کد مطلب: ۸۱۳۷۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چه خودروهایی در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود؟

چه خودروهایی در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود؟

ثبت‌نام نوبت دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز آغاز شد و تا 10 خرداد 1402 ادامه دارد. اما در این مرحله از طرح فروش چه خودروهایی عرضه می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت‌نام نوبت دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز آغاز شد و متقاضیانی که حساب وکالتی خود را تکمیل کرده‌اند می‌توانند تا دهم خرداد نسبت تکمیل مراحله ثبت‌نام خود در این سامانه به نشانی اینترنتی https://esalecar.ir/ اقدام کنند.

خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه

در این طرح فروش چهار شرکت خودروسازی یعنی سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور و فردا موتورز با عرضه 23 محصول شرکت کرده‌اند. در جدول زیر خودروهای عرضه‌شده با جزئیات مشخص شده‌اند.

سامانه یکپارچه خودرو

شرکت سایپا خودروهای اطلس، کوییک S، کوییک R دنده‌ای، کوییک R اتوماتیک، کوییک مدل GX، کوییک اتوماتیک، ساینا S اتوماتیک، ساینا S دوگانه‌سوز، کوییک R مدل GX، شاهین دنده‌ای، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX دنده‌ای بنزینی، اتوماتیک و دوگانه‌سوز و ساینا S را عرضه کرده است.

شرکت مدیران خودرو آریزو ۶ پرو، آریزو ۸ پرو، X۵۵ پرو، X۲۲ پرو اتوماتیک، X۲۲ پرو دنده‌ای و آریزو ۵ توربو را در سامانه یکپارچه عرضه می‌کند و فرداموتورز خودروهای فردا SX۵، فردا T۵ و سوبا M۴ و کرمان‌موتوز جک S۳، جک J۴ و جک J۷ را عرضه می‌کند.

گفتنی است؛ ایران خودرو در این مرحله محصولی عرضه نکرده است.

همچنین لازم به ذکر است، امکان ثبت‌نام هر متقاضی که پیش از این در لیست نوبت‌دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته‌اند، وجود ندارد مگر آن‌که انصراف خود را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت در سامانه‌های مربوطه اعلام کرده باشند. از سوی دیگر در این مرحله فقط متقاضیانی امکان شرکت دارند که بین 20 تا 29 اردیبهشت حساب وکالتی خود را تکمیل کرده باشند.

شرایط خرید از سامانه یکپارچه خودرو

گفتنی است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام اولیه خودروهای مونتاژی از ۳ خرداد تا ۱۰ خرداد در دسترس است.

همچنین فرآیند پایش اطلاعات افراد متقاضی برای واریز ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، مسدود کردن آن و ارسال اطلاعات این افراد از بانک‌ها به سامانه از ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

علاوه بر این، نقل و انتقال امتیاز خرید خودرو (حتی وکالتی) و فروش حواله خودرو ممنوع است و امکان صلح خودرو خریداری‌شده به غیر وجود ندارد.

افرادی که در فهرست نوبت‌دهی اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارجه و خودروهای وارداتی هستند، نمی‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. مگر اینکه تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در سامانه‌های مربوطه انصراف داده باشند.

قیمت‌های اعلامی قطعی نیستند و خودروهای عرضه‌شده در این مرحله، شامل مالیات بر عایدی خودرو می‌شوند.با توجه به اینکه موعد تحویل برخی خودروهای پر تقاضا، سال ۱۴۰۳ خواهد بود، احتمال دارد که قیمت تحویل روز برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبلی، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب وکالتی فراهم است و خودروسازان به مرور زمان و بر اساس فهرست اولویت‌بندی برای هر محصول، فراخوان فروش می‌دهند تا مشتریان برای ثبت‌نام و انعقاد قرارداد بر مبنای قیمت روز خودرو اقدام کنند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا محصولات قیمت نداره مردم رو سر کار گذاشتین این چه مدلیه دیگه مردم بیچاره فقط پولاروید گرفتید دیگه هیچ

    • ناشناس

      تا زمانی که رانت جلویش گرفته نشود,مردوم سر کارند

    • ناشناس

      واردات تا زمانی ازاد نشود رانت از میان برداشته,نمی شود

  • خسته

    ای لعنت خدا بر ایرانخودرو و سایپا گرانفروش یزید زاده

  • ناشناس

    دوازده تا از این خودروها دو تا هستند کوئیک و ساینا .

  • ناشناس

    یعنی سیاستمداران انگلیسی باید بیان پیش شما کارخانه داران تعلیم ببینند

  • ناشناس

    چرا قیمت نداره

  • ناشناس

    به ما که رسید یادشون افتادهمالیات بگیرن مگه سایپا چقدر سود داره را برای بقیه این شرط رو نزاشتین خودتون خودروهاتونو گرفتین خیالتون راحت شد برای بقیه مالیات گذاشتین خدا لعنتتون کنه که همش درحال پول مفت از مردم گرفتن هستین با چه زوری پول جور نیم وام بگیریم بعد بدیم به شما مفت خورها از گلوتون پایین نره

  • ناشناس

    اینا همشون دستشون تو یکاسه هست مجبورند با هم بسازند من فلام میکنم من اینوری…. همه فیلمشان و سرکار گذاشن مردم

  • اسمعیلی

    در طرح اول طبق دستور صمت باید انصراف میدادیم تا در مرحله دوم شرکت کنیم حالا پیام میده شما انصراف داده اید و نمیتوانید ثبت سفارش کنید – واقعا کجا و به کدام مسول باید اطلاع رسانی کرد – لطفا شما بعنوان یک سایت معتبر نطرات را به مسول مربوطه منعکس کنید ممنون – عجب بساطی درست کردن برای مردم

  • ناشناس

    هرکاری بکنید بازم به کسانی که پولدار هستن و وارد میرسد ۲۵بارثبتنام.کردم.ولیدریغ.ازیکبار.وبه.این.موارد.اعتراض.دارم.وخداوند.کمک.کند.دست.های.ناپاک.تو.این.صنعت.قطع.ومردم.فقیر.ارزودارن.صاحب.خودرو.شوند.

  • ناشناس

    به. نظر. من. کسانی. ثبت. نام. بشوند لااقل. سه. سال. از گواهینامه. انها. گذشته. باشه. نه. فورا. به. نام. انها. در. نباید. من. ۶۰ساله.هستم.هنوز.موفق.نشدم.کی.انید.خدا.نوبت.من.وامثال.من.میرسد.هیچوقت.