کد مطلب: ۷۶۵۲۵۳

عرضه خودروهای وارداتی در بورس منتفی شد/ مصوبه کمیسیون تلفیق چه می‌گوید؟

عرضه خودروهای وارداتی در بورس منتفی شد/ مصوبه کمیسیون تلفیق چه می‌گوید؟

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار قرار است تا خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه خودرو عرضه شود و تا پایان سال عرضه‌ای در بورس کالا نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان بورس و اوراق بهادار جزئیات فروش خودروهای وارداتی را اعلام کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قرار بر این بود که واردات خودرو در بورس کالا انجام شود، اما بر اساس مصوبه هیات دولت قرار است در سامانه یکپارچه خودرو عرضه شود و فعلا عرضه‌ای در بورس کالا نداریم.

مجید عشقی در مراسم رونمایی از نخستین صندوق بخشی ایران با نماد «پتروآگاه» (سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی) در بورس تهران افزود: در راستای راهبردی که در بازار سرمایه برای توسعه کمی و کیفی نهادهای مالی داشتیم، از سال گذشته پیگیر تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون پنج نوع صندوق جدید تأسیس کردیم، گفت: صندوق بخشی آخرین نوع از پنج صندوق مذکور است. هدف از معرفی این صندوق‌ها این است که بازار سرمایه بتواند متناسب با نیاز مشتریان به همه ذائقه‌های موجود در بازار پاسخ دهد.

عشقی ادامه‌داد: بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در یک حوزه هستند و در عین حال نمی‌خواهند ریسک تک سهم بودن را به دوش بکشند. از این رو امیدواریم با تاسیس صندوق بخشی، سرمایه‌گذاران از انتقاع لازم بهره‌ ببرند. البته پیش از این ما صندوق پالایش را داشتیم اما در اصل این صندوق تغییر ماهیت داده بود و از ابتدا کارکرد یک صندوق بخشی را نداشت.

وی با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی مختص سایر صنایع، گفت: امیدواریم سال آینده با کمک این ابزار مالی، صندوق‌های دیگری داشته باشیم. این ابزار به تامین مالی شرکت‌ها و کاهش ریسک معاملات به ویژه برای سهامدارانی که وقت و انرژی کافی یا سواد مالی برای خرید و فروش سهام ندارند، کمک کند.

نمایندگان مجلس با عرضه خودرو در بورس کالا موافقت کردند

بر مبنای بودجه‌ سال آینده مقرر شده است آئین نامه این بند از مصوبه با پیشنهاد وزارت اقتصاد و وزارت صمت به تایید هیات وزیران برسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت های خودروساز داخلی و عرضه کنندگان خودروهای خارجی را مکلف کردند تا شرایطی برای خودروهای عرضه شده در بورس تعیین نمایند که عملا خرید خودرو توسط واسطه غیرممکن باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه) مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و با پیشنهاد اصلاح کل محسن زنگنه در بند الحاقی ۱۳ تبصره ۶ موافقت کردند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اول اوضاع دارا یکم را درست کنین که بعد از چند سال هنوز ۳۵ درصد زیر ناوش داره معامله میشه