کد مطلب: ۷۶۳۵۷۷

قیمت پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای امروز سوم اسفند۱۴۰۱

قیمت پژو 207 سقف شیشه‌ای امروز سوم اسفند1401

پژو 207 سقف شیشه‌ای پانوراما یکی از خودروهایی است که پس از انتشار خبر توقف تولید پژو 206 با نوسان قیمت زیادی همراه شد. این خودرو در بازار با چه قیمتی خرید و فروش می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پژو 207 سقف شیشه‌ای پانوراما یکی از خودروهایی است که پس از انتشار خبر توقف تولید پژو 206 با نوسان قیمت زیادی همراه شد. این خودرو امروز، سوم بهمن 1401 در بازار آزاد در محدوده قیمتی 743 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

این درحالی است که پژو 207 پانوراما در دی ماه سال جاری 588 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. این یعنی افزایش 155 میلیون تومانی یک خودرو طی کمتر از دو ماه.

در این میان، باید به این نکته اشاره کرد که روز گذشته این خودرو در بورس کالا با قیمت 495 میلیون تومان معامله شد. البته با احتساب مالیات و عوارض، قیمت تمام‌شده پژو 207 سقف شیشه‌ای پانوراما 570 میلیون تومان شد. یعنی خریداران این خودرو از بورس کالا حدود 173 میلیون تومان سود کردند.

بررسی پژو 207 پانوراما

پژو 207 یکی از موفق‌ترین محصولات ایران خودرو است که با استقبال بسیاری خوبی در کشور همراه شد. اما باید به این نکته اشاره کرد که پژو 207 موجود در بازار ایران تفاوت‌های بسیاری با نمونه‌های موجود در بازار اروپا دارد. در واقع این محصول همان پژو 206 پلاس است که به لحاظ آپشنی و ظاهری، تفاوت‌های اندکی با پژو 206 دارد.

این مدل در سال 2009 توسط کمپانی پژو به بازار معرفی شد و تولید آن تا سال 2013 ادامه داشت. با این حال 207 از اواخر دهه 80 پا به بازار ایران گذاشت و تا پایان سال 91 به بازار عرضه شد. اما به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، شاهد توقف تولید و عرضه آن بودیم.

حدودا دو سال پیش نسخه‌ای ارتقا یافته و مجهز به سقف شیشه‌ای در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد. پژو 207 پانوراما یا همان پانوراما، سرانجام پس از چند ماه تاخیر، از اوایل پاییز راهی بازار شد. این محصول در ابتدا با قیمتی حدود 200 میلیون تومان به خریداران عرضه شد. اما نوسانات بازار این خودرو را به 700 میلیون تومان نیز کشاند.

آن‌گونه که خودروبانک نوشت، از ویژگی‌های پژو 207 پانوراما جدید می‌توان به کابین متحول شده اشاره کرد که به امکانات رفاهی بیشتری نظیر سیستم مولتی مدیا مجهز به نمایشگر تمام لمسی و تغییر غربیلک فرمان به نمونه دارای دکمه‌های کنترلگر اشاره کرد.

این خودرو به لحاظ فنی و امکانات تفاوت خاصی با نمونه سقف فلزی ندارد. هرچند که قرار است در آینده نسل جدید پیشرانه‌های ایران خودرو به همراه جعبه‌دنده جدید روی آن نصب شود.

در حال حاضر این خودرو به جزو سقف شیشه‌ای ثابت هیچ آورده‌ای برای مالکش به همراه نخواهد داشت. فضای پای کم برای سرنشینان عقب، کیفیت پایین متریال مصرفی و وجود صداهای اضافی پس از گذشت مدتی درون کابین، از معایب بارز این خودرو است. اما ظاهر نسبتا مدرن، طراحی جوان‌پسند و امکانات رفاهی مناسب نیز از مزایای 207 جدید است.

برای مطالعه بیشتر، خبر قیمت خودرو امروز سوم اسفند 1401 را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نه ،این گرانیها کور آمریکاست