کد مطلب: ۸۱۴۲۴۴

اختلال در سامانه ثبت‌نام خودرو ادامه دارد/ گلایه انصرافی‌های مرحله نخست

اختلال در سامانه ثبت‌نام خودرو ادامه دارد/ گلایه انصرافی‌های مرحله نخست

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از رفع اختلال در این سامانه خبر داده است اما برخی کاربران می‌گویند هنوز برای ثبت‌نام در این سامانه با مشکل مواجه هستند. همچنین برخی نیز از دریافت پیام انصراف گلایه دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرحله جدید ثبت‌نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو از روز چهارشنبه سوم خرداد آغاز شد و از همان روز نخست، سایت با اختلال‌هایی مواجه بود.

در حالی که مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو عصر دیروز خبر از رفع این اختلال‌ها داد، اما برخی متقاضیان می‌گویند امروز جمعه پنجم هنوز نتوانسته‌اند در سامانه ثبت‌کنند و اختلال‌ها ادامه دارد. برخی از آنها نیز می‌گویند از مرحله نخست انصراف داده‌اند و پول وکالتی هنوز در حساب آنهاست، اما سایت به دلیل همین انصراف، حالا به آنها اجازه ثبت‌نام نمی‌دهد.

اختلال‌ها ادامه دارد

- «بعد از سه روز تلاش هنوز نتونستم ثبت نام رو انجام بدم چقدر وقت گذاشتیم و هنوز تو وارد کردن کد ۱۰ رقمی که گاهی وقتها کد ۹ رقمی داده میشه, موندیم…
خیلی عجیب و نابسامانه…چند صد بار باید وارد بشیم و نشه.»

- «کی گفته رفع شده؟ در مراحل ثبت نام باز خطا میده قبلاً وارد نمیشد الان ارسال پیامک رو که وارد میکنیم خطا میده.الکی میگن درست شد.»

- «اختلال همچنان پابرجاست. موقع وارد کردن کد ملی و ثبت نام اولیه همش با این پیغام مواجه میشم در صورتی که حساب خود را در بانک های مجاز وکالتی کرده اید پس از زمان مجاز در اطلاعیه مراجعه کنید. خب این یعنی چی؟ من اولین روز فراخوان مرحله دوم پول رو در حساب بانک کشاورزی ریختم و وکالتی کردم.»

- «واقعا سایتشون افتضاح هستش. هیچ کسی هم پاسخگو نیست. به زیر ساخت سروها و شبکه نمره 0 هم نمیشه داد. فقط ادعا.»

- «سایت کار نمیکنه، حتی نصفه شب یا صبح زود یا هر وقت دیگه من از سوم دارم تلاش میکنم امروز که پنجم هنوز نتونستم ثبت سفارش کنم.»

- «اولویت که انتخاب میکنم ثبت نهایی نمیشه خطای سیسیتم‌ میده. آخه این چه جور سایتیه.»

- «من تا قسمت تایید که برامون sms میشه میرم ولی بعد وارد کردن کد عبارت the request is not valid نشون میده. تو ساعات غیر پیک هم همینه پس لطفا نگید که سایت اوکی شده….»

- «من امروز جمعه هم از صبح زود رفتم با اینکه سرعت بهتر بود و مراحل و تا پیامک تایید جلو رفت ولی بعد از ثبت کد پیامک خطای your request is not valid میده و کد تأیید نمیشه. قطعا یه مشکلی در دیتابیس سایت وجود داره . به نظر من روش اشتباهی و واسه ثبت نام انتخاب کردن باید پایش اطلاعات و مرحله به مرحله جلو میرفتن.»

- «لطفا در رابطه به انصرافی های مرحله قبل هم پیگری کنید. من در مرحله قبل نتوانستم ۵ اولویت را انتخاب کنم و سامانه اجازه انتخاب نمیداد اکنون هم موقع انتخاب خودرو فقط پیام می آید که لحظاتی دیگر تلاش کنید در صورتی که دو شبانه روز در هر ساعت تلاشم بی نتیجه بود.»

تکلیف انصرافی‌های مرحله نخست چیست؟

در صفحه نخست سامانه یکپارچه عرضه خودرو توضیحاتی در مورد چگونگی ثبت‌نام در این طرح درج شده است. از جمله، در این صفحه تاکید شده است که: «امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرارگرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خود را تا تاریخ 1402/02/20 در سامانه های مربوطه ثبت کند.». اما برخی از کاربران می‌گویند در حالی که تا تاریخ مقرر، انصراف خود را اعلام کرده‌اند، حالا نمی‌توانند دوباره ثبت‌نام کنند.

