کد مطلب: ۸۰۸۵۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت شاهین G در کارخانه و بازار/ کاهش ۱۳۹ میلیون تومانی این خودرو در یک ماه

قیمت شاهین G در کارخانه و بازار/ کاهش 139 میلیون تومانی این خودرو در یک ماه

شاهین G یکی از محصولاتی است که به احتمال زیاد در مرحله دوم طرح فروش خودرو عرضه می‌شود. شرکت‌کنندگان مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه با خرید این خودرو می‌توانند سودی 171 میلیون تومانی به دلیل اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار شاهین کسب کنند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سایپا با تولید خودروی شاهین G توانست با محصولات رده بالاتر شرکت ایران‌خودرو، مانند دنا پلاس رقابت کند. سایپا قیمت کارخانه‌ای این خودرو را 425 میلیون تومان اعلام کرد. این درحالی است که شاهین در بازار امروز با قیمت 596 میلیون تومان معامله شد.

شرکت‌کنندگان مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه با خرید این خودرو می‌توانند سودی 171 میلیون تومان به دلیل اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار شاهین کسب کنند.

شاهین G در ماه گذشته 735 میلیون تومان قیمت داشت و طی یک ماه 139 میلیون تومان ارزان شد. این کاهش قیمت به دلیل برگزاری دو دوره طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه و ثبات نسبی در نرخ دلار رخ داد. اما تداوم کاهش قیمت در ماه‌های آینده بعید به نظر می‌رسد و کارشناسان این روند را مقطعی معرفی می‌کنند.

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که شاهین G در بازار به دلیل نقص‌های فنی گسترده خود در موتور، بازار خوبی ندارد و با ورود به بازار خودروی کشور نتوانست خریداران زیادی را به خود جذب کند.

مشخصات فنی شاهین G

شاید قوای فنی بزرگ‌ترین نقطه ضعف خودروی شاهین باشد. چراکه پیشرانه استفاده‌شده در آن، همان پیشرانه قدیمی 1.5 لیتری استفاده‌شده در خودروهای تیبا، ساینا و کوییک است. با این تفاوت که در شاهین پیشرانه مجهز به توربو شده‌ است.

این پیشرانه از قدرت چندان مناسبی برخوردار نیست. ضمن اینکه همان قدرت کمی که به واسطه توربو در اختیار راننده قرار می‌گیرد، پس از چند ساعت استفاده و گرم شدن پیشرانه، با افت توان چشم‌گیری مواجه می‌شود، زیرا بازدهی سیستم توربو با بالا رفتن دما کاهش می‌یابد.

برای مطالعه بیشتر، خبر قیمت نهایی خودروهای مونتاژی اعلام شد+ جدول را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.