کد مطلب: ۸۱۳۷۷۹

سردرگمی متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه

قیمت کدام خودروهای سامانه یکپارچه هنوز مشخص نیست؟ + لیست خودروها

قیمت کدام خودروهای سامانه یکپارچه هنوز مشخص نیست؟ + لیست خودروها

باوجود اینکه انتخاب خودرو برای متقاضیان طرح سامانه فروش یکپارچه آغاز شده، اما قیمت و موعد تحویل برخی از خودروهای شرکت سایپا هنوز هم به‌صورت دقیق اعلام نشده و این مساله باعث سردرگمی متقاضیان شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود دو هفته از آغاز ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه می‌گذرد. از امروز انتخاب خودرو در این سامانه مشخص شده و مردم باید 5 خودرو را از این سامانه انتخاب کنند. اما هنوز قیمت برخی از محصولات مشخص نشده است. 6 محصول شرکت سایپا در این لیست قرار می‌گیرد.

چه محصولاتی هنوز قیمت ندارند؟

در مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو، سایپا 15 محصول عرضه کرده است. اما قیمت 6 محصول آن هنوز مشخص نیست. این محصولات سایپا شامل کوییک GX پلاس ، ساینا GX ، ساینا GX اتوماتیک ، ساینا GX دوگانه‌سوز ، شاهین اتوماتیک و اطلس می‌شود. حتی علاوه‌بر قیمت، زمان تحویل این خودروها هم هنوز معلوم نیست و عبارت (تحویل از نیمه دوم سال 1402 به بعد) برای این محصولات در سامانه یکپارچه نوشته شده است.

دلیل تاخیر اعلام قیمت این خودروها چیست؟

با پیگیری‌های صورت گرفته از شورای رقابت، مشخص شد باتوجه به اینکه این چهار خودرو از شرکت سایپا به تازگی معرفی شده و محصولات جدیدی محسوب می‌شوند، دارای صورت‌های مالی حساب‌رسی شده نبوده و در حال بررسی چرخه قیمتی در سازمان حمایت از مصرف کننده هستند.

اصولا شرکت‌های تولید کننده و شورای رقابت، باید قبل از شروع ثبت نام مرحله دوم سامانه یکپارچه، قیمت تمامی محصولات را اعلام می‌کردند تا مصرف کنندگان به راحتی قبل از شروع فرآیند ثبت نام، خودروی مورد نظرشان را انتخاب می‌کردند.

با این وضعیت، باید گفت که ثبت نام برای خودروهای نام برده شده، از ریسک بالایی برخوردار است. چرا که نه قیمت و نه زمان تحویل خودرو مشخص نبوده و از طرفی، قیمت دقیق آن‌ها در زمان تحویل و با قیمت روز محاسبه خواهد شد.

نکته دیگر این است که اگرچه تا امروز اعلام شده بود که قرار است 23 خودرو در سامانه یکپارچه عرضه شود، اما در میانه امروز تعداد خودروها افزایش یافت و به 27 خودرو رسید. این چهار محصول اضافه شده، مربوط به شرکت سایپاست.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام لطفا قیمت خودروهای سامانه یکپارچه که هنوز مشخص نشد را پیگیری کنید باتشکر هم وطن.