- «واقعا تاسف برانگیزه، بجز اختلال سایت، ممکنه هزاران مشکل دیگه برای سایت وجود داشته باشه وقتی این حجم از متقاضی کاربر این سایت هستن و فرصت هم محدوده. خود ما با خبری که اعلام کردن تا ۲۰ م انصراف می تونین بدید که برای دور جدید ثبت نام کنید، ۲۰م انصراف دادیم، الان سایت اجازه نمیده که ثبت نام کنیم، میگه چون انصراف دادین نمیتونید ثبت نام کنید. واقعا همچین مشکلی رو هیچکس نیست که بشه باهاش مطرح کرد!!! اصلا هم مشخص نیست دور سومی در کار باشه یا کی باشه…»

- «بنده از دور اول ثبت نام یکپارچه خودرو که نوبتم سال ۱۴۰۳بود قبل از تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ انصراف دادم ولی حالا برای ثبت نام در مرحله دوم اجازه ثبت نام نمی‌دهد و پیغام میدهد شما از طرح اولویت بندی سامانه انصراف داده آید ومجاز به ثبت نام نمیباشد. لطفا بفرمایید چکار باید بکنم.»

- «من از طرح یکپارچه مرحله اول در تاریخ دهم اردیبهشت انصراف دادم ولی الان برای ثبت سفارش مشکل دارم و پیام مبنی بر اینکه بدلیل انصراف از طرح امکان ثبت سفارش ندارید هنگام سفارش گذاری میاد .علت چیه؟»

- «تو طرح یکپارچه دوره اول ثبت نام کردم بعد انصراف دادم الان پول بلوکه کردم باز که تو مرحله دوم مثلا صاحب خودرو بشیم ایم تا میرم تو سایت ماشین انتخاب کنم میزنه شما انصراف داده اید این چطوریه؟»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • *

    پیشنهاد می کنم بر اساس استان ها یا کد ملی هر روز رو اختصاص بدین به یک عده یا چند استان که ثبت نام کنن و شلوغ نشه که این مشکلات پیش نیاد

  • علی

    پارسال شهریور در طرح قرعه کشی پیش فروش دنا برنده شدم تحویل اردیبهشت 402 اما هنوز ایران خودرو دعوتنامه فروردین را هم صادر نکرده و فقط پول مردم را گرفته. هیچ پاسخی هم نمیدهند و هیچ نهادی هم رسیدگی نمیکند.

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه این بی سوادهای برنامه نویس .یه سامانه یه سرور درست نمیتونن راه اندازی کنن . مردم پول هم میدم عرضه گرفتن ندارن . خدا لعنت تون کنه

  • ناشناس

    پارسال شهریور در طرح قرعه کشی پیش فروش دنا برنده شدم تحویل اردیبهشت 402 اما هنوز ایران خودرو دعوتنامه فروردین را هم صادر نکرده و فقط پول مردم را گرفته. هیچ پاسخی هم نمیدهند و هیچ نهادی هم رسیدگی نمیکند.

  • ناشناس

    کسانی که با پیامک دریافت می کنند ولی نمی توانند ثبت نام را تکمیل کنند،مشکل از عدم مطابقت کد پستی با منطقه است،در گوگل منطقه هارا جستجو کنید ،منطقه ها یک کد ۴ رقمی دارند که با منطقه شهرداری فرق دارد مثلا منطقه امیریه تهران منطقه ۱۱ است ولی کدش ۱۱۱۱ است،جستجو کنید پیدا کردن منطقه برای ثبت نام کنکو وخودرو،این کد راکه اصلاح کنید ثبت نام تکمیل می شود ومی توانید اولویت هایتان را انتخاب کنید

  • محبی

    از روز اول،وقت و بی وقت،برای ثبت نام وارد سایت شده ام.هر دفعه،یه گزینه اش،خاموش میشد و ثبت نمیکرد.تا الان هم ۱۱ بار پیامک اعتبارسنجی برام اومده.ولی همون رو هم ثبت نمیکنه.وقتی توانش رو ندارن چرا مردم رو سرکار میزارن.با کلی زحمت پول حساب وکالتی رو جور کردیم اگه نشه ثبت نام کنیم .چه کسی جبران خسرات این مدت رو میده؟؟؟؟
    با این پول اگه طلا و دلار میخریدیم بهتر بود تا خودمون رو بازیچه دست اینا کنیم
    تازه ثبت نام هم کنیم .قیمت شرکتهای خودروسازی،از سازمان حمایت،بیشتره

  • ناشناس

    سلام ممنون از اینکه نظرات رو انعکاس دادید،
    من نویسنده این نظر بودم: «واقعا تاسف برانگیزه، بجز اختلال سایت، ممکنه هزاران مشکل دیگه برای سایت وجود داشته باشه وقتی این حجم از متقاضی کاربر این سایت هستن و فرصت هم محدوده. خود ما با خبری که اعلام کردن تا ۲۰ م انصراف می تونین بدید که برای دور جدید ثبت نام کنید، ۲۰م انصراف دادیم، الان سایت اجازه نمیده که ثبت نام کنیم، میگه چون انصراف دادین نمیتونید ثبت نام کنید. واقعا همچین مشکلی رو هیچکس نیست که بشه باهاش مطرح کرد!!! اصلا هم مشخص نیست دور سومی در کار باشه یا کی باشه…»دیشب خوشبختانه مشکل ما برطرف شد و تونستیم ثبت نام کنیم.