کد مطلب: ۸۱۵۴۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خودرو امروز ۹ خرداد/ ریزش ۱۳ میلیونی قیمت پژو ۲۰۶

قیمت خودرو امروز 9 خرداد/ ریزش ۱۳ میلیونی قیمت پژو ۲۰۶

قیمت خودرو امروز نهم خرداد ماه 1402، طبق روند روزهای گذشته در اکثر خودروها ثبات خود را حفظ کرد. اما تعداد محدودی از خودروها نوسان قیمتی را تجربه کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو امروز نهم خرداد ماه ۱۴۰۲ با توجه به فهرست قیمت‌های وب‌سایت کارنامه ، با تغییراتی نسبت به روز گذشته همراه بود.

به‌طور کلی امروز یکی از روزهای آرام بازار خودرو است که در اکثر محصولات شاهد ثبات قیمتی نسبت به روزهای گذشته هستیم. البته در برخی موارد، خودروهایی مشاهده می‌شوند که نوسان ناچیزی را تجربه کردند.

نکته واضح، این است که پول فعلا از بازار خودرو خارج شده و در بازارهای دیگری سرمایه‌گذاری شده است. باتوجه به اینکه سایر بازارهای داخلی نیز شرایطی هم‌چون شرایط بازار خودرو را دارند، می‌توان گفت که سامانه یکپارچه، بزرگ‌ترین عامل وضعیت فوق است.

چراکه طبق آخرین اخبار، بیش از یک میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کردند که در حساب وکالتی هرکدام‌شان، ۱۰۰ میلیون تومان پول بلوکه شده است. با این وضعیت در مجموع 100 همت بلوکه شده که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود که احتمالاً تا روز پایانی ثبت‌نام رشد دو برابری داشته باشد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ همانند روز گذشته به‌ترتیب در همان قیمت 340 میلیون و ۳۵۵ میلیون تومان، بدون تغییر باقی ماند.

پژو پارس LX TU5 ، ساخت ۱۴۰۱ که در دو روز گذشته دو میلیون تومان کاهش قیمتی تجربه کرده بود، امروز نهم خردادماه نیز با چهار میلیون دیگر کاهش، به 625 میلیون تومان رسید.

پژو 207i دنده‌ای ، ساخت ۱۴۰۱ که روز گذشته 4 میلیون تومان افزایش را تجربه کرده بود، دوباره 5 میلیون تومان کاهش یافته و به مبلغ 654 میلیون تومان خرید و فروش شد.

اما شاید بتوان گفت که بیشترین کاهش قیمت در خودروهای داخلی برای پژو 206 تیپ 2 بود. این خودرو با 13 میلیون تومان کاهش قیمتی نسبت به روز گذشته، به 538 میلیون تومان رسید.

ezgif.com gif maker 7 scaled

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

امروز در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی نیز نوسان عجیب و غریبی شاهد نبودیم.

ام وی ام X22 PRO که در دو روز اخیر کاهش 80 میلیون تومانی را تجربه کرده بود، امروز بدون تغییر در همان محدوده یک میلیارد تومان معامله شد.

جک J4 و جک S5 جزو محصولات مونتاژی محسوب می‌شوند که در روز گذشته تغییر قیمتی تجربه نکرده بودند، امروز با کاهش قیمت خوبی مواجه شدند. جک J4 با 20 میلیون تومان کاهش به 860 میلیون و جک S5 با 40 میلیون تومان کاهش، در محدوده قیمتی یک میلیارد و 650 میلیون تومان معامله شد.

ریسپکت پرایم بهمن موتور که دو روز اخیر کاهش قیمت 86 میلیونی تجربه کرده بود، امروز نیز با 20 میلیون دیگر کاهش،خود را به کانال یک میلیارد و 370 میلیون تومان رساند.

فردا SX5 نیز که در روزهای گذشته افزایش قیمتی اندکی تجربه کرده بود، امروز در همان قیمت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان معامله شد. اما فردا T5 با 30 میلیون تومان افزایش، به یک میلیارد و 730 میلیون تومان رسید.

ezgif.com gif maker 1 5 scaled

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در ماه گذشته بازار خودرو مطابق با هر بازار داخلی دیگری، روند نزولی به خود گرفته بود. اما از هفته گذشته، روند نزولی به یک ثبات نسبی رسیده است. به‌طوری که در اکثر محصولات شاهد هستیم، روزی که افزایش قیمت اندکی تجربه کند، فردای آن روز تقریبا به همان مقدار کاهش قیمت خواهد یافت و یا برعکس.

بنابراین قیمت خودرو فعلا در رکود کامل به‌سر می‌برد و معلوم نیست این ثبات تا چه موقعی ادامه‌دار خواهد بود. آیا زمان ثبات کامل در بازار خودرو فرا رسیده است؟ یا در بلندمدت و میان مدت، دوباره شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود؟

طبق وضعیت اقتصادی موجود و استناد بر اینکه پارامترهای اقتصادی ذره‌ای تغییر نداشته‌اند، انتظار رکود بلندمدت در بازار خودرو اشتباه است. حال باید دید که سامانه یکپارچه تا چه حدی قادر به رفع تقاضای خریداران خودرو خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.