند

٤٠ هزار میلیارد تومان از جیب مردم به موسسات مالی غیرمجاز دادند

مسعود خوانساری گفت: ٤٠ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برای موسسات مالی غیرمجاز اختصاص داده شد که اگر به موقع عمل می‌شد؛ به طور قطع شاهد این وقایع نبودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهرانی در چهارمین همایش مبارزه با فساد که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار کرد: اگر فساد ریشه کن نشود به طور قطع فقر و محرومیت در جامعه شکل می‌گیرد، بنابراین باید کار را به کاردان واگذار کرد تا بتواند ریشه آن را در جامعه بزداید.

وی با اشاره به اینکه فساد یکی از عوامل عدم توسعه اقتصادی کشور است، افزود: مبارزه با فساد در بخش خصوصی کمی دیر آغاز شده است.

خوانساری با بیان اینکه اتاق بازرگانی وظیفه قانونی در مبارزه با فساد دارد، تصریح کرد: اگر بنگاه‌ها و سلامت آن توسعه یابد می‌توان با مشارکت دولت این فساد را ریشه کن کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۰ قانون بهبود فضای مستمر کسب و کار تصویب شد، گفت: در آن بند ذکر شده که مبارزه با فساد یکی از وظایف اتاق است که باید برای ارتقای سلامت اداری تلاش کند.

خوانساری با اشاره به نوسان‌های ارزی سال جاری افزود: از ابتدای امسال بیش از ٣٠ بخشنامه برای کنترل ارز صادر شد که بعضا با هم متضاد بودند و عده‌ای از آنها سوءاستفاده کردند و دستگاه‌های قضایی و نظارتی ناچار به ورود شدند.

این مقام مسئول گفت: اگر پیش‌بینی‌های لازم در زمینه افزایش نرخ ارز شده بود شاید دچار این بحران ها نمی‌شدیم.

خوانساری با اشاره به اینکه نقدینگی مانند بهمنی است که می‌تواند همه چیز را از بین ببرد، اظهار کرد: بیش از ٤٠ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برای موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز اختصاص داده شد که اگر به موقع عمل می شد؛ به طور قطع شاهد این وقایع نبودیم؛ خواسته ما از دولت شفافیت در همه ارکان دولت و دستگاه‌های نظارتی است.

خوانساری گفت: بخش خصوصی اولین ارگانی است که قربانی فساد می‌شود و تلاش داریم در اتاق با مجموعه ارکان نظام همکاری کنیم و با بهبود روش‌های اداری بحث فساد را به حداقل ممکن برسانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.